Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 21, 2017 05:34

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Puhelujen laukaisemat sairaskohtaukset
PostPosted: Tue May 30, 2017 09:55 

tiina wrote:
Sähköyliherkät nimenomaan saavat oireita altistuskokeissa, sinä mmjan vain ylimalkaisesti viittaat tutkimuksiin, joissa yhteyttä ei ole voitu havaita.

Eivät saa. Älä viitsi inttää näin ilmiselvästi ja yleisesti tiedetystä asiasta. Jos saisivat, niin eiköhän sähköyliherkkyys olisi saanut oman diagnoosikoodinsa ICD:hen jo aikapäiviä sitten, asia kun on helposti tutkittavissa ja todennettavissa.

Quote:
Tämän testin mielekkyys on samaa luokkaa kuin jos CFS:ää sairastava menisi rasitustestiin, jonka jälkeen kysytään onko vointi hyvä vai huono. CFS:ssä oireet eivät ilmene edes samana päivänä, mutta oletuksesi on, että sähköyliherkkä reagoi heti. Ja jos vaikka reagoikin heti, niin ilmeisesti oletat, että oireet häviävät sillä sekunnilla kun altistuskin loppuu. Huhhuh, hyviä sähköyliherkkyystestejä vaan itse määrittelemässäsi koeympäristössä!

Jännästi koko ketjun aloituksessa sanotaan "puhelujen laukaisemat sairaskohtaukset", eli, että de facto oireilu tulee heti puhelusta. LOL.

On noita altistuskokeita tehty pidemmilläkin ajoilla jne. ja aina sama tulos: Sähköyliherkät eivät havaitse kenttien olemassaoloa altistuskokeissa, vaan saavat oireita vain, kun LUULEVAT olevansa kenttien vaikutuksen piirissä. Tämä asia ei muutu siitä miksikään, että et halua sitä hyväksyä. Tosiasiat eivät ole uskonasioita.

On todella ikävää CFS:n kannalta, että meidät rinnastetaan huuhaahan, kun on jouduttu vuosikausia taistelemaan, jotta tämä sairaus edes myönnettäisiin todelliseksi sairaudeksi. Kun sitten joukkoon änkeää niitä, jotka samaan hengenvetoon puhuvat huuhaata mm. sähköyliherkkyydestä, tehdään valtava karhunpalvelus kaikille CFS:ää sairastaneille, jotka myös leimataan huuhaaksi ja luulosairaiksi.

Profile  

PostPosted: Wed May 31, 2017 03:17 

mmjan wrote:
Meikäläinen wrote:
Minun on vähän vaikea uskoa tuohon tulkintaan. En sairasta esim. paniikkihäiriötä.
"Tietääksesi et sairasta paniikkihäiriötä..."

mmjan wrote:
tiina wrote:
Sähköyliherkät nimenomaan saavat oireita altistuskokeissa, sinä mmjan vain ylimalkaisesti viittaat tutkimuksiin, joissa yhteyttä ei ole voitu havaita.

Eivät saa. Jos saisivat, niin eiköhän sähköyliherkkyys olisi saanut oman diagnoosikoodinsa ICD:hen jo aikapäiviä sitten, asia kun on helposti tutkittavissa ja todennettavissa.

Väitteesi ovat yhtä loogisia kuin jos minä väittäisin, että mitään kroonista väsymysoireyhtymää ei ole olemassakaan, vaan CFS-oireet johtuvat paniikkihäiriöstä! Ja esittäisin em. väitteen perusteluksi sen, että jos CFS olisi "oikea sairaus", Kela myöntäisi sen perusteella kuntoutustukea.

Kyllähän CFS on vähintään yhtä "helppo" todentaa kuin sähköyliherkkyys, todennäköisesti vielä helpommin, eikä Kela silti myönnä meille kuntoutustukea.

P.S.

Ymmärrän toki pointtisi ja torjuntareaktiosi tunnetasolla varsin hyvin. Se oli minullakin se ensimmäinen reaktio, siis että en halua tulla leimatuksi miksikään säteilyä pelkääväksi "foliohattutädiksi". Ja olin suoraan sanottuna raivoissani, kun luin netistä jonkin lääkärin kirjoituksen, joka antoi ymmärtää, että sähköyliherkkyys katsottaisiin osaksi ympäristöherkkyyttä. Minä myös ajattelin, että "emmehän me ympäristöherkät sentään mitään hulluja ole", ja mielessäni kävi jopa sellainen vainoharhainen ajatus, että entä jos lääkärit niputtavat aistiyliherkät ja homeelle altistuneet tahallaan yhteen sähköallergikkojen kanssa.

