Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Fri Nov 24, 2017 10:27

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: LDN tauolle(ko) - kokemuksia?
PostPosted: Wed Nov 04, 2015 12:18 

En kyllä osaa sanoa, ihon irtoaminen ei minusta kuulosta lupukselta vaan jos autoimmuunisairauksista puhutaan, enemmän joltain psoriasis/pemfigus-tyyppiseltä. Mutta ihosairaudet eivät ole vahvoja alojani, koska en pysty lukemaan alan kuvitettuja teoksia. :-D (Ihotautikirjoissahan on kaikista sairauksista aina pahimmat kuvat, tyyliin akne = naama mustuu ja mätänee irti.)

Minulla kilpirauhasen vajaatoiminnan alihoito on aikoinaan usein ilmennyt siten, että iho alkaa kuivua ja siten kesiä muistaakseni about silmien välissä. Nenänpää tuntuisi hassulta paikalta tähän, onhan se rasvaisimpia ihoalueita, ja mielestäsi iho ei ole kuivunut. Mutta pitäisin tämän mahdollisuuden kuitenkin mielessä.

Kai se voisi olla ihan seborreaakin, joillain LDN auttaa siihen. Itselläni valitettavasti ei, tai ehkä ihan alussa vähän. (Influenssarokote, joka minulla paransi oloa huimasti viikon, kyllä korjasi päänahan köhnän lähes täysin siksi aikaa.)

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Wed Nov 04, 2015 05:11 

Hmmm... Hiusrajassa muuten kolme pallomaista pienehköä punaista "läiskää". Jotenkin näyttää psorimaiselta. Mutta ne ovat olleet siinä useita kuukausia, LDN:llä tai sen tauoilla ei mitään vaikutusta. Jännää, jännää... :D

Profile  

PostPosted: Thu Nov 05, 2015 05:06 

LOL ja nyt kun olen syönyt pari päivää LDN:ää taas, ihottuma nenänpäästä on kadonnut täysin. :D :D :D

Profile  

PostPosted: Thu Jan 14, 2016 09:42 

mmjan wrote:
Jännä havainto tauosta:

Jätin taas tauolle, tosin nyt vaan viikoksi, kun selkä/niska paskana ja piti saada Panacodista jotain tehoja irti. Nenänpäähän tuli ihottumaa. Tarkemmin sanottuna ihoa lähtee siitä irti. Ikäänkuin olisi kuiva iho. Mutta ei ole.

TÄSMÄLLEEN SAMA kävi viimeksi, kun jätin LDN:n tauolle!

Olen huomaannut, että bentsodiatsepiinia tai niiden johdannaisia sisältävien lääkkeiden käyttö/niistä vieroittautuminen aiheutti minulle paitsi ihon kutinaa myös finnejä kasvoihin ja vartaloon sekä pienenpieniä luomia, joista osa oli koholla. (Luulin vaaleita luomia ensin virheellisesi syyliksi.) Osa finneistä/finnin arvista kehittyi myöhemmin ihonmyötäisiksi tummiksi luomiksi. Kun iho alkoi lopulta rauhoittua lopetettuani bentsot kokonaan, osa kohollaan olevista luomista yksinkertaisesti kuivui ja tippui pois/jäi käteen niitä raapiessani.

Nyt kun uskalsin lopulta aloittaa LDN-hoidon, ihan ensimmäinen reaktio oli ihon kutina.

(Bentsot muuttavat gamma-aminovoihappo- eli GABA-reseptoreiden toimintaa.)

Yllä oleva saattaa kuulostaa sekavalta. Kirjoitin että bentsojen käyttö aiheutti samoja oireita kuin niistä vieroittautuminen. Oikaisin tuossa vähän, koska en jaksa nyt selostaa yksityiskohtaisesti koko monimutkaista prosessia. Kyse oli siitä, että sain bentsoista ns. käytönaikaisia vieroitusoireta.

Profile  

PostPosted: Thu Jan 14, 2016 09:46 

Ihon kutina voi johtua myös parantuneesta verenkierrosta. Itse olen saanut sitä monesta verenkiertoa parantavasta lääkkeestä, en tosin LDN:stä.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]