Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 18, 2017 06:49

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kuumat jalat.
PostPosted: Wed Jun 24, 2015 10:34 

Lukiessani tätä foorumia olen oppinut, että monet hämärät oireet joita minulla on, ovatkin ihan oikeita oireita eivätkä vain outoja vaivoja.

Siispä heittäessäni taas sukat jalasta googlasin huvikseni kuumat jalat. Ja sekin näkyi olevan ihan oikea ongelma, liittyen levottomiin jalkoihin, joista myöskin kärsin joskus mutta en usein.

Nukkumaan mennessä jalkojeni täytyy olla mahdollisimman kylmät, jotta pystyn nukkumaan. Tänä kesänä jalat ovat alkaneet kuumeta myös päivisin. Kylmät lattiat auttavat.

Profile  

Post subject: Re: Kuumat jalat.
PostPosted: Tue Jun 30, 2015 11:42 

Minä kärsin kuumista jaloista vain lämpimällä säällä. Käsittääkseni kyse on siitä, että veri pakkautuu jalkoihin eikä pumppaudu ylös riittävän tehokkaasti. Kyse voi olla verisuonten liiallisesta laajenemisesta (mistä mainitsinkin sinulle toisaalla) ja itselläni syynä lienee ainakin osaksi laskimoläppien vaurioituminen, jonka aiheutti liian pitkään hoitamattomana/vajaahoidettuna ollut kilpirauhasen vajaatoiminta, minulle jäi pysyvä turvotustaipumus vaikka kilpirauhashoito on kunnossa nyt. Onneksi hevoskastanja auttaa siihen varsinaiseen turvotukseen minulla tosi paljon.

Tukisukkien pitäisi myös auttaa, mutta ne saattavat ainakin näin kesäkuumalla olla epämiellyttävät päällä.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

Post subject: Re: Kuumat jalat.
PostPosted: Sat Jul 04, 2015 10:11 

Kuumalla säällä en olekaan kiinnittänyt huomiota kuumeneviin jalkoihin, koska on muutenkin niin kuuma, mutta ihan vuoden ympäri pitää jalkojen olla kylmät että saan nukutuksi. Ei siitä häiritsevissä määrin ole onneksi vaivaa, mutta hyvä tietää mikä siihen auttaa jos joskus rasittaa.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]