Sen jälkeen muistin tosin, että tunnen/tiedän jopa kolme sähköyliherkkää ihmistä, joista minulla ei ole syytä olettaa, että ovat hulluja, paniikkihäiriöisiä tai luulotautisia. Ja sitten perehdyin vielä tarkemmin asiaan ja huomasin, että aiheesta on tosiaan ilmestynyt viime vuosina ihan vakuuttavaakin tutkimusnäyttöä.

En nyt jaksa keskittyä tämän enempään tähän asiaan, mutta löysin pikaisella googletuksella ainakin tällaisen tutkimuksen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21793784

Profile  

PostPosted: Wed May 31, 2017 07:07 

Meikäläinen wrote:
Väitteesi ovat yhtä loogisia kuin jos minä väittäisin, että mitään kroonista väsymysoireyhtymää ei ole olemassakaan, vaan CFS-oireet johtuvat paniikkihäiriöstä!

Olkinukke. Et pysty asiaperustein kumoamaan väitteitäni niin lähdet tämmöiselle linjalle.

Quote:
Ja esittäisin em. väitteen perusteluksi sen, että jos CFS olisi "oikea sairaus", Kela myöntäisi sen perusteella kuntoutustukea.

Kuntoutustuen myöntäminen ei liity sinällään sairauteen, vaan toimintakykyyn ja miten se pystytään perustelemaan sairaudella. Kyllä lukuisat ihmiset ovat saaneet SEID:iin kuntoutustukea, sairaslomaa, sairaspäivärahaa, jne jne.

Quote:
Sen jälkeen muistin tosin, että tunnen/tiedän jopa kolme sähköyliherkkää ihmistä, joista minulla ei ole syytä olettaa, että ovat hulluja, paniikkihäiriöisiä tai luulotautisia.

Minäkin tiedän monta ihmistä, jotka ovat omasta mielestään presidenttejä, keisareita, pingiinejä ja ties mitä. Ei se silti tarkoita, että he olisivat sitä.

Quote:
En nyt jaksa keskittyä tämän enempään tähän asiaan, mutta löysin pikaisella googletuksella ainakin tällaisen tutkimuksen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21793784

Yksittäistutkimus, jonka kaltaisia riittää 13 tusinaan. Lues tämä (turhaan tyrkytän, kun et lue, koska et halua lukea, koska et torjuntareaktioltasi ottamaan vastaan tietoa asiasta): https://summa.talentum.fi/article/tt/uusimmat/sahkoallergia-on-harhaa/40397 <--- Siinä väännetään rautalangasta, mistä on kysymys ja mistä ei ole kysymys.

Profile  

PostPosted: Wed May 31, 2017 09:08 

Kiitos linkistä, kyllä minä jaksoin sen lukea jopa ihan loppuun asti, vaikka vähän tiukkaa kieltämättä tekikin. Sähköyliherkkyyttä koskevissa artikkeleissa taitaa olla yhtä paljon virheitä kuin CFS:ää koskevissa! Seuraavassa muutama kommentti:

"Oireet ovat yleensä epämääräisiä: väsymys, uupumus, yleinen paha olo, jännittyneisyys ja pelkotilat."
Ei sähköyliherkkyyteen liity "jännittyneisyyttä" eikä"pelkotiloja". Haiskahtaa olkinuken rakentelulta. Ensin lisätään oirelistaan sinne kuulumaton hysteria ja sen jälkeen onkin helppo väittää, että sähköyliherkkyydessä on kyse hysteerisestä reaktiosta, koska hysteria on osa oireistoa.

Lääkäriseura Duodecim suosittelee kognitiivista käyttäytymisterapiaa sekä CFS:ään että sähköyliherkkyyteen, vaikkei kummankaan tehosta ole mitään näyttöä.

