Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 18, 2017 10:34

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mikähän minua vaivaa?
PostPosted: Wed Mar 09, 2011 10:23 

Voi olla niin, että et saa Turunmaan sairaalassa tutkimuksia itse pyytäen, sehän kuuluu Tyksiin. En ole varma. Ainakin Kauppiaskadun Mehiläisessä saa. Voi pyytää tulokset postissa kotiin tai käydä kysymässä. Soittoja eivät oikein halua tulosten kyselyä varten.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 09, 2011 10:55 

mehiläisestä ja pulssista oon omat labrani käyny hakemassa. hinta riippuu aina siitä mitä otetaan. muistaakseni 20-40e oli mulla kappalehinnat.

spekke: joo mä sitten menin osastolle vapaaehtoisesti. ajattelin että siellä on ainakin lääkäreitä lähellä jos pumppu pettää. minäkin epäilin juuri sydänlihastulehdusta. kun kipeänä urheillessa oireet alkoivat. siellä tulikin hengailtua sitten kolmisen kuukautta. samaan aikaan aloin käydä siellä otsoonihoidoissa jotka kaiketi minut pelastivat aika pitkälti.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 09, 2011 11:06 

Osku: Oho, olitpa siellä kauan. Eikö ne syöttäny sulle sitten kaikenmaailman psyykelääkkeitä? Se on mulle ihan pahin painajainen jos mulle syötettäisi psyykelääkecocktaili... Varmaan kuolisin sitten oikeasti siihen.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 09, 2011 11:24 

hmm itellä ois muistaakseni leader whey joku toi proteiini pitääpäs kattoo tarkemmin mitä se on.
miten paljon sitä sit kannattaa ottaa?

osku aivan. itekki viihtyny tuol ensiavun seuranta osastolla sen takii et ois ees apu lähellä ja välillä melkein vaatinu päästä sinne : D
Toivonu oon kyllä myös et ne siel jotai tutkiskii mut aika nihkeetä se kyllä on.
hmm ja aika kallista toi yksityislabrojen otto, mulla ei ainakaa varallisuus kyllä sieltä ainakaa riitä kovin paljoo kokeita ottaa.
Se on kyl onneks hyvä et tossa paikallises tk:s on tuttu lääkäri joka kuuntelee aika hyvin munki mielipiteitä ja toiveita ja muutenkin on niitä ainuita lääkäreitä joka yrittää ees mua auttaa.
Tonne tk:hon vaa aika vaikee aina päästä.
Hmm minkäslaine osku sulla on tämänhetkinen tilanne?
onko mitä oireita jne pystytkö elää miten normaalia elämää?
Nii siitä viel ku on ehotettu nii paljo kaikkee mitä vois kokeilla ni eli mun kannattas nyt ainaki sitä d vitamiinia ja q10 ja proteiinia kokeilla? olikos nyt vielä jotai muuta? ainii ja magnesiumia kans.
vielä en oo mitää muuta kokeillu kun nyt noin pariviikkoo tota multitabsia syöny.
pitiköhä viel jotai muuta kirjottaa ääh en muista.
Nii joo tänää taas välillä seisomaan noustessa hirveetä heikotusta ja huimausta ja oikee hikee pukkas ku seisomaan nous ja jalat taas tuntu ettei meinaa kestää alla ja vapisi. onko tuttua kellekkään?
Nii ja osku mitä tutkimuksia ne sulle teki sillon ?
ja oliks missää mitää?

Profile  

PostPosted: Thu Mar 10, 2011 12:55 

ami: kyllähän ne syötti mulle diapameja, cipralexiä ja beetasalpaajia.käsittämätöntä touhua kyllä, kun nyt näin jälkeenpäin ajattelee. onneksi olen jo päässyt noista kaikista eroon. aluksi halusin itsekkin uskoa, että kyseessä olisi sittenkin vain psyykkinen vaiva, se olisi ollut niin helppoa, ja olin niin väsynyt epätietoisuuteen. Annoin siis heidän keinoilleen mahdollisuuden, ja metsäänhän se meni.

speke: tutun kuulosia on noi sun tärinät ja heikotus. mä jouduin pitämään ämpäriä pitkään sängyn vieressä kun en pystynyt käymään vessassa.

