Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Wed Nov 22, 2017 03:39

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 737 posts ]  Go to page Previous  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50  Next
Author Message
 Post subject: Re: LDN
PostPosted: Sun Apr 16, 2017 09:00 

Mä olen ihan sängynoma. Voiko johtua ldn aloituksesta? 2 mg menee.

Profile  

PostPosted: Mon Apr 17, 2017 02:00 

Yleensä oireet pahenevat kun LDN:n aloittaa ja sitä pidetään hyvänä merkkinä. Itsellä taisi olla lääkkeen aloituksen jälkeen 1-2 viikkoa oireet pahempana, ennen kun alkoi auttamaan. Aloitusannos voi olla myös liian iso.

Profile  

PostPosted: Mon Apr 17, 2017 12:14 

Milloin tietää koska voi nostaa annosta taas? Kun tuntuu suht hyvältä vai? Jos en nyt nosta vähään aikaan. Pikkuhiljaa siis päässyt tuohon 2 mg.

Profile  

PostPosted: Mon Apr 17, 2017 03:56 

Jos tuntuu hyvältä, niin ei kai silloin tarvitse nostaa annosta!

Profile  

PostPosted: Mon Apr 17, 2017 04:36 

Olen vaan tällä hetkellä suunnilleen sängynoma. Että en ehkä niin hyvin voi..

Profile  

PostPosted: Mon Apr 17, 2017 06:35 

just me wrote:
Olen vaan tällä hetkellä suunnilleen sängynoma. Että en ehkä niin hyvin voi..

Eihän sulla satu olemaan Lyrica käytössä? Itsellä sama tilanne kuin sulla, sängyssä menee suurinosa ajasta, LDN auttoi vain ensimmäisen päivän. Onneksi nyt sängyssä makoillessa tuli tätä forumia lueskeltua ja törmäsin tietoon, että Lyrica heikentää/estää LDN:n toimivuuden. Loppui siis Lyrican käyttö multa nyt tähän paikkaan, toivottavasti ei hirveitä vieroitusoireita tule kun on tuota jo melkein puoli vuotta tullut syötyä. Alkuun siitä tuli mukavan energinen (tosin hieman humalainen) olo, ja jaksoi hyvin touhuta, nyt taas olo on huonompi kuin koskaan eikä jaksa tehdä juuri mitään. Sen energinen vaikutus on siis täysin hävinnyt, mutta en tiedä johtuuko nimenomaan siitä, että olo on heikompi kuin ennen lääkkeen aloitusta, vai joistain muista tuntemattomista syistä.

Profile  

PostPosted: Mon Apr 17, 2017 07:48 

Hei! Ei ole lyricaa. Onkohan siinä järkeä, että otan aamupäivällä kapselit niin olen aika väsynyt iltapäivän. Mutta ehkä elimistö tottuu. Sitten otan illalla kapselit. Muuten minä aloitin 0.5 mg kapseleilla. Yksi kapseli per viikko nostin.

Profile  

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 11:00 

Minulle on sopinut illalla ottaminen. Muistan, että silloin kun aloitin LDNn, univaikeudet helpottivat selvästi ja vaikka niitä vieläkin välillä on, niin ei silti läheskään siinä mittakaavassa kuin aiemmin. En ole itse aamulla ottamista kokeillutkaan, kun se ilta-yhdeksän aikoihin ottaminen tuntui hyvältä, joten en tiedä johtuuko unen paraneminen siitä, että LDN itsessään väsyttää, vai onko se oireiden helpottamisesta tulevaa. Mutta jos yhtään epäilet, kannattaa kokeilla mihin aikaan ottaminen sopii itselle parhaiten ja tehdä sen mukaan.

Profile  

PostPosted: Wed Apr 19, 2017 09:53 

Kiitos kommentista Mira! Jos kokeilen ottaa illalla koko satsin. Eli tällä hetkellä 2 mg. Kuinka kauan kannattaisi kokeilla? Kun nyt vaan makaan sängyssä päivällä. Eikä se ole ihan yhtä hyvä ja tehokas ellei tehokkaampikin tapa. Jos testaan että vaikuttaako päiväväsymykseen.

