Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Thu Nov 23, 2017 05:54

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Re: Dysautonomia vai lisämunuaisen uupumus?
PostPosted: Wed Oct 12, 2016 05:41 

Virus- vai bakteeri-infektio? Jos bakteeri-, saitko jonkin antibiootin ja minkä? Toivottavasti ei mikään fluorokinoloni?

Jos elimistössä on kortisolista vajausta, se voi viedä ylikierroksille ja silloin kortisoni auttaa. Eli näyttää siltä, että sinulla olisi lisämunuaisen vajaatoimintaa.

Jos lääke aiheuttaa noin pahoja sivuoireita, silloin sitä ei varmasti kannata käyttää. Oireiden pitäisi silloin helpottaa itsestään. Vai tarkoitatko, että lopetit lääkkeen ja oireet jatkuvat yhä?

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Oct 13, 2016 12:40 

Kai se joku virus oli kun pörräsi pitkään päällä. Ei kuumette, mutta tuntui että oisin nukkunu maailman tappiin, välillä olin hälytystilassa. Ennen tuota flunssaa olin paremmassa kunnossa.

Mikä siinä on, että kotona mun verenpaineet on alhaset mutta sit stressitilanteessa nousee normaaliksi mutta käyn ihan hyperkierroksilla? Ei pysty olemaan paikallaan, pitää vaan juosta eestaas. Kotona en sit juokse vaan makaan.

Kuuluuko Maija sun mielestä aistiyliherkkyys matalaan kortisoliin? Ja se, että päässä vilisee hirveetä kyytiä ja ei voi ajatella kun ajatuksesta saa jo paniikkikohtauksen. Jos yritän multitaskata, niin tuntuu että aivot räjähtää. Nytkin makaan pimeässä huoneessa kun ja nousen pystyyn niin heti pahenee seko-olo. Kortisoni rauhoittaa mut ei oo kyllä vielä piristänyt. Mulla oli kuitenkin aamukorsol viimeksi 440. Senhän pitäisi riittää? Lämmöt pomppii. Viime yönä 34.4, aamupv 11 aikaan 36 ja illalla 36.5. Jos käyn kodin ulkopuolella tai kävelen liikaa niin heti seuraavana yönä saan hikoilukohtausen ja sykkeet vetää rallia miten sattuu
En tunnu enää sietävän mitään ilman jälkiseuraamuksia.

Lääkäri lopetti lääkkeen koska olin ihan hyperaktiivinen, sanoi että lisää vaan kierroksia. Edelleen palaudun siitä lääkkeestä.

Kardiovaskulaatisissa reflekseissä ei hermoston toiminnassa näkynyt mitään outoa. En tiedä sitten onko.

Profile  

PostPosted: Thu Oct 13, 2016 01:09 

Uusissa labroissa oli kolesterolit hieman nousseet, T3 4.0 ja ferritiini oli vaan 25. Crp oli kuitenkin ok. Tuota essiä ajateltiin autonomisen hermoston säätelyyn, mutta en sietänyt sitä millään. Täytyy vielä miettiä jos kokeilis 1/4 annoksella. Kuitenkin kun ilmeisesti serotoniinin säätelyhäiriö aivoissa. Sitä en sit tiedä korjaantuisiko se kortisoli ja T3.

Profile  

PostPosted: Thu Oct 13, 2016 02:03 

Aistiyliherkkyys ja ajatusten ravaaminen ja se että kaikki ahdistaa todellakin kuuluvat alhaiseen kortisoliin, ainakin minulla.

Kortisoli on stressihormoni, jonka tarve voi moninkertaistua stressissä, myös fysiologinen stressi kuten pitkäaikaissairaus. Tuo lukema riittäisi perusterveelle, mutta pitkäaikaissairaalle ei välttämättä riitä.