mun tilanne tällähetkellä on: edelleen työkyvytön ja urheilukyvytön. jos saan nukkua 12h yössä enkä tee päivällä mitään liian fyysistä pysyn suht oireettomana. on tää aika turhauttavaa, mutta minkäs teet. viime maanantaina kävin taas infektiolääkärillä, joka oli yhtä sormi suussa ku kaikki aiemmatkin. sanoi vaan että kyllä mykoplasma olisi jo näillä antibioottimäärillä kuollut(kolme 10päivän kuuria). tiesi kertoa väsymysoireyhtymästä joka kuulemma paranee itsestään parissa vuodessa. lätkäs 50e lasku käteen ja lähetti kotiin kasvamaan. nyt olen päättänyt, että lääkärit on nähty. kattoo nyt miten paljon omin avuin saan itseäni vielä parannettua.

niin niistä tutkimuksista viime kesänä. sydäntä tutkittiin: ekg, thorax, 24h holter sekä ultraääni. holteriin jäi hurjia tykytyskohtauskia jotka sitten myöhemmin ''selittyivät'' tuolla paniikkihäiriö/ahdistuneisuus-diagnoosilla. muut oli ok paitsi tietty pulssi kaikissa aikas korkea. infektiopolilla otettiin kaikki mahdollinen verestä ja ulosteesta ja ainoa positiivinen tulos oli mykoplasma pneumoyaeöioouuu vai mikä nyt onkaan :evil:

tosiaan suosittelen vaikkapa nyt sitä denaturoimatonta heraa. käyt vaan luontaistuote kaupassa tai vastaavassa kysymässä. whey 80 taisi olla mitä itse käytin kesällä. mutta pääasia että alat tappaa nitä bakteereja nyt jollain, pelkät vitaminilisät ei auta. raaka valkosipuli on kans todella tehokas ja läpäsee veriaivoesteen myös, ja siellä niitä pirulaisia on.

mulla on tällähetkellä kokeilussa ala ja nac protokolla. kelaatiohommia siis. olen myös alkanut siirtymään asteittain alkaaliseen ruokavalioon.

Last edited by osku on Sun Mar 13, 2011 03:09, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 10, 2011 01:30 

Speke7: Joo, kuulostaa hyvältä aloittaa noilla mitä sanoit. Ei sitä kannata liikaa lisäravinteita yhtäaikaakaan aloittaa, koska sitten et oikein tiedä mikä aiheutti minkä tuntemuksen, jos tulee jotain erityisiä tuntemuksia. Mulla esim. tulee aika helposti sydämentykytystä joistakin lisäravinteista ja joskus kun olen ottanut useita kerralla tai nostanut annoksia niin sitten on oikein ole tiennyt että mikä näistä nyt sen sydämentykytyksen tällä kertaa aiheutti.

Olen aloittanut q10 kokeilun mutta ei siitä vielä oikein ole tullut mitään, mun mielestä sain siitä sydämentykytystä vaikka sen nimenomaan piti niihin auttaa! Voi olla että se on vaan tällä hetkellä mulle liian vahva. Ehkä mun oli tyhmä ostaa jotain "high absorption" sorttia kun kun mulla tuntuu vaikuttavan noi lisäravinteet muutenkin jotenkin vahvemmin kun muilla. Mä olen kyllä CFS-potilaaksikin aika erityisen herkkä. Kokeilen sitä q10 vielä myöhemmin uudestaan... Tällä hetkellä D-vitamiinin annoksen nosto meneillään ja aloitin myös parasiittikuurin hissukseen.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 10, 2011 12:11 

Siis aivan uskomatonta touhua kuin ei oteta tosissaan! Tai syytetään jotain hemmetin psyykediagnooseja!

Itsekin tiedän kokemuksesta, kun on menty ensiapuun, ettei mitään ole tutkittu eikä ketään kiinnostanut vaan lähetetty takaisin kotiin ja väitetty vainoharhaiseksi!

Mutta hyvä Speke, että olet löytänyt tämän palstan ja tiedostanut ongelman ja osaat levätä niin siitä se alkaa.. Oi kun minäkin olisin tämän tiennyt!

