Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Wed Apr 25, 2018 06:57

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: CFS-POTILAIDEN PÄÄN MAGNEETTIKUVAT JA UNIREKISTERÖINNIT
PostPosted: Wed Mar 21, 2018 02:29 

Polo vastasi, että sellan MRI kelpaa myös.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 21, 2018 03:35 

Miten nopeasti nuo pitäisi saada laitettua? Voisin huomenna soittaa sinne jos saisin ne mutta olen noin 3viikkoa pois kotoa perjantaista lähtien.

Eikö nuo cd levylle laittamiset maksa vai miten ne nykyään tallennetaan?

Profile  

PostPosted: Wed Mar 21, 2018 06:19 

Minun maksoi 30 euroo.. Samalla hintaa sai vanhempia tutkimus kuvia niin paljon kuin levykkeelle mahtui..On noita kertynyt..

Profile  

PostPosted: Wed Mar 21, 2018 06:21 

Kiva homma. Soittelinkin kuvista heti päivällä, tulee postissa parissa päivässä.

18e maksoi levylle täällä, ilmaiseksi olisivat voineet laittaa "useampaankin paikkaan".
Eipä tuo kallista ole, mutta olisikohan Pololla mahdollista ottaa vastaan mikäli joillekin helpompi, vai voiko tulla jotain muotoseikkoja vastaan?

Profile  

PostPosted: Wed Mar 21, 2018 11:42 

Siis onhan noista vaikka mitä tutkimuksia kansanvälisesti, mitä sieltä löytyy MRI:stä, mutta valitettavasti pitäisi olla ilmeisesti 3 Teslan MRI-kuvat, noissa normaaleissa 1,5 Teslan kuvissa ei pahemmin mitään näy:

Kuvantamiskokeet: 3 teslan MRI, PET tai neuroSPECT voi näkyä samanlaisia löydöksiä kuin MS-
taudissa, lisäksi poikkeavuuksia ja/tai paksuuntumista oikean puolen otsalohkon ja ohimolohkon välisessä
hermoradassa, tulehdustiloja gliasolujen lähellä, otsalohkon ja aivorungon alueella heikentynyttä veren
virtausta ja hidastunutta glukoosiaineenvaihduntaa (etenkin liikunnan aikana tai jälkeen), sekä muita
löydöksiä. Löydökset näkyvät sitä voimakkaammin, mitä kauemmin sairautta on sairastettu ja mitä
vakavampi se on, parhaiten ja ensiksi ne näkyvät PET/neuroSPECT:ssä ja vasta myöhemmässä vaiheessa
3 teslan MRI:ssä.
- Myalgic encephalomyelitis/chronic fatigue syndrome and encephalomyelitis disseminata/multiple sclerosis show remarkable levels of similarity in phenomenology and neuroimmune characteristics. https://doi.org/10.1186/1741-7015-11-205
- Right Arcuate Fasciculus Abnormality in Chronic Fatigue Syndrome. http://pubs.rsna.org/doi/abs/10.1148/radiol.14141079
- Cerebral Blood Flow Is Reduced in Chronic Fatigue Syndrome As Assessed by Arterial Spin Labeling.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21167506
- Observer independent analysis of cerebral glucose metabolism in patients with chronic fatigue syndrome. Neurol Neurosurg Psychiatry 2003;74:922–928. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12810781
- Neuroinflammation in Patients with Chronic Fatigue Syndrome/Myalgic Encephalomyelitis: An 11C-(R)-PK11195 PET Study. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24665088
- Neurologic Abnormalities in Myalgic Encephalomyelitis/Chronic Fatigue Syndrome: A Review
h ttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29348374

Profile  

PostPosted: Thu Mar 22, 2018 03:18 

Miten 1,5 teslaa on "normaali"? Minulle on tehty Suomessa aivojen MRI tyyliin 2006 ja se oli jo silloin 3 teslan... Ja siinä näkyikin poikkeavuuksia.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Mar 22, 2018 03:43 

Turun entisessä Cityterveydessä on kolmen Teslan kone ja Mehiläisen kirurgi sanoi, ettei rupea olkapäätä leikkaamaan jos kuvia ei ole otettu neljän Teslan koneella. Ainakin TYKSissä on neljän Teslan kone.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 22, 2018 03:47 

Sielulintu wrote:
Miten nopeasti nuo pitäisi saada laitettua? Voisin huomenna soittaa sinne jos saisin ne mutta olen noin 3viikkoa pois kotoa perjantaista lähtien.

