Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Wed Nov 22, 2017 11:04

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Voisiko olla CFS?
PostPosted: Mon Jun 13, 2016 03:28 

Hei

Olen 18-vuotias opiskelija ja olen jo jonkin aikaa kärsinyt jos jonkinlaisista oireista joille ei ole lukuisienkaan lääkärikäyntien ja tutkimusten jälkeen löydetty syytä.
Ensimmäisenä on aivan valtava uupumus ja väsymys, samaan aikaan kärsin unettomuudesta. Päivisin makaan sängyssä kykenemättä mihinkään fyysiseen ja pienikin asia kuten suihkussa käynti tuntuu niin raskaalta että saatan nukkua usean tunnin sen jälkeen. Olen sairastanut masennusta mutta se on ollut hoidossa ja mieliala tasapainossa jo hyvän aikaa enkä usko sen liittyvän tähän. Keskittymiskykyni on todella huono ja noin vuosi sitten minulla diagnosoitiinkin ADD. Entinen erittäin tarkka muisti on mennyttä, olen todella huolimaton nykyään ja unohtelen asioita kuten mitä olen syönyt yms.. Myös näköni on huonontunut huomattavasti ja näen sumeasti.
Vatsan kanssa on ongelmia myös: tulen helposti pahoinvoivaksi ja oksentelen viikottain (ei keliakiaa ym). Parin viime vuoden aikana allergiat ovat alkaneet lisääntymään ja olenkin lukuisille ruoka-aineille allerginen. Minulla on myös kylmäurtikaria.
Kärsin myös kovista selkä- ja hartiakivuista jotka yltyvät joskus niin pahoiksi, etten pysty kävelemään. Olen myös jatkuvasti kuumeessa/lämpöilyä. Normaali lämpöni on n. 36 ja melkein viikon välein se nousee vähintään 37,5.
Verikokeissa ei koskaan ole ollut mitään erikoista. Vain tulehdusarvot ovat olleet hieman koholla. Lääkärit eivät ota minua enää edes oikein tosissaan..