Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 18, 2017 03:03

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Author Message
 Post subject: Re: Sydänoireista ja huimauksesta
PostPosted: Wed Jul 13, 2016 08:39 

Luulin itselläni olevan sydämen rytmihäiriöitä ja asiaa tutkittiin useaannotteeseen sydänfilmillä. Filmi näytti, että rytmihäiriötä ei ollu. Kyseessä oli jokin muu. Loppujen lopuksi kävi ilmi, että kyse oli suolistokrampeista, jotka tuntuvat samalta kuin tiheä sydämenlyönti. Asia löytyi ultraäänellä.

Myöhemmin tutkimuksissa tähystyslaite aiheutti vielä ikävämpiäkin oireita, joita olin pitänyt sydänoireina, kun tähystin tökki suolen sisäpintaa. Keskustelin asiasta tähystyksen tehneen erikoislääkärin kanssa ja hän sanoi, että kyse on tosiaan suolen tuntemuksista eikä sydämestä. Olen lukenut myöhemmin, että tämmöisten virheellisten tuntemusten luuleminen sydänvaivoiksi on yleistä. Tämmöinenkin asia kannattaa laittaa mietintämyssyyn kun epäilee sydänoireita.

Profile  

PostPosted: Wed Jul 13, 2016 10:28 

Stressiessi, hyvä, kun sinulla ei ole sydänjuttuja ja oireiden syy selvisi. Minulla kylläkin on ihan todellisia, vaikeitakin (monenlaisia) rytmihäiriöitä.

Viime yönä heräsin vähän vailla klo 2 , oli nielemiskipua ja nielun turpeutta vasemmalla. Valvoin - oli käsittämättömän hyvä olo. Ei ollut kuuma, ei kylmä, jäsenet olivat hyvin kevyet ja rennot, hengitys helppoa. Ei tällaista oloa voi olla kuin sadussa. Mistähän se johtui ykskaks, kun oli pari päivää sitten se aika vaikea heikotuskohtaus. Noin klo 4 otin aamun kilpirauahslääkkeen. Sitten klo 5, kun olin rauhassa sängyssä selälläni, iski rytmihäiriö kuin salama kirkkaalta taivaalta, joko monta lisälyöntiä peräkkäin tai SVT-kohtaus. Nousin ylös ja yskimällä sain sen loppumaan. Minulle tapahtuu jotain kummallisuuksia. Viime yö oli tosi erikoinen.

Eteisvärinä on pahin viholliseni, toivottavasti se ei tule koskaan (3 pitkää jaksoa, jopa 6 kk yhtäjaksoisesti). SVT-kohtaukset ovat olleet onneksi lyhyempiä, mutta ne ovat vaikeampia kuin eteisvärinä.

Profile  

PostPosted: Wed Jul 13, 2016 10:47 

Minulla on ollut poikkeuksellisen hyvän olon kohtauksia myös. Minulla ne johtavat - tai siis eivät tietysti johda vaan kertovat - pysyviin elinvaurioihin. En siis sano, että sinulla näin kävisi, tämä tuntuu olevan minulle ihan uniikki vaiva. Mutta voisihan mekanismissa muuten olla jotain samaa. Polo ehdotti jotain, että minulla aivolisäke puskee ulos kaiken maailman hormoneja ennen kuin hajoaa.

"Lisämunuaisuupumuksesta" tuskin on sinulla kyse. Voi olla aivolisäkeperäistä CFS:n aiheuttamaa tai esimerkiksi jotain lisäkilpirauhasesta johtuvaa.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Wed Jul 13, 2016 11:16 

Miten niitä elinvaurioita voisi ehkäistä+ Onko ne sitten aivolisäkkeessä vai missä?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

All times are UTC + 2 hours [ DST ]