”Tuoreessa japanilaistutkimuksessa löytyi korrelaatio sähköyliherkkyyden ja psyykkisten ongelmien välillä.” No kas kun eivät kertoneet edes tutkimuksen tekijää, että lukija olisi voinut itse käydä tsekkaamassa, mitä tutkittiin ja miten. Löysivät ihan varmasti korrelaatiota ainakin sähköyliherkkyyden ja masennusdiagnoosin välillä. :roll:

Tektsiin on helppo rätkiä huuhaan ja näennäistieteilijöiden kaltaisia halventavia sanoja. Minä kaipaisin pikemminkin tiukkaa tutkimusdataa, mitä tutkittiin, miten tutkittiin ja mitkä olivat löydökset. Tällöin lukija voisi itse päätellä, minkätasoisen todistusaineiston siteeratut tutkimukset muodostavat.

Fyysikko Tapio Ala-Nissilä on sitä mieltä, että vain fyysikot, biologit tai sähköinsinöörit olisivat päteviä arvioimaan radiotaajuisen säteilyn terveysvaikutuksia. Eli aihetta tutkivat lääkärit ovat siis pelkkiä ”pseudotieteilijöitä”! No kukas se kissan hännän nostaisi, ellei kissa ihan itse... Kissa valitettavasti vaan tuli vahingossa paljastaneeksi oman asiantuntemattomuutensa tokaisemalla tässä artikkelissa ”Jos minä sanon, että päätäni särkee, ei kukaan sitä voi osoittaa todeksi tai epätodeksi”. (Jutussa haastateltu pseudotieteilijä ei siis ole perillä siitä, että päänsärky näkyy aivokuvista.)

Ja sitten sama pseudoasiantuntija jatkaa: ”Jos väitän että päänsärkyni johtuu siitä että avaruusolennot säteilyttävät minua, pitäisi tämän väitteen tueksi olla jotain näyttöäkin.” Kukas äsken puhuikaan olkinuken rakentelusta? :roll:

Profile  

PostPosted: Wed May 31, 2017 09:17 

Markku Sainio on puhunut myös homesairaudesta ja kemikaaliyliherkkyydestä näitä samoja juttuja, koko ympäristöyliherkkyys termi on mielestäni typerä. En ole perehtynyt sähköyliherkkyyteen, tiedän kyllä ihmisiä jotka siitä kärsivät, enkä pidä heitä paniikkihäiriöisinä. Mielenkiintoista että asiaa tutkittaisi enemmän.toisten kokemuksien ja sairauksien lyttääminen on mielestäni ikävää.

Profile  

PostPosted: Wed May 31, 2017 11:38 

appelsiini wrote:
toisten kokemuksien ja sairauksien lyttääminen on mielestäni ikävää.

Jostain syystä kuitenkin noin tehdään esimerkiksi psykiatriassa aika usein, koska ainoa keino potilaan parantua on (lääkehoidon lisäksi) oppia ymmärtämään, että ne omat subjektiiviset kokemukset (esim. harhat) eivät ole todellisuutta. Ei ketään skitsofreenikkoa "tueta" ja "ymmärretä" hänen harhoissaan, koska se vain aiheuttaa oireiden pahenemista. Päinvastoin, skitsofreenikkoa koetetaan saada käsittämään, että kaikki hänen kokemansa ja uskomansa ei ole todellista, vaan hänen oman pääkoppansa kepposia.

Profile  

PostPosted: Thu Jun 01, 2017 07:27 

Ihan totta tuo. Sen verran kuitenkin voisi vielä täsmentää, ettei skitsofrenia kuitenkaan parane sillä, että potilaalle kerrotaan, että harhat ovat "vain" harhoja. Totta kai näin pitää toimia, mutta ei kannata tuudittautua siihen, että potilas paranee, kunhan vain oppii ymmärtäämään, että hänen kuulemansa äänet ovat vain omien aivojen tuottamaa satunnaista kohinaa.

Ei ne äänet yleensä mihinkään katoa, vaikka potilas tiedostaisi todella selvästi, etteivät äänet ole todellisia fysikaalisia paineaaltoja, vaan ovat havaittavissa ainoastaan hänen oman päänsä sisällä. Mutta toki kyseinen tieto helpottaa potilaan ahdistusta ja jotkut ovat jopa kertoneet, että äänten asiasisältö on muuttunut entistä lempeämmäksi sen jälkeen kun potilas on alkanut aktiivisesti tiedostamaan, että ne ovat vain tavallaan hänen päänsä sisälla tapahtuvaa "keskustelua".

Onneksi skitsofrenia on sellainen tauti, että harhat tyypillisesti tulevat ja menevät. Eli eivät skitsofreenikot ole yleensä koko ajan psykoosissa, vaan psykoosien väli saattaa olla jopa vuosia. Ehkä tarkoititkin "paranemisella" psykoosin loppumista?

