Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 25, 2017 02:59

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: APUA-päänahkaa pistelee...mitä tämä on
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 11:33 

Hei kaikki,

En vielä tässä kun kirjoitin palelusta, kirjoittanut tästä uudesta ongelmasta, koska en ollut varma mitä se on....no nyt kuitenkin olen ihan varma...
Mun päänahkaa siis sillai pistelee tai aivan kuin sitä värisyttäis...olen nyt siis todella huolissani....kun oire on päänahassa...vai onko se pään sisällä ja tuntuu iholla - tuntuis siltä, että se on iholla. En tiedä....no nyt kuitenkin päätin aivan varmasti mennä sinne selkäydinpunktioon, koska alkaa iskemään hieman paniikki.

Onko kellään ollut tämmöstä? Siis voi rakkaat kirjoittakaa please....ku nyt en enää tiedä mitä tästä ajatella.

Kiitos jo etukäteen.

T: NalleKarhu

Profile  

Post subject: Re: APUA-päänahkaa pistelee...mitä tämä on
PostPosted: Tue Jan 19, 2010 12:55 

Minulla on ollut jossain vaiheessa, ei kyllä vuosiin. Ehkä joskus 2002-2003 oli tuollaista. Sairastuin siis vuonna 2000 ja tuo outojen paikkojen pistely on niitä harvoja oireita, joka on helpottanut ihan itsestään. Et siis ainakaan maailman ainoa ole. :->

Jos saa nöyrästi pyytää, niin voisitko yrittää rajoittaa luomiesi uusien viestiketjujen määrää. Itse viestien määrää ei siis tietenkään tarvitse rajoittaa, mutta kun ketjuja näytetään aina vain rajallinen määrä kerralla, niin jos jokaiselle viestille tekee uuden ketjun, se pudottaa ikävän paljon muiden ketjuja pois näkyvistä.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Wed Jan 20, 2010 12:29 

Hie Maija,

Kiitos tosi paljon vastauksesta. Rajotan määrää, nou hätä. Voin kirjottaa noihin vanhempiin ketjuihihn...ajattelin vaan, että saisin paremmin vastauksen kun on uus ketju, mutta ymmärrän kyllä mitä tarkoitat.

Itse katson aina ne ketjut ihan alas saakka listassa, siis että onko tullu jotain uutta tai kommentteja, mutta näin kai ei ole kaikkien kohdalla, koska vie aikaa.

eli rajotan ketjuja.

Terkkuja kaikille,

NalleKarhu

Profile  

PostPosted: Tue Jan 19, 2016 02:38 

Minun päänsärkyni alkoi juuri tuollaisina outoina tuntemuksina päänahassa. Ikäänkuin poltti ja kylmäsi vuoron perään. Sen jälkeen vasta alkoivat varsinaiset päänsäryt.

Tai jos oikein tarkkoja ollaan ensimmäinen päänsärkyoireeni oli "korvien jyminä". Jyminä-sanalla en kuitenkaan tarkoittanut varsinaista ääniaistimusta, vaan sitä, että kun puhuin puhelimessa, toisen ääni ikään kuin "hajosi jyminäksi" eli aistimukseni ei ollut enää puhdas puheen ääni, vaan siihen sekoittui toinen aistimus. Näiden yhteisvaikutus sitten oli "jyminänomainen".

Jos puhelu kesti kauemmin, jyminä muuttui korvasäryksi. Myöhemmin korvasärky muuntui paineen tunteeksi päässä, joka muuntui takaisin korvasäryksi. Tästä päättelin, ettei kyseessä ollut "aito" korvasärky lainkaan, vaan päätä sattui vaan särkemään korvan kohdalta.

Aiemmassa elämässäni päätäni ei särkenyt koskaan. Olen miettinyt myös sitä, että ns. kuumeinen olo olisi ainakin omalla kohdallani tarkkaan ottaen lievää paineen tunnetta päässä. Myös stressin tunne taitaa olla sitä samaa tuskin havaittavaa paineen tunnetta. Tai minä kutsun ko. ilmiötä stressiksi, mutta taitaa olla niin, että stressi oireilee ihmisillä aika yksilöllisesti.

Profile  

PostPosted: Tue Jan 19, 2016 11:13 

Meikäläinen wrote:
Minun päänsärkyni alkoi juuri tuollaisina outoina tuntemuksina päänahassa. Ikäänkuin poltti ja kylmäsi vuoron perään. Sen jälkeen vasta alkoivat varsinaiset päänsäryt.

Olen saannut kuulla em. oireiden olevan niskaan ja hermoratojen toimintaan liittyvä juttu. Toisinaan reittä pitkin hulahtaa veden tapaan lämmin aalto, niin kyseessä on myös hermojuttu.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]