Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Thu Nov 23, 2017 05:56

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Lihas ja nivelkivut
PostPosted: Wed Jan 18, 2017 07:56 

Olen miettinyt tuota kipuasiaa, kun niitä ei kaikilla ole. Minullakin on kipuja (onneksi!) vain silloin, kun olen kaikkein huonoimmassa kunnossa. Silloinkin etupäässä päänsärkyä.

Voisiko olla niin, että monet CFS-oireet ovat etupäässä niitä samoja oireita, joita ihminen on taipuvainen saamaan flunssassa?

Minullahan ei ole ollut flunssassa koskaan lihas- ja nivelkipuja ja päänsärkyäkin vain harvoissa poikkeustapauksissa. Sen sijaan flunssilleni on aina ollut tyypillistä väsynyt ja voimaton olo sekä kognitiiviset vaikeudet eli juuri samat oireet, joista kärsin yleisimmin myös CFS:ssä.

Profile  

Post subject: Re: Lihas ja nivelkivut
PostPosted: Thu Jan 19, 2017 01:04 

Minulla ei ole flunssasta ollut yleensä väsymystä, influenssa on toki eri juttu. Normiflunssan ei kuulukaan aiheuttaa lihas- tai nivelkipuja, ne kuuluvat lähinnä influenssaan. Päänsärkykin on flunssassa harvinaista. Jotain perää voi ajatuksessasi kuitenkin hyvinkin olla. Polo uskoo, että flunssakin on sympaattisen hermoston häiriötila, virusperäinen tietysti, mitä alun perin pidin ihan hölmönä ideana, mutta olen alkanut uskoa siihen yhä enemmän.

Itsekin olen siitä onnekas CFS-potilas (kop kop), että 95 % ajasta minua ei satu mihinkään. Päänsärkyjä on jonkin verran. CFS on aiheuttanut minulle neuropatiaa, mutta se ei koskaan ilmennyt kipuna vaan outona tunteena, ja se pysyy lipoiinihapolla 100 % poissa.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Jan 19, 2017 10:16 

Minulle tulee lihaskipuja ja päänsärkyä jos olen ylikuormittanut itseäni. Lihakset eivät myöskään palaudu tuolloin "normaalisti". Nämä oireet lähtevät pois kun saan D-vitamiinipiikin. Piikki aannetaan liian harvoin, joten kun se annetaan kolmen kk välein, on nämä em oireet poissa parisen kuukautta ja viimeinen 2-3 viikkoa niitä esiintyy.

Lihaskipuihin vaikutta minulla myös se, mitä syön. Jos syön sellaisia ruokia, jotka aiheuttavat muitakin oireita (amiineja ja salisylaatteja runsaasti sisältäviä ruokia), lihasjännitystä esiintyy mutta päänsärkyä vain, jos niskalihakset ovat olleet jännittyneinä.

Suosittelen D-vitamiinin runsasta käyttöä.

Profile  

PostPosted: Thu Jan 19, 2017 04:28 

Minulla yläselän lihakset ovat 24/7 täysin jumissa. Rutisee vain aina kun päätä kääntää sivulle ja kroppa ei oikein kunnolla edes käänny sivulle. Tämä oli ensimmäinen CFS-oireeni + käsien kylmettyminen, ja nämä aikanaan alkoivat yhden yön yli. Seuraavana tuli näköoireet.
Polvet myös jatkuvasti poksuvat ja jumittuvat esim. pyörällä ajaessa.

Profile  

PostPosted: Sun Feb 12, 2017 07:05 

Mulla on tosi kovat kivut niskassa ja selässä, ollut jo vuoden. Jatkunut päivittäin, joskus toki lievempänä. Kipu lähtee pakarasta. Oon kyllä saanu lievennystä hieronnasta, kehonhuollosta, joogasta, kylmä- ja kuumahoidosta, pienestä kävelystä ja liikkumisesta mutta tuntuu olevan tosi kroonista vaivaa. Kovista erilaisista pääkivuista ja migreenista saanut apua hieronnoista, hävinnyt lähes kokonaan.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]