Eikö nuo cd levylle laittamiset maksa vai miten ne nykyään tallennetaan?

Asialla ei varmasti ole kova hoppu. Tämäkin on vain siis alustava tiedustelu, kuinka paljon mahdollisia kiinnostuneita potilaita olisi asiaan liittyen.

Toki on sekin hyvä, että kiinnostuneet alkavat jo tässä vaiheessa keräämään tutkimuksia itselleen haltuun.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 22, 2018 03:50 

Siis pitääkö sitten pyytää 2 cd tallennetta ja maksaa sitten 50euroloista?

Profile  

PostPosted: Thu Mar 22, 2018 03:57 

Minun kuvaukseni oli kuulemma kolmen Teslan erittäin laaja pään kuvaus. Luulisi olevan Pololle käyttökelpoinen. TYKSissä yhden päivän kuvausmateriaalin hinta on 21 euroa mutta lähettävät yksityisklinikoille sen 16 euroon ja esim TAYSsiin ilmaiseksi. Eikös se Polo työskentele TAYSissä? Voisikohan hän sitä kautta tilata ne itselleen minun luvallani?

Profile  

PostPosted: Thu Mar 22, 2018 04:16 

Stressiessi wrote:
Minun kuvaukseni oli kuulemma kolmen Teslan erittäin laaja pään kuvaus. Luulisi olevan Pololle käyttökelpoinen. TYKSissä yhden päivän kuvausmateriaalin hinta on 21 euroa mutta lähettävät yksityisklinikoille sen 16 euroon ja esim TAYSsiin ilmaiseksi. Eikös se Polo työskentele TAYSissä? Voisikohan hän sitä kautta tilata ne itselleen minun luvallani?

Luulen, että homma toimii parhaiten niin, että kaikki ne, jotka vain pystyvät, tilaavat oman materiaalin itselleen, ja postittaa sitten jossain vaiheessa Ollille, kun mahdollisesti on sen aika. Voihan tuota asiaa tietenkin kysäistä Ollilta.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 22, 2018 06:25 

Ei tarvitse mitään maksaa, henkilötietolain mukaista tarkastusoikeutta kun käyttää, saa kerran vuodessa kaiken ilmaiseksi sieltä. On heidän ongelmansa, miten tiedot lähettävät.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 22, 2018 08:02 

Siis materiaali jää Ollille lopullisesti?

Profile  

PostPosted: Thu Mar 22, 2018 10:57 

Mitenhän minun MRI-kuvan kanssa oikein on. Se on otettu Pietarissa 2005 tai 6. En saa sitä mitenkään cd.lle ja onko se kelpaava.

Luulen, että Polo otattaa kopiot (tarvii potilaan suoistumuksen) tai pitää niitä hallussa selvityksen ajan ja palauttaa potilaan omat takaisin. Niinhän se tehdään laitostenkin välisissä lainoissa.

Mikäli Polo huolehtisi kaikkien kuvien ja seurantojen hankinnat, niin hän joutuisi pyytämään ensiksi potilaan kirjallisen suostumuksen ennekuin pyytää niitä. Yksinkertaisinta on että jokainen pyytää itse...

Last edited by Jatta on Thu Mar 22, 2018 11:05, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 22, 2018 11:04 

Saako noista kuvista ajettua itse kopion esim tikulle jonka lähettäisi?.. Niissähän yleensä kai kuvan käsittely ohjelmat mukana..en ole mikään tietokone velho niin tyhmänä kysyn..Ja onko tutkimuksia unirekisteröinti tulosten/Mri muutosten mahd.yhteyksistä hirveemmin tutkittu.. eikö tämä ollut Polon idea..

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]