Profile  

PostPosted: Fri Jun 02, 2017 04:21 

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, niin sain ehkä elämäni pahimman sairaskohtauksen istuessani 8 tunnin ajan puolen metrin päässä avoinna olevasta kännykästä samalla kun olin läppärin ääressä, joka oli langattomassa yhteydessä naapuruston 30 muuhun langattomaan laitteeseen.

Oleellisinta tämän keskustelun kannalta lienee se, etten ollut tietoinen ko. kännyn läsnäolosta, vaan luulin, ettei koko asunnossa olisi yhtään auki olevaa kännykkää.

Profile  

PostPosted: Fri Jun 02, 2017 08:43 

Meikäläinen wrote:
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, niin sain ehkä elämäni pahimman sairaskohtauksen istuessani 8 tunnin ajan puolen metrin päässä avoinna olevasta kännykästä samalla kun olin läppärin ääressä, joka oli langattomassa yhteydessä naapuruston 30 muuhun langattomaan laitteeseen. Oleellisinta tämän keskustelun kannalta lienee se, etten ollut tietoinen ko. kännyn läsnäolosta, vaan luulin, ettei koko asunnossa olisi yhtään auki olevaa kännykkää.

Mutta läppärin olemassaolosta ja yhteydestä (WLAN) tiesit. Huppista keikkaa.

Edelleenkin, tietokoneen käyttö voi laukaista kohtauksia siinä missä moni muukin asia. Työskentelyasento ei ehkä vaihdu, on hankala, toiminta vaatii intensiivista keskittymistä, näytössä voi olla kirkkaita värejä tai vilkkuvia juttuja tms, yms. Näin itselleni aspergerina ja siten aistiyliherkkänä tuo on kaikki täysin tuttua ja tulee esille myös ihan pöytäkoneella tai kännykälläkin touhutessa. Mutta minäpä en keksi höpöhöpö-selityksiä vaivani syistä, vaan pitäydyn loogisissa selkopäisissä selityksissä vaivoilleni.

Profile  

PostPosted: Sat Jun 03, 2017 05:30 

mmjan wrote:
Meikäläinen wrote:
sain ehkä elämäni pahimman sairaskohtauksen istuessani 8 tunnin ajan puolen metrin päässä avoinna olevasta kännykästä samalla kun olin läppärin ääressä, joka oli langattomassa yhteydessä naapuruston 30 muuhun langattomaan laitteeseen. Oleellisinta tämän keskustelun kannalta lienee se, etten ollut tietoinen ko. kännyn läsnäolosta, vaan luulin, ettei koko asunnossa olisi yhtään auki olevaa kännykkää.

Mutta läppärin olemassaolosta ja yhteydestä (WLAN) tiesit. Huppista keikkaa.

Edelleenkin, tietokoneen käyttö voi laukaista kohtauksia siinä missä moni muukin asia. Työskentelyasento ei ehkä vaihdu, on hankala, toiminta vaatii intensiivista keskittymistä, näytössä voi olla kirkkaita värejä tai vilkkuvia juttuja tms, yms. Näin itselleni aspergerina ja siten aistiyliherkkänä tuo on kaikki täysin tuttua ja tulee esille myös ihan pöytäkoneella tai kännykälläkin touhutessa. Mutta minäpä en keksi höpöhöpö-selityksiä vaivani syistä, vaan pitäydyn loogisissa selkopäisissä selityksissä vaivoilleni.
Olen käyttänyt tietokonetta ahkerasti jo 27 vuotta ilman että olisin saanut sairaskohtausta tai edes päänsärkyä. Jopa sellaista tietokonetta, joka oli yhteydessä naapureiden WLAN-asemiin. Ja aistiyliherkkä olin jo lapsena, mutta en ole saanut koskaan moisia kohtauksia tai päänsärkyä pelkän aistiylikuormituksen vuoksi. (En ole lainkaan taipuvainen saamaan päänsärkyä.)

Kirjoitin tuon WLAN-asian auki oikeastaan sen vuoksi, että se saattoi ehkä olla sellainen lisärasite, joka laukaisi sairauskohtaukseni. Tai sitten ei, minullahan ei ole mitään käsitystä siitä, kuinka paljon säteilyä aiheutuu siitä, jos käyttää nettiä lankamodeemin kautta, mutta tietokone on silti jollain tavalla yhteydessä (tai ainakin tietoinen) naapurihuoneistoissa ja -taloissa olevista langattomista verkoista.

