Hei,
Nyt oikeasti pikaisesti.
Joten jo anteeksi kirjoitusvirheet.
Myöhästyin sitten aamulla labrasta. En ennakoinut lumisateen aiheuttamaa ruuhkaa, joten se sitten siirtyy torstaille.
Mutta kävin helmiäsiolle ttl:ssä kuulemassa uniapenea- tutkimuksen tuloksen ja kalsiumin. Äijä itte sanoi siinä ihan alkusi, että kyllä tästä lähete sisätautilääkärille ja minä iloisena aloin kertomaan näitä mun oireitani. Että se kuuntelee ja kirjoittaa niitä nyt tohon lähetteeseen. Luulin sen haluavan kuulla oikein mitä minulla on sanottavana.
Ja paskat. 40 minuuttia minä purin sydäntä ja mustelin mitä milloinkin oli tapahtunut tai havainnut. Ihan pinnistin mielikuviani kun sen murahti jossain kohden, että milloin tämä on alkanut.
Niin kun nyt tämä ruokahaluttomuus, mutta eihän se nyt mennyt ihan niin. Ruokahaluttomuuteni kuittaantui sillä, että olen aina ollut huono syömään. OK, no sitten se ei ei ole oire, vaan ominaisuus, vaikka koetin selittää, että olen minä joskus oikeasti syönyt ja tuntenut nälkää, että nyt en sitä tunne ja ruokahalua ei vaan ole. Niinku ollenkaan, että joudun pakottamaan itseni syömään ja käyn purkilla pitääkseni edes vähän huolta vitamiineistä. Tiedän kyllä, että jos en syö vitamiinejä, niin kunto menee tosi huonoksi. Siis vielä huonommaksi. Olen sen joskus kokenut.
Se ei edes kirjoittanut mun työpaikkaani oikein vaikka kysyi kahdesti, että missä oon töissä. Siis työnantajan se sentään tiesi, mutta työpiste on väärin.
Lähete on kauhea. Siinä ei ole juuri mitään sellaista mitä olen kertonut. Kirjottaa, että nukuu kertomansa mukaan 10-14 tuntia, aamuisin vaikea herätä. Masennus dg, ei ole itse sitä mieltä, että oireet johtuvat masennuksesta. Mies on sanonut potilaalle, että tuo ei ole normaalia. Verikokeet ok jne.
Antoi sitten sen uniapnea tutkimuksen, jossa pyydettiin tutkimaan huolellisesti mun terveyttä ja lähettämään jatkotutkimuksiin tai jotain. Siinä oli mainita liian suuresta keskisykkeestä se oli muistaakseni 80/min, siis keksiarvo, kun nukun. Minusta se kuulostaa melko suurelta. Se jäi töihin se lappu. JA unohdin kysyä niitä mun kalsiumin arvoja. Tai ajattelin, että niillä ole niin väliä kun saan ihan lähetteen.
ENkä saanut sairauslomaa, vaikka sanoin että en ole työkuntoinen, ollut pitkään. Totesi, että pitää sitten esimiehen kanssa keskustella työjärjestelyistä, jos tuntuu, etten pysty tekemään työtäni! Mutta mä ajattelin, että sain lähetteen ja asiat etenevät. Että mitäs yhdestä sairuslomasta, kyllä mä jaksan vielä vähän. Vaikka en kyllä jaksa. Mitään. JA mulle on ihan se ja sama mikä se diagnoosi siinä todistuksessa on. Mun on jaksettava vielä vähän ja seuraavalta pyydän.
Ehkä, jos ne sokerit on koholla siellä terveysasemalla, niin sitten joku lääkäri uskoo, että olen uupunut ja vaikka ei olisikaan, niin silti ole tosi uupunut.
Soitin luettuani sen lähetteen työterveyteen ja kysyin ne arvot.
Ca 2.36
ja joku oli 40g/litra (voiko olla?)
Ja Ca ionisoituneena 2.39
Terveydenhoitaja ei osannut tulkita näitä arvoja lainkaan. Sanoi että ne on ihan viitearvoissa, mutta nyt kun katsoin niin tuo ionisoitunut ca on kyllä mun tulkinnan mukaan yli viitearvojen!
Eli tuo perus ca on viitteessä muttta ca-ionissoitu on yli, jos mä nyt osaan tulkita noita viitearvoja oikein?
Mitä se sitten ikinä tarkotitakaan. Natriumhan mulla oli alle viitearvojen.
Tietääkö joku?
Ja sitten tuli pyyntö käydä sokerirasituksessa, siis perusterveydyenhuollosta, kun mulla oli se patti ja sieltä haluttiin, että käyn paastosokerikokeessa. Sokeri oli taas koholla 6.7.
En ole jaksnaut noita sokereitakaan mitata. Olen sen jo unohtanut. Mutta kai niissäkin jotain on kun ne sahaa yli ja ali tai viiterajan alaosassa.
Oliskohan sen hsTtl:n pitänyt ottaa multa myös uusi sokerirasituskoe?
Viime vkl, meni sunnutai sitten nukkuessa. Valvoin aamuyöhön, kun vihdoin saatiin ostettua hiirenloukko, ja sen aiheuttaman adrealiinin voimalla jaksoin tonne kolmeen. Se kävi tosi usein, se loukko. Jotain perverssiä nautintoa saan kun kuulen, että taas on yksi poissa hyppimästä pöydiltä.
JA tämän takia nukuin koko sunnuntain, aamuun asti. Voi tätä mun elämää. Kerroin tämän sille ttl:lle, mutta se ei sitten kirjoittanut sitä siihen lähetteeseen.
Aamuväsymystä. niinpä.
Napsahti, käyn kattoo.
Hiirihän se siellä, yhtä tyjänä kuin minä, paitsi minä hengitän ja se hiiri ei

Jotekin on toivoa, että jos mulla kuitenkin jotain olisi ihan fysiologista tän mun hauraan pääni lisäksi. Jotain ihin voisi saada apua,, ja vaikka ei mitään löytyiskään noiden hormonitutkimustenkaan jälkeen, niin on ainkin poissuljettu, että voin sitten alkaa tutkimaan päätäni oikein urakalla.
JA taas olen onnellinen, kun olen löytänyt tämän, vaikka onnetonta tämä elämäni muuten on. Kiitos taas kaikille.
Olen yliajalla. Pitäisi jo nukkua. Huomenna en pääse töihin taaskaan ajoissa, mutta tätähän tämä on, aamu väsymystä