Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 25, 2017 12:22

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Näin LDN Espanjassa
PostPosted: Thu Jun 11, 2015 07:24 

Mun oli tarkoitus tulla Suomeen hakemaan LDN -lääkitystä parin viikon päästä, mutta tää olikin liian helppoa.. :shock:
Kävelin täällä Pharmaciaan, heti tuli Naltrexona Accord 50mg napit pöytään. 21.80€ ja Cracias. En enää kehdannut ostaa ruiskuja, tislattua vettä ja pillerimurskainta siitä kaupasta, vaan hain ne toisesta Pharmaciasta. Kiinakaupasta sain vielä hyvän kannellisen lasiastian lääkeliuokselle. Koko hoito alle 30 euroa ja jos tämä lääke sopii mulle, niin sitä riittää noin vuodeksi.
Nyt se litku odottaa jääkaapissa ja näyttää ihan samalta kun siinä videossa. Toivottavasti kaikki menee ok. Olin tosi huolellinen sekoittaessani mixtuuran.
Ajattelin ottaa illalla 1,5 ml (mg)

Onko kellään mitään ajatuksia tähän liittyen?

Profile  

Post subject: Re: Näin LDN Espanjassa
PostPosted: Thu Jun 11, 2015 08:07 

Kyllä Suomestakin 50mg tabletteja saa halvalla. Ongelma on, että milläs helvetillä annostelet siitä sen 1,5mg kolmesti vuorokaudessa? Heittoa on pirusti, mahdotonta jakaa. Jos luulet onnistuvasi siinä tuolla tempulla, niin epäilen vahvasti.

Profile  

PostPosted: Thu Jun 11, 2015 08:20 

Kurkkaas tänne..
https://www.youtube.com/watch?v=bOekLFIvR7I
Ei tuossa minun mielestä voi paljon metsään mennä, pitää vain olla huolellinen.

Vielä piti lisätä tähän perään, että 50mg tabletti liuotetaan 50ml tislattua vettä. Liuosta annostellaan haluttu määrä ruiskulla suuhun, esim 1,5ml = 1,5mg. Säilyy jääkaapissa noiden juttujen mukaan n 30pv ja sekoitettava aina ennen käyttöä.
Veikkaan ettei sen farmaseutinkaan käsi niin pomminvarma ole, kun lisäävät apuaineita ja tekevät niitä pikku nappeja. Kyllä tässä on heitot tosi pienet, mutta en tietenkään ketään kehota tai yllytä tähän.

Profile  

PostPosted: Thu Jun 11, 2015 09:07 

samantero wrote:
Vielä piti lisätä tähän perään, että 50mg tabletti liuotetaan 50ml tislattua vettä. Liuosta annostellaan haluttu määrä ruiskulla suuhun, esim 1,5ml = 1,5mg. Säilyy jääkaapissa noiden juttujen mukaan n 30pv ja sekoitettava aina ennen käyttöä.

Ei se aine leviä sinne veteenkään tasaisesti. Ei noin tasaisesti. Ei mitenkään. Jostain 5mg tabletista voisin vielä uskoa, että voisi saada about 1mg annoksia tehtyä, jos sen liuottaisi 50ml vettä. Tällöinkin se pitäisi liuota kunnolla sinne, mikä on oikeasti pirun vaikeaa. Mutta 50mg tabletista...paskat, ei onnistu.

Tämän kanssa kun on niin pirun tarkkaa, että tommoisiin mokiin ei ole oikeasti varaa. Jos esimerkiksi oma annokseni heittää päivässä 1mg verran, niin oireita tulee ja heittelyä edestakaisin. Toki jos käyttää huvikseen tota naltreksonia eikä tarpeeseen, niin sitten ei varmaan niin tarkkaa olekaan, miten paljon annos kunakin kertana heittää.

Quote:
Veikkaan ettei sen farmaseutinkaan käsi niin pomminvarma ole, kun lisäävät apuaineita ja tekevät niitä pikku nappeja. Kyllä tässä on heitot tosi pienet, mutta en tietenkään ketään kehota tai yllytä tähän.

Ööh, ne tehdään kylläkin koneilla, jotka suoltavat sinne erittäin tarkkaan tietyn määrän tietyn vahvuisia rakeita sisälle. Annos on äärimmäisen tarkasti oikea.

Profile  

PostPosted: Thu Jun 11, 2015 09:26 

Hyvä et sulla on homma hanskassa ja jaksat vinoilla. Tää ei nyt ollu ihan se mitä varten mä tänne foorumille tulin. Nestemäistä LDN:nnää myydään mm. Englannissa ja siihen tämä omien mixtuurojen teko perustuu.