Mutta mitä tulee tietoon läppärin yhteydestä naapurien WLAN-verkkoihin, niin toki olin siitä tietoinen ennen sairaskohtausta, mutta olen ollut tietoinen asiasta jo vuosia saamatta sairaskohtausta tai päänsärkyä eli on melkoisen epätodennäköistä, että tietoisuus naapureiden WLAN-verkoista olisi aiheuttanut sairaskohtauksen. Ja olenhan minä itse asiassa edelleen tietoinen naapureiden WLAN-verkoista, eihän kyseisten verkkojen säteily poistunut sillä, että mieheni modeemista kytkettiin antenni pois...

mmjan wrote:
Kyllä lukuisat ihmiset ovat saaneet SEID:iin kuntoutustukea, sairaslomaa, sairaspäivärahaa, jne jne.
Niinkö? Tunnetko siis lukuisia tällaisia tapauksia?? Minä tiedän kyllä muutamia, mutta muistelen, että heillä kaikilla oli myös masennusdiagnoosi.

Profile  

PostPosted: Sun Jun 04, 2017 06:08 

Meikäläinen wrote:
Olen käyttänyt tietokonetta ahkerasti jo 27 vuotta ilman että olisin saanut sairaskohtausta tai edes päänsärkyä. Jopa sellaista tietokonetta, joka oli yhteydessä naapureiden WLAN-asemiin.

Jos olisit looginen, ymmärtäisit nyt viimein tuosta, että sähkö tai sähkökentät eivät ole oireidesi syy, koska jos olisivat, niitä tulisi aivan yhtä hyvin läppäristä kuin kännykästäkin. Mutta ei tule. Vaan pelkästään kännykästä. Joka säteilee läppäriin verrattuna pirusti vähemmän sähkömagneettisella spektrillä.

Mutta, niin, uskovaiset harvoin ovat loogisia missään. Mikään asiaperuste, mikään kiistaton logiikka, mikään ei muuta uskovaisen käsitystä hänen uskonnostaan.

Profile  

PostPosted: Sun Jun 04, 2017 01:47 

En ihan pysy kärryillä, että puhutaanko tässä ketjussa siitä, että on tavallinen kännykkä päällä vai siitä, että kännykässä on vielä langaton mobiiliyhteys päällä. Ja että onko läppäri piuhan päässä vai langattomassa yhteydessä. Että mikä on koneen tuottamaa säteilyä ja mikä erikseen verkkoyhteyttä.

Itse haluan pitää mieleni avoimena sille, että maailmassa on asioita, joita ei vaan vielä ymmärretä. Mielenkiintoisia ovat tutkimukset joissa kasveja kasvatettu wlanin vieressä ja vertailuryhmää wlanittomassa.

Muita tutkimuksia aiheesta: http://www.sahkoherkat.fi/category/tiet ... imustietoa

Kun asioista ei ole varmuutta, pitää ottaa se mahdollisuus huomioon, että sähköllä ja säteilyllä voi hyvinkin olla vaikutusta, mutta sitä ei VIELÄ pystytä aukottomasti näyttämään toteen. (Aivan kuten CFS aikoinaan ja nytkin)

Ihmettelen kuitenkin noin jyrkkää kannanottoa CFS-potilaalta, koska tämän diagnoosin omaavat ihmiset kokevat juuri samaa vastusta kuin sähköherkäksi itsensä kokevat. Vastus tulee molemmissa tapauksissa sellaisilta ihmisiltä jotka eivät tiedä. Se, että yksi ihminen ei tiedä, ei tarkoita sitä, etteikö joku muu voisi tietää.

Profile  

PostPosted: Mon Jun 05, 2017 04:47 

Taksu wrote:
Ihmettelen kuitenkin noin jyrkkää kannanottoa CFS-potilaalta, koska tämän diagnoosin omaavat ihmiset kokevat juuri samaa vastusta kuin sähköherkäksi itsensä kokevat. Vastus tulee molemmissa tapauksissa sellaisilta ihmisiltä jotka eivät tiedä. Se, että yksi ihminen ei tiedä, ei tarkoita sitä, etteikö joku muu voisi tietää.