Profile  

PostPosted: Wed Apr 19, 2017 10:05 

Kannattaa varmaan kokeilla siirtää iltaan. Jos parissa viikossa olo ei ala helpottaa, niin laskea annosta vähän. Jos olo helpottaa annosta laskematta normaaliksi tai normaalia paremmaksi, niin odottaisin pari viikkoa ja kokeilisin sitten nostaa annosta. Mutta joillainhan hoitoannos on alle 2 mg.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Fri Apr 21, 2017 12:46 

Mun mielestä tänään on hyvä päivä! :) Siis kannatti siirtää tuo iltaan koko annos ldn:ää. Ehkä jossain vaiheessa täytyy nostaa ja tilata uusi resepti, sillä mulla on 0.5 kapselit. Ne menee nopeasti. En tiedä onko ldn, mutta mun sairaalloinen hikoilu on vähentynyt. :)(Ei kyllä pitäisi sanoa vielä mitään, jos sänky alkaa kutsua myöhemmin).

Profile  

PostPosted: Fri Apr 21, 2017 09:37 

^ Minullakin muuten sekä sohvalla paikoillaan istuessa yllättävä että yöllinen hikoilu on vähentynyt huomattavasti LDNn myötä. Varsinkaan tuota päiväaikaan ilman syytä alkavaa hikoilua ei tule enää oikeastaan koskaan, yöllistä hikoilua on aina joskus, mutta tosi paljon harvemmin kuin ennen.

Fyysisessä "rasituksessa" sen sijaan hikeä puskee edelleen ihan järjettömästi. Esim. tänään kävelin vähän reilun puoli kilometriä bussipysäkille ja selkä oli ihan märkä kun pääsin kyytiin. Perillä piti taas heti ensimmäiseksi mennä vessaan kuivailemaan hikiä. Tämä hikoilu alkoi silloin aikoinaan ihan yhtäkkisesti ja vaikka lääkäri väitti, että se johtuisi vain huonosta kunnosta, silloin se ei mielestäni vielä millään voinut pitää paikkaansa, sairastumisesta oli silloin vasta vajaa kaksi vuotta aikaa ja sitä ennen olin ollut ihan ok kunnossa. Myöskin se vahvistaa käsitystäni, että niinä päivinä kun hikoilua jostain syystä puskee enemmän, siihen ei pysty vaikuttamaan esim. kävelemällä hitaammin. Vaikka kuinka hitaasti löntystelee, viiden minuutin päästä jo tuntee kuinka selkä alkaa kostua.

Profile  

PostPosted: Fri Jun 16, 2017 05:32 

Aloitin LDN:n ottamalla viikon ajan 1,5mg aamuisin, nyt sitten muutamana päivänä olen ottanut 1,5mg aamuin illoin. Päätä on särkenyt oikeastaan joka päivä aloituksesta lähtien, voimakkuudeltaan vaihdellen. Välillä tuntuu että pää halkeaa. Kipu on ohimoilla ja pään etuosassa. Lisäksi uupumus on lisääntynyt ja on ollut aaltoilevaa pahoinvointia. Pahoinvointi on helpottanut lepäämällä sängyssä silmät kiinni. Jotain muitakin mutta lievempiä oireita on ollut joista en tiedä johtuuko edes LDN:stä.

Sanokaa nyt että pian helpottaa ja lääke alkaa oikeasti auttaa.

Profile  

PostPosted: Fri Jun 16, 2017 05:48 

Kyllä pitäisi pian helpottaa, mutta minusta ei yleensä kannata nostaa annosta, jos on vielä haittavaikutuksia. Polo on sitä mieltä, että haittavaikutukset ennakoivat hyvää tehoa. Koita kestää, vaikka eihän se varmasti helppoa ole, jos on tuollaisia oireita. :-/

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Fri Jun 16, 2017 06:20 

Voi olla että annoksen nosto tuli liian aikaisin kun orjallisesti noudatin ohjetta enkä kuunnellut kehoani (tai edes ajatellut järjelläni :lol: ) Katson ehkä vielä pari päivää ja tarvittaessa lasken annosta. Kiitos rohkaisusta!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 737 posts ]  Go to page Previous  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]