Ei minusta kannata kokeilla enää tuota lääkettä millään annoksella. Lääkärisi ei näe, onko sinulla "serotoniinin säätelyhäiriö aivoissa", se on ihan hänen keksintöään. Masennuslääke ei tasaisi kortisolia tai kilpirauhasarvoja.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sat Oct 15, 2016 04:38 

Tämä on niin outoa tässä taudissa. Joko olen todella väsynyt/uninen tai sitte ylikierroksilla. Eilen olo oli illalla suorastaan maaninen, hönttäsin edestakaisin mutten pystyny keskittymään mihinkään. Tänään, aivot surisee ja joudun makaamaan mutta pystyn keskittymään vaikka oonkin väsynyt. Niin outoa.

Tuo serotoniiniongelma, en tiedä mistä lääkäri sen keksi että sellainen olisi. B6 ainakin puuttuu. Otan sen kokeiluun seuraavaksi ja ehkä 5htpn. Minun verenpaineet on järjestään matalat koko päivän. Lakutee ja suola ei auta. En tiedä millä saisin nostettua niitä. Palelee hulluna ja kädet on ku jääkalikat. Verenpaineet on aina vaan 90/60. Parhaimmillaan 74/47.

Kortisonin kokeilen vielä kunnolla uudestaan. Jos se ei auta niin sitten pakko olla hermoston ongelma.

Profile  

PostPosted: Tue May 23, 2017 04:37 

Kuulumisia. Teetätin Saksan testit ja sieltä löytyi mycoplasma heikkona ja coxsackie-virus. Klinikan mukaan ne ei kuitenkaan selittäisi oireita. CD57 on hyvä, mutta CD3 tosi korkea. Lisäksi punasolut on liian isoja ja joku punasoluindeksi oli liian matala. Kilpparista löytyi kolme kystaa.

Kokeilin kortisonia eikä se auttanut tarpeeksi. Painoa on tullut syksystä 15 kg ja olen ihan turvonnut joka puolelta.
Kilpparin vasemmassa lohkosta löytyi kolme alkavaa struumaa ja niskan magneetista löytyi nivelrikkoa.

Nykyiseltä lääkäriltäni en ole saanut vieläkään muuta kuin ruokavalion ja lisäravinteet. Ei auta. Minulla on verenpaineet matalat ja syke matala ja jatkuvaa air hungeria, johon ei auta mikään. Adrenaliinin puutetta?

Joka tapauksessa olen kyllästynyt siihen, etten saa apua omalta lekurilta. Nyt olen aikeissa varata aikaa Pololle, mutta kuulin, että hän ei voi enää määrätä LDN:ää? Onko totta?

Profile  

PostPosted: Tue May 23, 2017 04:37 

Kuulumisia. Teetätin Saksan testit ja sieltä löytyi mycoplasma heikkona ja coxsackie-virus. Klinikan mukaan ne ei kuitenkaan selittäisi oireita. CD57 on hyvä, mutta CD3 tosi korkea. Lisäksi punasolut on liian isoja ja joku punasoluindeksi oli liian matala. Kilpparista löytyi kolme kystaa.

Kokeilin kortisonia eikä se auttanut tarpeeksi. Painoa on tullut syksystä 15 kg ja olen ihan turvonnut joka puolelta.
Kilpparin vasemmassa lohkosta löytyi kolme alkavaa struumaa ja niskan magneetista löytyi nivelrikkoa.

Nykyiseltä lääkäriltäni en ole saanut vieläkään muuta kuin ruokavalion ja lisäravinteet. Ei auta. Minulla on verenpaineet matalat ja syke matala ja jatkuvaa air hungeria, johon ei auta mikään. Adrenaliinin puutetta?

Joka tapauksessa olen kyllästynyt siihen, etten saa apua omalta lekurilta. Nyt olen aikeissa varata aikaa Pololle, mutta kuulin, että hän ei voi enää määrätä LDN:ää? Onko totta?

Profile  

PostPosted: Tue May 23, 2017 11:28 

Polo ei määrää tosiaan uusia LDN-reseptejä indikaatiolla CFS. Muihin indikaatioihin hän on yhä kirjoittanut. En tiedä, mitä kaikkea hän sitten kelpuuttaa indikaatioksi.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 2 hours [ DST ]