Profile  

PostPosted: Thu Mar 10, 2011 03:40 

Joo kyllähän ylipäätänsä nuo lääkärit on kovia tuputtamaan kaikenmaailman pillereitä.
Joistain toki voi kyllä olla apuakin.
Itekkin saanu nyt tässä lihasrelaxantteja,(norflex) rauhoittavia(temesta), beetasalpaajia(propral) ja särkylääkkeitä.
vähälle käytöllehän noi on jääny paitsi särkylääke.
Ja ois kyllä tosissaan paljon helpompaa jos ois psyykkistä.
Jajoo pitää hommata täs sitä protskua ei toi mun oo näköjään denaturoimatonta.
Ja valkosipulia vois vedellä kans se on ihan hyvääki : p
osku ei ollu sit mitää rytmihäiriöitä siin holteris ?
itelle se nytpitäs tulla jos ei taas joku idiootti lääkäri sitä hylkää tarpeettomana :s

ami:
Joo aattelinki et vois ihan yks tai pari kerralaa kokeilla noita ni tietäs sit mikä mahd vaikuttaa.
Minkäslainen ami sullla on muuten tilanne tällä hetkellä?
mitkä itsehoidot on auttanut parhaiten?

Profile  

PostPosted: Thu Mar 10, 2011 04:22 

Janski älä muuta sano ihan perseestä tuo niiden toiminta.
Vakavasti ei oteta.
Alkaa turhauttaa jo aika paljon.
Ja se on kyllä en aio itseäni ruveta kovin rääkkäämään vaikka osa lääkäreistä niinkin neuvonut.
Nyt aloitin valkosipulin syönnin, pilkoin yhden kynnen leivän päälle, olisikohan tämä riittävä annos päivälle?
Voisi toki vaikka vielä illalla ottaa toisen kynnen.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 10, 2011 09:10 

ihan hyvä määrä aluksi. voi sitä enemmänkin ottaa kyllä. valkosipuli kannattaa murskata ja antaa allisiinin muodostua. tämä tapahtuu noin 10 minuutissa.

toki voit pureksella suussakin raakana ja antaa ainesten imeytyä kielestä. ilman kyyneleitä se ei tosin onnistu.

Profile  

PostPosted: Sat Mar 12, 2011 02:00 

Jep nyt parina päivänä vedelly kynnellisen valkosipulia oon pilkkonu leivän päälle.
Ainaki on makua leivällä.
Tuli mieleen vielä noista lääkäreistä, yks kerta kun menin ensiapuun, hoitajat otti sisään ja sano et tuleevat ottaa kohta kokeita.
Noh koht tuli lääkäri joka ilman minkään sortin tutkimuksia sano "nää sun oireet on kyllä varmaan ihan psyykkisiä, laitan lähetteen psykiatrille" ja kirjotti reseptin temestaa ja lähetti kotiin. sillonki sai huojua sairaalasta ulos kun meinannu pystyssä kestää.
Kirjottelin täs ku on tylsää, nää perjantait on etenkin nii ankeita tän sairastumisen myötä kun ennen oli aina jossain menossa ja pitämässä hauskaa, nyt kotona oireiden kanssa ahdistumassa.
Hmm tullu pikkuhiljaa tässä lisää erilaisia omituisia tuntemuksia pitkin kehoa.
saa nähä mihi tää menee.

Profile  

PostPosted: Sat Mar 12, 2011 02:48 

Olen nyt parasiittikuurilla, en oikein jaksa kirjoitella... Die-off:ia... heikottaa enemmän kuin tavallisesti. Tässä on myös sitä valkosipulia, voit lukea sen effekteistä jos kiinnostaa. Mulle vaan valkosipuli tuntuu liian voimakkaalta syödä paljon raakana (yllätys..).
https://humaworm.com/formula.html

Profile  

PostPosted: Tue Mar 15, 2011 01:30 

Jaaha tänää selvis sit etä mulla on mykoplasma koholla.
2viikon antibioottikuuri nyt sit ja toivottavasti lähtis sillä tää nyt paranemaan.
En vielä toivo liikoja mutta kyllä tuo pientä kipinää toi tähän.

Profile  

PostPosted: Tue Mar 15, 2011 02:56 

Kyllä se Mycoplasma voi tehdä vaikka mitä. Täällä Turun seudulla on ainakin ollut Mycoplasmaa pari vuotta. Otatin Helsingissä käydessäni mykoplasma- ja keuhkoklamydiakokeet (ei tuloksia vielä). Jos infektio on, niin selittäisi paljon oireiluani. Mulla on joka tapauksessa myko ollut joskus. Ja voihan se jäädä elimistöön lymyämään.

Profile  

PostPosted: Tue Mar 15, 2011 05:33 

Jep. Nyt on ensimmäinen antibioottiotettu,
nyt on myös q10 ja maitohappobakteereja ostettu.
Niitä en vielä oo ottanu kyllä.
Noh katellaan tässä tepsiskö noi biootit tähän.
millos sä pulla sen testinoot ottanu?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]