Väärin, sähköyliherkkyydestä tiedetään kyllä, että sitä ei ole. CFS:stä tiedetään niin ikään, että se on todellinen ja siitä löytyy kasapäin tutkimustietoa. Se, että jotkut lääkärit eivät tosiasioista huolimatta usko CFS:n olemassaoloon tai aiheuttajiin, ei muuta tuota tosiasiaa mihinkään...aivan kuten se, että jotkut lääkärit uskovat sähköyliherkkyyden olemassaoloon, ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että sähköyliherkkyys on huuhaata.

On aivan turha linkata jotain sähköhysteerikkojen omia linkkejä tänne. Jos sähköyliherkkyys olisi todellista, se pystyttäisiin tutkimuksin osoittamaan ja ne tutkitmukset olisivat Lancetissa jne. etusivun juttuja vuosikausia, koska niin outo ja fysiologisesti selittämätön ko. ilmiö on ja vastoin kaikkea tietämäämme sähköstä ja sähkökentistä ja ihmisistä. Mutta eipä näy, eipä kuulu missään oikeassa mediassa mitään uutisia mistään tutkimustuloksista ko. asiasta.

Profile  

PostPosted: Wed Jun 07, 2017 02:25 

mmjan wrote:
sähköyliherkkyydestä tiedetään kyllä, että sitä ei ole. Jos sähköyliherkkyys olisi todellista, se pystyttäisiin tutkimuksin osoittamaan ja ne tutkitmukset olisivat Lancetissa jne. etusivun juttuja vuosikausia, koska niin outo ja fysiologisesti selittämätön ko. ilmiö on ja vastoin kaikkea tietämäämme sähköstä ja sähkökentistä ja ihmisistä. Mutta eipä näy, eipä kuulu missään oikeassa mediassa mitään uutisia mistään tutkimustuloksista ko. asiasta.

Ruotsin Karoliininen instituutti julkaisi tänä vuonna tutkimuksen, jonka mukaan kännyköiden ja Wi-Fi-reitittimien säteily tekee mikrobeista vastustuskykyisiä antibiooteille.

the exposure to 900 MHz GSM mobile phone radiation and 2.4 GHz radio frequency radiation emitted from common Wi-Fi routers made Listeria monocytogenes and Escherichia coli resistant to different antibiotics.

Tässä yksi mahdollinen fysiologinen selitys sille, miksi em. säteily vaikuttaa haitallisesti terveyteen. Bakteereilla kun on moninaisia vaikutuksia ihmisen terveyteen. Eli ko. säteily saattaisi vaikka muuttaa elimistön bakteeriflooran lajikoostumusta epäedulliseen suuntaan.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28203122

mmjan wrote:
Meikäläinen wrote:
Olen käyttänyt tietokonetta ahkerasti jo 27 vuotta ilman että olisin saanut sairaskohtausta tai edes päänsärkyä. Jopa sellaista tietokonetta, joka oli yhteydessä naapureiden WLAN-asemiin.

Jos olisit looginen, ymmärtäisit nyt viimein tuosta, että sähkö tai sähkökentät eivät ole oireidesi syy, koska jos olisivat, niitä tulisi aivan yhtä hyvin läppäristä kuin kännykästäkin. Mutta ei tule. Vaan pelkästään kännykästä. Joka säteilee läppäriin verrattuna pirusti vähemmän sähkömagneettisella spektrillä.
Olenko väittänyt olevani allerginen sähkölle? En onneksi kai sentään, se nyt vielä puuttuisi. Saan oreita kännyköiden ja mokkuloiden lähettämästä/vastaanottamasta (tarpeeton ylipyyhitään) pulssimaisesta mikroaaltosäteilystä.

Mutta unohdit vastata kysymykseeni, joka koski CFS-diagnoosilla sairasetuuksia saaneita.

Profile  

PostPosted: Thu Jun 08, 2017 07:39 

Professori Ville Valtonen sähköyliherkkyydesta (määritelmä pitää sisällään myös mikroaaltosäteilylle herkistymisen): "Ympäristöherkkyys etenee usein vaiheittain. Se alkaa usein homesairautena, etenee monikemikaali­herkkyyteen ja viimeisenä sähköherkkyyteen." Valtosen arvion mukaan 90 prosenttia ympäristöherkkyydestä kärsivistä etenee tämän kaavan mukaan.

Valtonen arvioi ympäristöherkkiä olevan Suomessa noin 800 000.

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005243444.html

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]