Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Wed Nov 22, 2017 09:06

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: CFS ilman flunssaoireita / POTS ?
PostPosted: Wed Jun 10, 2015 05:54 

Moi! Kyselisin kuinka monella täällä CFS oireet painottuvat pelkästään autonomisen hermoston säätelyongelmiin ja kenellä ei ole ollenkaan flunssaoireita tai kipuja? kiitos :)

Last edited by isla on Fri Jun 12, 2015 11:36, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Re: CFS ilman flunssaoireita / POTS ?
PostPosted: Wed Jun 10, 2015 07:00 

Poikani puolesta haluaisin tietää olitko aivan kokonaan sänkypotilas vai kykenitkö itse käymään wc:ssä/suihkussa? Poikani 18 v. oireet ovat aika lailla samantapaiset. Hänen pahimmat oireet ovat ortostaattinen hypotensio, brainfog, ääni-ja valoherkkyys, sekä tietenkin lihasheikkous. Mitään kipuja tai kuumetta hänellä ei ole. Poikani on ollut kokonaan vuodepotilas marraskuusta 2014 lähtien. Hän sai CFS:n pitkän aknelääkekuurin ja kovan kuntosaliharjoittelun jälkeen kesällä 2014. Hänellä on myös löysä sidekudos ja yliliikkuvia niveliä.

Profile  

PostPosted: Wed Jun 10, 2015 07:15 

Ikävää jos poikasi on sairas. Toisaalta olen lukenut jostain, että nuoremmilla cfs:tä parantuminen on todennäköisempää, joten kannattaa pitää toivoa yllä! Onko hän pääasiassa sairas koko ajan vai toipuuko välillä? Itse en ole ollut koskaan täysin "sänkypotilas" siinä mielessä, että olen aina pystynyt hoitamaan kaikki minimaaliset toimet itse - syöminen, suihku, wc, siivous, kauppa. Minullakin on lieviä EDS piirteitä, mm. yliliikkuvat kädet.

Last edited by isla on Fri Jun 12, 2015 11:37, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: Wed Jun 10, 2015 07:36 

Pojallani ei ole ollut mitään parempia jaksoja välillä vaan hän on todellakin ollut sängyssä marraskuusta lähtien yhtä päivittäistä wc-keikkaa lukuunottamatta (sekin pyörätuolilla avustettuna). Hän ei ole pystynyt lukemaan, katsomaan tv:tä tai nettiä syyskuusta lähtien opiskelusta nyt puhumattakaan. Kaikki kognitiiviset asiat uuvuttavat hyvin helposti. Myöskin fyysiset asiat ovat uuvuttaneet. Meillä on Polo lääkärinä ja toivottavasti hänen hoitonsa alkavat purra ja poika tuosta vielä toipuisi.

Profile  

PostPosted: Wed Jun 10, 2015 08:15 

OK, onneksi poikasi on saanut pyörätuolin käyttöön. Toivotaan että hoidot purevat pian, tsemppiä!!

Profile  

PostPosted: Tue Jul 07, 2015 10:14 

Mulla juurikin nöin. Ei kipuja eikä flunssaoireita. Olen myös vuodepotilas suurimman osaa päivästä. Pyörätuoli käytössä.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]