Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 20, 2018 11:28

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mistä laaja hyvä suolistotesti?
PostPosted: Thu Nov 01, 2018 12:23 

Kaipaisin vinkkiä mitä kautta voisi teettää laajan suolistoanalyysin? Lähinnä kiinnostuksena parasiitti, vuotavasuoli, bakteerikanta, hiivat jne. Jos testin voisi ottaa kotona.

Voiko histamiinitaso nousta suolistobakteerien vaikutuksesta? IGG ruokaherkkyyttä todettu luin että voisi liittyä vuotavaan suoleen.

Profile  

Post subject: Re: Mistä laaja hyvä suolistotesti?
PostPosted: Fri Nov 02, 2018 09:38 

Vuotava suoli-testi ei tietääkseni kuulu suolistopaneeleihin vaan on teetettävä erikseen. Suolistopaneelit mitataan ulosteesta ja ne voi tehdä itse kotona. Vuotava suoli testataan juomalla mannitolisokeriliuosta ja mittaamalla tietyn ajan kuluttua verestä, löytyykö mannitolista jäänteitä verenkierrosta. Tähän tarvitaan tietysti vähintäänkin sairaanhoitaja ellei jopa lääkäriäkin.

Mielestäni Nordiclabsin suolistopaneeli on parempi kuin MDD:n. Ainakin se on kattavampi ja tarkempi. MDD:n paneeli pitäisi irrota soittamalla MDD:n sairaanhoitajasihteerille ja kertomalla, että minulla ei ole lääkäriä, joka määräisi testejä mutta haluaisin testin. Ainakin minulle hän myi testin ilman lääkäri lähetettä. Hän myös tulkitsi testin minulle. Dordiclabsin testin tilasin Turkulaisen Estimarin kautta. MDD:n ja Nordic labsin nettisivuilta voi käydä katsomassa esimerkkiraportin kyseisestä testistä heidän nettisivuillaan. Tuloksien tulkintaa siellä ei opeteta mutta suolistopaneelin kohdalla tulokset tuskin vaativat selittämistä. Ovat niin yksinkertaisia tulkita jos on englanninkieli hallussa.

Nordic Laboratoriesin Susa Hanyi voisi varmaankin kertoa sinulle heidän lähimmän yhteistyökumppaninsa (tahon, josta heidän palveluitansa voi ostaa). Hänen sähköpostiosoitteensa on sh@nordic-labs.com ja hän kirjoittaa suomeksi.

EDIT Nov 12. 2018:

Korjataanpa vielä hieman, koska aika on mennyt eteenpäin siitä, kun minulla on noita testattu. MDD-laboratorion vuotava suoli-testi on sittenkin mahdollista tehdä kotona. Se tehdään virtsasta:

https://mdd.fi/laboratorio-analyysit/ru ... paisevyys/

Last edited by Stressiessi on Mon Nov 12, 2018 10:49, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Re: Mistä laaja hyvä suolistotesti?
PostPosted: Fri Nov 02, 2018 04:22 

Kiitos tiedoista!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]