Profile  

PostPosted: Thu Jun 11, 2015 11:10 

samantero wrote:
Hyvä et sulla on homma hanskassa ja jaksat vinoilla. Tää ei nyt ollu ihan se mitä varten mä tänne foorumille tulin. Nestemäistä LDN:nnää myydään mm. Englannissa ja siihen tämä omien mixtuurojen teko perustuu.

Minulle on aivan sama miksi sinä tänne tulit. Kerron sinulle kuitenkin faktat, jottet huijaa itseäsi tai muita hommalla, joka ei oikeasti toimi. Nestemäinen LDN on ihan eri juttu, siinä se tökötti on alunperinkin pistetty nestemuotoon lääketehtaalla tms. sen mukaisesti. Sinun kotikokkailemasi viritys tableteista ei ole kuitenkaan mitään nestemäistä LDN:ää vaan jotain ihan muuta.

Profile  

PostPosted: Fri Jun 12, 2015 12:44 

Okei, kiitos huolenpidosta. Kuten jo aiemmin sanoin en kehota ketään tekemään näin. Tuolla kuitenkin LDN tutkimusta tekevän keskuksen http://www.ldnresearchtrust.org sivuilla lukee mm. 2015 (LDN) Fact Sheetilla tämä sama kaava apteekeille, se on pdf enkä pysty kopioimaan siitä. Etsivä sen sieltä löytää, kaava on tämä.

Liquid form
Rx
NALTREXONE TABLETS 50mg
EXTEMP PREP in pharmacy to 1mg/1ml
Ym. faktaa, että kyllä minulla nyt LDN:nää on, koska aineet ja kaava ovat samat.

Tableteista liuotettaessa on se ero, että niissä olevat apuaineet liukenevat mukaan, kun taas valmistajan jauheesta tekemässä liuoksessa näitä apuaineita ei ole. Ymmärtääkseni YO-apteekki valmistaa pikku napit murskaamalla 50mg tabletit ja lisää jauheeseen vielä lisää apuaineita, jotta saadaan riittävästi massaa käsittelyä varten.
Laitoin sinnekin sähköpostia, koska tämä asia kiinostaa.

Profile  

PostPosted: Fri Jun 12, 2015 02:46 

Näin vastasi Yliopiston Apteekin valmistuksen osastopäällikkö. Poistin yhden lauseen, koska se liittyi minuun henkilökohtaisesti eikä tähän kysymykseen.

"Olemme valmistaneet 1,5mg naltreksonikapseleita, emme tabletteja. Tabletin tuotekehitys on käynnissä ja se tulee jossain vaiheessa.
Kapselit valmistetaan käsin ja niissä käytetään naltreksonia raaka-aineena sekä täyteaineena selluloosaa. Kapseleita valmistettaessa puhutaan jakelutarkkuuksista joita valvotaan. Jakelutarkkuus on näissä kapseleissa ±5%. Tehdyistä kapselieristä tehdään hyväksymisanalyysi, joista natreksonin osalta tutkitaan:
keskimassaa, jakelutarkkuutta, hajoamista, pitoisuutta ja annosvaihtelua. Analyysitulosten tulee olla hyväksyttäviä jotta valmisteet vapautetaan myyntiin."

Siltä osin olin aivan metsässä, että ne 1,5mg napit tehtäisiin rikkomalla 50mg tabletit, mutta tarkoitus olikin vain saada oikeaa tietoa.

Profile  

PostPosted: Mon Jun 15, 2015 01:19 

Hyvä, että tablettikehittely on käynnissä, on toivoa siitä, että lääkkeen hinta alenisi.

Profile  

PostPosted: Mon Jun 15, 2015 02:08 

Minä olen pyytänyt 4,5 mg kapseleita koska otan koko annoksen illalla, se sopii parhaiten minulle. Ja 200 kpl kapseleita maksaa vähän päälle 70 euroa, joten noin 11 euroa per kuukausi eli ei niin paha hinta mielestäni

Profile  

PostPosted: Mon Jun 15, 2015 04:45 

helen wrote:
Minä olen pyytänyt 4,5 mg kapseleita koska otan koko annoksen illalla, se sopii parhaiten minulle. Ja 200 kpl kapseleita maksaa vähän päälle 70 euroa, joten noin 11 euroa per kuukausi eli ei niin paha hinta mielestäni

Alle 10 vuotta sitten pyysin, että olisin saanut 1g panadolien sijaan 500mg tabletteja, koska 1g tableteissa oli kuvottava haju. Ei voitu vaihtaa koska määräys on kirjoitettu 1g lääkkeille. Onkohan käytännöt muuttuneet vai toimivatko eri apteekit eri tavalla.

Onko 4,5mg kapselit jo valmiina ettei niitä tarvi erikseen tehdä?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]