Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 18, 2017 01:22

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 02:07 

helen wrote:
Saa nähdä mihin tulokseen tämä minun oma lääkäri päätyy.

Joko kävit lääkärillä? Mihin tulokseen hän oli päätynyt?

Minullekaan ei muuten ollut Cymbaltasta mitään hyötyä - päinvastoin. Se nosti kuumeeni yli 38:aan ja lämpö ei ole vieläkään palannut "normaaliin" n. 37,5:een. Lisäksi sain tietysti kaikki mahdolliset sivuoireet, kun sitä käytin, eivätkä ne menneet ohi yli kuukauden käytön aikana. Ihan hyvä siis, ettei tyttäresi suostu sitä syömään. Minun oli tavallaan pakko, koska lääkärini uhkasi hoitosuhteen loppumisella. No, nyt olen tullut siihen tulokseen, että on aika vaihtaa lääkäriä joka tapauksessa, mutta se onkin sitten jo toinen tarina...

Jaksamista ja kaikkea hyvää sinulle, helen. Toivottavasti sinä ja tyttäresi saatte apua.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 02:11 

No eihän lääkäri voi sinua pakottaa syömään lääkettä. Polohan esim. on sitä mieltä, ettei koskaan pitäisi syödä lääkettä, jota ei halua syödä. Lääkäri voi tietysti millä vaan uhkailla, mutta siinä tapauksessa voit sanoa, että olet kokeillut lääkettä ja vaikka sanoa, että se aiheutti sinulle sivuvaikutuksia X ja Y.

Itse olen näin tehnyt pari kertaa, kun en ole halunnut jotain lääkettä kokeilla, enkä halunnut leimautua "hankalaksi potilaaksi". Jos epäilet, että lääkärisi ei usko, voit aina hakea lääkkeet, jotta reseptissä niin näkyy. Itseltäni ei tosin koskaan katsottu reseptejä.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 02:22 

Maija, näinhän se on, mutta olen kai niin tunnollinen tai jotakin, ettei omatuntoni kestäisi jos valehtelisin :) (Vaikka kieltämättä olen tuotakin harkinnut.) Toinen ongelma on se, että sairaalassani loppuvat infektiolääkärit kesken, joten lääkärin vaihtaminen on hankalaa enkä Cymbaltan saadessani uskaltanut riskeerata hoitosuhdetta sen takia. En oikein tiedä, miten menettelisin - luottamukseni lääkäriini on mennyt täydellisesti, mutta toisaalta muitakaan infektiolääkäreitä ei ole tarjolla. Tällä hetkellä en kyllä ole edes varma siitä, onko minulla ylipäätään hoitavaa lääkäriä enää, koska en pystynyt menemään hänen määräämäänsä osastohoitoon. Hoitaja antoi puhelimessa sen kuvan, että tämä saattaa vaarantaa hoitosuhteeni.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 12:23 

Pikku Myy! Anteeksi että en ole vastannut aikaisemmin! Huomasin nyt vasta kysymyksesi.

En ole vielä käynyt omalla lääkärilläni,

Last edited by helen on Fri Jan 04, 2013 02:26, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 09, 2008 03:45 

Minun Valcyte kokeilu alkaa olla loppu, enään 1kk jäljellä. HHV-6 arvot ovat laskeneet ainoastaan hiukan, ikään kuin saalistaisi virtahepoa nuppineulalla.

Jotain "tujumpaa" kokeilua mahd. tehdään vielä viimeisen kk:n aikana ja katsotaan miten käy. Niin että katsotaan miten käy, meiltähän tämä käy.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 2 hours [ DST ]