Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Wed Nov 22, 2017 05:01

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Oudoin oireesi?
PostPosted: Sat Mar 11, 2017 02:55 

Hikoilun määräkin vaikuttaa paljon. Minulla on järjetöntä liikahikoilua: jo 5-10 minuutin rauhallisen kävelyn jälkeen selkä on ihan märkänä. Nyt kun saatan kököttää neljän seinän sisällä monta päivää putkeen pyykkiä tulee paljon vähemmän kuin töissä ollessa. Silloin hikoilin työmatkoilla (1 km suuntaansa) niin paljon, että pahimpina aikoina otin töihin vaihtopaidankin mukaan. Ja kotia tultua taas vaatteiden vaihto, kun paita oli läpimärkä, varsinkin jos oli matkalla poikennut kaupassa hakemassa jotain. Ei puhettakaan, että olisi voinut samoissa vaatteissa kulkea kahta päivää peräkkäin. Lisäksi siihen sitten vielä ihan vain sohvalla istuessa tulleet ja yölliset hikoilukohtaukset, joita silloin tuli harva se yö, niin oli kuulkaa viikonloppuna mitä pyykätä.

Profile  

Post subject: Re: Oudoin oireesi?
PostPosted: Thu Jul 13, 2017 10:23 

Minulla ehkä oudoin oire on se, että minulla ei ole käytännössä lainkaan normaalia naisten karvankasvua, vaikka kaikki hormonitasoni ovat normaalit (myös testot jne.). Intiimialueella sentään on karvaa mutta ei kovin tuuheaa sielläkään.

En ole koskaan elämässäni ajellut säärikarvojani, koska ne eivät kasva. Kainaloihin kasvaa olematonta haituvaa niin, että max. 2 kertaa viikossa ajan ne muutamat harvat karvat sieltä höylällä. Kainaloihin tuli ylipäänsä mitään karvaa ekan kerran vasta raskauden jälkeen eli 28-vuotiaana. Ennen sitä en ollut kertaakaan ajellut kainaloitani, koska ne olivat luonnostaan ihan karvattomat.

Käsivarsissa on vähän hentoa nukkaa mutta ei todellakaan mitään "käsikarvoja". Ylähuulen päälle on tullut myös raskauden jälkeen, siis 28-vuotiaana, muutama hento karva.

Olen kuitenkin todella tumma, lähes mustatukkainen, ripseni ja kulmani ovat mustat ja ihan normaalia paksuutta, samoin hiukset. Karvani siis tosiaan näkyvät heti, jos niitä jossain kasvaa.

Tälle ilmiölle en ole koskaan löytänyt selitystä. Murrosikäni oli kuitenkin aivan normaali, kehityin varhain, menkat aina säännölliset jne. Karvat vain eivät alkaneet kasvaa. Mysteeriksi taitaa jäädä.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]