Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 25, 2017 02:51

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: LDN + Panacod?
PostPosted: Tue Apr 21, 2015 06:00 

Oletteko te muut huomanneet kuinka riisipuuro juoksuttaa vessassa, nasteet lähtee liikkeelle.

Profile  

PostPosted: Wed Apr 22, 2015 07:33 

En ole voinut hyvin viimeaikoina ja lihaksissa on tapahtunut huolestuttavaa muutosta ja kipua. Lihaskipu on ollut niin kovaa että en ole "viihtynyt" ruumiissani; lihakset ovat olleet kivikovat ja ranneoireet ovat pahentuneet. Eilen päänsärky oli migrenööttistä ja oli pahoinvointia. Tämä lihasmuutos on tapahtunut lyhyellä ajalla, vaikka en ole edes aloittanut pihatöiden tekoa. Se mitä on tehty, olen tehnyt mieheni kanssa.

Eilen päätin katkasta uhkaavan migreenokierteen panacodilla. Se kauhea lihaspuristus loppui ja nyt saan oikaistua sormet suoriksi ja muutenkin on parempi olo. Ihonalainen rasvakudos ei ole enää niin kipeä.

Pc.n kodeiinin täytyy olla se jokin, joka auttaa minun kipuun. Se, että olen ollut nyt kipeämpi, on se joka kesäinen lämmön ja valoisuuden tuoma ongelma. Päästin kivut liian pahoiksi riittämättömän lääkityksen vuoksi.

Profile  

PostPosted: Sun Apr 26, 2015 01:34 

Jatta: Onneksi sait avun panacodista. Myös äitini pitää sitä tehokkaimpana kipulääkkeenä.

Itse hyödyn kurkumasta, kun kyse on lievästä kroonisesta kivusta. En edes käytä Merivan, vaan Hollannista ostamaani Nature's Garden -valmistetta.

Tosiaan parasetamoli näyttää olevan pikemmin kipulääke kuin tulehduskipulääke, vaikka juuri sellaisena sitä minulle viimeksi määrättiin (akuuttiin noidannuoleen). Netissä näkyy olevan aivan päinvastaista ohjeistusta kipulääkkeiden yhteiskäytöstä kuin mitä olen saanut: minulle on aina määrätty kahta eri kipulääkettä samanaikaisesti, kun kyseessä on voimakas selkäkipu. (Sillä perusteella, että yhteisvaikutus on suurempi kuin käytettäessä vain yhtä lääkettä, jonka maksimiannostus on tietenkin rajallinen...)

Profile  

PostPosted: Sun Apr 26, 2015 02:30 

Itse sain Panacodia aikoinaan eturauhastulehdukseen ja käytin sitä kipuihin muutamia kertoja.

Pyrin siihen että otin lääkkeen aina ennen yöunta, sillä siinähän on tuollainen väsyttävä vaikutus joka kuitenkin menee ohitse ainakin itselläni verraten nopeasti nykyään.

Panacod vaivutti hyvin uneen, mutta muistan että viimeksi selkäsärkyihin sitä kokeilleena näin aika ahdistavia painajaisia niinä öinä.

Profile  

PostPosted: Sun Apr 26, 2015 06:04 

Kiitti tuesta,

Voinnissa on tapahtunut uskomaton muutos pc.n ansiosta. Nyt pitää vain vakuuttaa tk-lkr sen tarpeellisuudesta. Niin kauan kuin lihaskset ovat hapoilla, niin niin kauan on pidettävä huolta kunnon lääkityksestä!

Profile  

PostPosted: Tue Apr 28, 2015 08:37 

Ajatella. Pitäisi olla itsestäänselvyys, että saat lisää lääkettä, joka auttaa.

Profile  

PostPosted: Tue Apr 28, 2015 10:38 

Minulla ei ollut voimassa olevaa pc-reseptiä. Lääkäri lupas kirjoittaa sen. Kuulosti pettyneeltä etten pärjännyt vähemmillä lääkkeillä, ymmärsi hyvin kivut. Se on tätä, kun olen ensimmäinen EDS-potilas tässä kunnassa, siis toiset voivat kulkea jollain muulla dg.lla, kuten HMS tai fibro.

Ompahan kokeiltu, etten pärjää vlievemmillä lääkkeillä.

Profile  

PostPosted: Wed Jul 22, 2015 10:11 

Nyt minä ymmärrän mistä johtuu ei-panacodia buumi, miksi sitä saa niin nihkeesti.

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/tiedeartikkelit/miten-kodeiini-toimii/#.Va9BH_ntmkp

Profile  

PostPosted: Wed Aug 12, 2015 10:14 

Panacod koukuttaa ja on haluttu "kauppalääke".

Profile  

PostPosted: Wed Aug 12, 2015 10:48 

Tuota koukuttamista en huomannut omalla kohdallani, viikossa lopetin vuosikausia kestäneen 8 kapselin käytön. Kun panadol ei tuonut tarvittavaa hyötyä, niin käytän nykyään 4 päivässä. Ellen käyttäisi LDN.ää, niin pc.a menisi enemmän.

Profile  

PostPosted: Thu Aug 13, 2015 01:57 

Jamana wrote:
Panacod koukuttaa ja on haluttu "kauppalääke".

Narkkarius tekee lääkkeiden (väärin)käyttäjän. Lääkkeiden käyttö ei tee kenestäkään narkkaria.

Profile  

PostPosted: Thu Aug 13, 2015 09:20 

Pc.n lopettamisenkohteeksi ovat joutuneet sellaisetkin henkilöt, jotka ottavat sitä yöksi ja hoidoksi riitti yksi kapseli. Ei heistä olisi saanut riippuvaista tekemälläkään. Nyt he ottavat panadolia 2 tablettia tai buranaa yöksi.

Olen nähnyt kuinka ensimmäinen panadoltabletti johti koomaan jne. Paracetamoli voi omalla tavallaan olla myös vaarallinen, maksatoksinen tai burana voi aiheuttaa vuotoja tai vatsansuojalääkityksen tarvetta. Punnitaankohan todella eri vaihtoehtoja keskenään riittävän monipuolisesti kunkin yksilön kophdalla? Tämä on nyt tätä, että pc.t kaikilta pois.

Ensi kuussa on aika fysiatrille. Minä joudun kysymään tk-lkr.n pyynnön perusteella arvon pc-lääkityksen tarpeellisuudesta fysiatrilta, vaikka fysiatri on kirjoittanut joka kertaa, että lääkehoitoon ei saa tehdä muutoksia.

Profile  

PostPosted: Thu Aug 13, 2015 11:28 

Yksi iso ongelma on, että Suomessa, toisin kuin sivistysvaltioissa, ei kodeiinia saa sellaisenaan lainkaan. Muualla saa. Siksi siellä on vähemmän ongelmiakin sen kanssa. Suomessakin saisi sentään edes Ardinexina, mutta kun sitä nyt ei ainakaan "uskalleta määrätä". Naurettavaa paskaa.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]