Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 21, 2017 12:03

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: CFS-epäily x 2
PostPosted: Sat Nov 09, 2013 02:23 

Kävikin sitten niin, että ensin 4 vkoa sairaslomaa Kela hyväksyi, mutta seuraavia (3 ja 4 vkoa) ei. Kyseessä kuitenkin keskivaikea CFS niin on mielenkiintoista että Kelan mukaan olen työkykyinen.
Vähän tätä aavistelinkin, joten työvoimatoimistoon menossa ollaan. Jei.

Edit:

Muuten, minut lähetettiin Kelan toimesta psykiatrian puolelle työkyvyn tutkimukseen. Muuten hyvä, mutta fyysinen sairaus -> ei apua. Ja ilm. sairauden aiheuttamaa mt-ongelmaa sitten syynätään. :D

Ei ole tehnyt hyvää mun terveydelle jatkuva ramppaaminen siellä. Mutta onneksi loppuu kohta. "Paras" oli kun yksi siellä epäili että aiheutan itse oireeni, vaikka mulla on mustaa valkoisella siitä että mulla on CFS.

Profile  

Post subject: Re: CFS-epäily x 2
PostPosted: Sat Apr 26, 2014 01:53 

Tilanne on öisten verenpaineitten heittelyitten kohdalta melko paljon rauhoittunut (kesti 2,5 kk), mutta minulla on edelleen korkea syke. Ja pienikin rasitus, erityisesti mäen käveleminen tai portaitten nouseminen, saa sykkeen "kohoamaan tähtiin" (lievä mäki 120, portaat 150 ->). En kykene enää seisomaan kädet ylhäällä. Esim. laittaessa pyykkejä narulle, syke nousee yli 130.

Pitäisi päästä eroon kaikista jotka eivät usko siihen, että minulla on CFS ja tällä hetkellä melko vaikea OI. Kuten psykiatrian puoli... huoh. (heidän mielestään sekä jopa joittenkin "ystävieni" mielestä kaikki on vain psyykkistä.

Ongelmallista on se, että minun pitäisi rampata psyk. puolen mielestä heidän kerhoissaan, jotka sitten sattuvat olemaan mäen päällä... Kerran tätä kokeilin ja kärsin rintakivuista sen jälkeen koko illan, lievistä vielä seur. päivänä.
Minä en kertakaikkiaan PYSTY siellä ramppaamaan.

Itse päärakennus on tasaisella mutta minulta on joka kerta evätty henkilökohtainen terapia, jopa silloin kun isäni kuoli, vaikka paikallislehdessä minua kohtaan p*skamaisesti käyttäytynyt psykiatri kertoo kuinka heiltä saa apua kun läheinen kuolee... Ja ketut mitään saa, en ainakaan minä saanut. :evil:

Pitäisi vielä kitkuttaa sen verran, että saisin sairauslomaa lisää... Huh-huh!
Jotain "hyvää" sentään, tuo kettumainen lääkäri vaihtoi itsensä toiseen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 2 hours [ DST ]