Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Fri Nov 24, 2017 10:31

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Naltreksonin laimentaminen
PostPosted: Thu Sep 12, 2013 10:40 

Heippa! Olen fibromyalgikko ja kärsinyt jatkuvasta väsymyksestä nyt pari vuotta. CFS on ollut mielessä, sillä paljon oireistani viittaa myös siihen. Löysin nyt lääkärin, joka piti CFS:ää mahdollisena ja määräsi minulle naltreksonia. Hän on kuitenkin sen verran kokematon, että mielestäni hänen ehdottamansa määrät ovat liian suuria. Hain apteekista 50 mg naltreksonin ja sitä pitäisi ottaa neljäsosa näin alkuun. 12,5 mg tuntuu aika isolta määrältä, eikö vain? Koska lääke oli aika hintava (n. 56 euroa), niin haluaisin käyttää sitä enkä hakea uusia tabletteja. Hyvä alku olisi ilmeisesti n. 3-4,5 mg, mutta miten saan tuosta 50 mg:n tabletista sen verran. Voisinko liottaa esim. puolikkaan tabletin vedessä ja käyttää sitä useana päivä. Tuntuu hassulta ehdottaa tätä, mutta onko tuossa mitään järkeä? :oops:

Profile  

Post subject: Re: CFS-epäily ja naltreksoni
PostPosted: Thu Sep 12, 2013 11:18 

Kyllä, 12,5 mg on aivan liikaa. Ja usein kannattaisi aloittaa vielä selvästi pienemmällä annoksella kuin tuo 3-4,5 mg. Voit tosiaan liuottaa tabletin veteen ja annostella lääkettä niin. Monet LDN-käyttäjät ovat näin tehneetkin. Helpointa lienee liuottaa samaan vesimäärään kuin on milligrammoja, esim. puolikas tabletti 25 millilitraan vettä, jolloin 1 ml = 1 mg. Apteekistahan saa yskänlääkkeiden yms mittaamiseen tarkoitettuja muovimittoja, jos sinulla ei muuten ole noin tarkkaa mittaa. Tämä liuos pitää säilyttää jääkaapissa.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

Post subject: Re: CFS-epäily ja naltreksoni
PostPosted: Thu Sep 12, 2013 11:58 

Tuhannet kiitokset nopeasta vastauksestasi! Tästä on paljon apua. Taidan informoida lääkäriäkin asiasta.

Profile  

Post subject: Naltrexon Accord 50 mg ja itse annostelu pienemmäksi
PostPosted: Sat Mar 21, 2015 07:28 

Terveydenhuollon suhtautumisen vuoksi en ole edes yrittänyt saada LDNää, vaan pyysin juomiseen naltreksonin. Hommasin apteekista isoja ruiskuja ja jauhoin puolikkaan 50 mg tabletin ja sekoitin ruiskussa veteen. Siitä annostelen ja äsken otin ensimmäisen n. 3 milligrammaa.

Kuinka kauan tuollainen vesiliuos säilyy jääkaapissa? Kuinka nopeaa alkaa toimimaan? Minkä kokoisia annoksia tulisi ottaa?

Pahoittelen että en yritä löytää tietoa itse, mutta kognitiivinen toimintakyky aika vajaa tällä hetkellä.

Profile  

Post subject: Re: Naltrexon Accord 50 mg ja itse annostelu pienemmäksi
PostPosted: Sun Apr 12, 2015 11:58 

Ehkä tähän olet saanut jo jotain vastausta? 4,5 mg on siis annos jota käytetään cfs:ssä (3 kpl 1,5 mg kapseleita). On suositeltu nostamaan vähitellen 4,5 mg:aan. Minulla oli ainakin voinnin huononemista aluksi, ja monella ilmeisesti on. Ilta-annostelua suositellaan mutta minua virkistää liikaa, eli otan 3 mg aamulla ja 1,5 mg lounaalla.

Mutta säilyykö naltreksoni vesiliuoksessa, sitä en tiedä. Saattaa olla että asiaa ei edes ole tutkittu. Joku tosi ystävällinen apteekki-ihminen voisi auttaa ja hakea tietoa pharmakopeoista tai netistä ehkä googlaamalla

Profile  

PostPosted: Sun Apr 12, 2015 04:15 

Kyllä naltreksoni säilyy vedessä jonkin aikaa, esim. Briteissä se on ehkä jopa suosituin tapa käyttää LDN:ää, yleensä siis apteekin valmistama liuos. Sitä on helppo annostella ja se tulee siellä ainakin halvemmaksi kuin kapselit. En tiedä kuinka kauan se säilyy, mutta jääkaapissa sitä täytyy tosiaan pitää. Säilyy se nyt ainakin sen ajan että saa yhden tabletillisen käytettyä.

4,5 mg ei muuten ole mikään pakollinen annos CFS:ssä. Moni käyttää selvästi vähemmänkin, usein esim. 1-2 mg. Joidenkin mielestä pienet annokset ovat jopa tehokkaampia, toiset taas eivät sivuvaikutusten takia pysty ottamaan enempää. Minulla esim. 1,5 mg toimii ihan selvästi, vaikka yleensä käytänkin 4,5 mg. Olennaista on, että osalla (ei kaikilla) yksi annos päivässä toimii selvästi paremmin kuin annoksen jakaminen useampaan osaan.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Apr 27, 2015 12:40 

Olen nyt käyttänyt reilun kuukauden. Aloitin kolmella milligrammalla ja viikon jälkeen nostin neljään milliin. En ole huomannut vaikutusta. Kannattaisiko kokeilla eri annosta, vai jatkaa samalla linjalla?

Iltaisin otan kerralla koko annoksen.

Profile  

PostPosted: Mon Apr 27, 2015 01:26 

Minusta kannattaa jatkaa tuolla annoksella vielä pari kuukautta.

Profile  

PostPosted: Mon Oct 19, 2015 12:32 

Olen nyt käyttänyt 4mg annoksella useamman kuukauden . En huomaa eroa. Mitä sitten?

Profile  

PostPosted: Mon Oct 19, 2015 05:10 

Ehkä suosittelisin kokeilemaan vielä 1-2 mg annoksella. Mutta eihän LDN valitettavasti kaikilla toimi, vaikka suurimmalla osalla toimiikin.

Profile  

PostPosted: Mon Oct 19, 2015 05:15 

Kiitos vastauksesta. Kokeilen pienemmällä annoksella. Ei tässä mitään menetäkään ja tuosta paketista riittää vielä pitkäksi aikaa.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]