Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Wed Nov 22, 2017 06:46

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: D-vitamiini arvo alhainen
PostPosted: Thu Sep 20, 2012 11:13 

Hei!
Kysynpä mielipidettä seuraavasta asiasta. 2010 elokuussa, aurinkoisen kesän jäljiltä, miulta otettiin D-vitamiini arvo joka oli 63. Sen jälkeen olen syönyt D-vitamiinia 125 mikrogrammaa lähes päivittäin. Nyt arvo katsottiin taas (pitkän ruikutuksen ja anomisen jälkeen) ja olikin vain 56. Eli mielestäni nyt jossain mättää. B-12 vitamiinia yritin saaha kans mitattua, mutta lääkäri sanoi että miulla pitäisi silloin olla selkeä anemia jos se olisi alhainen.

Mitä miun kannattais nyt tehdä? Mihin vedoten saan lääkärin katsomaan tuon B 12 vitamiini arvon? Miten saan noi D-vitamiini arvot nousuun??

Nykyinen D-vitamiinini on öljykapseli.

Miullahan on pahentuneet kongnitiiviset ongelmat ja muistiongelmat myös. Iältäni olen 37 joten ei kuulu normaali vanhuuden höppänyyteen =)

Profile  

Post subject: Re: D-vitamiini arvo alhainen
PostPosted: Thu Sep 20, 2012 11:36 

B12:n puutos ei todellakaan aina aiheuta anemiaa. Eri asia sitten, miten saa lääkärisi sen uskomaan. Suosittelen kokeilemaan sitä joka tapauksessa, jos et jo käytä. En tajua, miksei lääkäri haluaisi sitä mitata, kun B12-vitamiinin puutos on erittäin yleinen (lievää puutosta jopa kolmanneksella ihmisistä) eikä testikään ole kallis.

Nyt on muuten ainakin joissain apteekeissa myytävänä valmiste nimeltä Boost, joka sisältää spray- tai nestemuodossa metyylikobalamiinia, joka on normaalia syanokobalamiinia tehokkaampaa, mutta sitä ei ennen oikein saanut Suomesta. En tiedä hinnasta tai paljonko siinä on sitä.

Useimmilla 125 mcg D-vitamiinia riittää (esim. itse sain sillä iHerbin perushalpisvalmisteella tosi korkeat veriarvot), mutta kaikilla valitettavasti ei. Jotkut ovat joutuneet syömään jopa 750 mcg päivässä saadakseen riittävät arvot! Yksilölliset erot ovat hurjia. Otathan D-vitamiinin tukevan, myös rasvaa sisältävän aterian kanssa etkä esimerkiksi tyhjään vatsaan tai pelkän omenan kanssa?

Noissa arvoissa voi kyllä olla isoja labrakohtaisiakin eroja. Onko tuo uusi lukema mitattu samassa paikassa kuin vanha? Oletko ollut vähemmän ulkona (vai onko Suomessa tosiaan ollut niin synkkä kesä)?

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Sep 20, 2012 07:25 

Arvo on mitattu samassa labrassa kummallakin kerralla. B vitamiini lisiä oon syöny koko ajan, välillä enemmän välillä vähemmän.

Kesällä en ole pystyny juuri ulkona olemaan aurinkoisella, varsinkaan jos on kuuma. Enkä juuri muutenkaan. Töistä kotiin tultua ei ole jaksanut mitään muuta kuin odottaa iltaa että pääsee nukkumaan.

Ja vaikka toissa kesänä olinkin paljon ulkona, varsinkin puolen päivän aikaan ei tuo D-vitamiini arvo ollu juurikaan korkeampi silloinkaan. Enkä käyttäny aurinko rasvaakaan, ihoni ruskettuu hyvin ja en ole juuri koskaan rasvoja käyttänyt.

Taidan hake Boostia, kunhan ensin googletan että mistä sitä saan =)

Profile  

PostPosted: Mon May 19, 2014 09:13 

From the Townsend Letter
January 2009
Reversing Bacteria-Induced Vitamin D Receptor Dysfunction to Treat Chronic Disease: Why Vitamin D Supplementation Can Be Immunosuppressive, Potentially Leading to Pathogen Increase
by J.C. Waterhouse, PhD :

Tässä jutussa ei suositella runsasta D-vitamiinin käyttöä kroonisten tautien yhteydessä. Se voi pitemmän päälle koitua haitalliseksi immuunisuppression, bakteerikuoleman vähenemisen ja syntyvien patologisten kudosreaktioiden vuoksi.

Jutussa ajatellaan, että seerumin matala D-vitamiiniarvo (25(OH)-D) on usein kroonisen sairauden (infektion tai autoimmuunisairauden) seuraus eikä syy. Lisäkilpirauhashormoni (PTH) ja 1,25-D vitamiini voivat olla korkeat 25(OH)-D-vitamiinin ollessa matala. Bakteerit voivat tukkia D-vitamiinireseptoreita ja näin huonontaa synnynnäistä immuunipuolustusta. Bakteerit voivat edelleen lisääntyä ja aiheuttaa kroonista infektiota ja tulehdusta. PTH:n nousukin voi olla lisäkilpirauhasten bakteeri-infektion seuraus.

Minulla 1,25-D oli viimeksi (6.5.14) 190 pmol/l viitteen ollessa 50-163. Lieneekö nousu lisäkilpirauhasen liikatoiminnasta vai mahdollisesta borrelioosista. Borrevasta-aineet olivat kuitenkin negatiiviset Suomen mittauksessa vaikka Saksan mittauksessa T-lymfosyyttini taistelivat kiivaasti Borreliaa vastaan.

Profile  

PostPosted: Tue May 20, 2014 07:31 

Hei, minulla myös 1,25-d vitamiini koholla 187pmol/l 25d:n ollessa 67pmol/l, vaikka olin testaushetkellä puolivuotta ilman d vitamiinilisää. Lääkärini mukaan tulos ei ole katrastofaalisen korkea vielä mutta selvästi korkeampi mitä terveellä saisi olla, jännä juttu että passiivisen d hormoonin määrä ei ollut tuota matalampi vaikken käyttänyt vitamiinilisää aika pitkään aikaan, ehkä kalan syöminen vaikuttaa tähän. Ilmeisesti niin sanotuissa th1 bakteerisairauksissa 25d:tä elimistö yrittää painaa alas jottei kalsitrioli nousisi liian korkealla, jota solunsäiset mykoplasmat, klamydiat borrelia jne nostavat sekoittamalla aineenvaihdunnan jotta pääsisivät lisääntymään paremmin solujen sisällä/liikkumaan solusta toiseen. Tällöin normaali d arvo voi olla matala vaikka söisi purkista reilusti d lisää, mutta 1,25 d nousta edelleen korkeammaksi, siksi myös kalsitrioli olisi tärkeää mittauttaa.

Minulla on aiemmin diagnosoitu mykoplasma vasta aineiden ollessa koholla useaan kertaan, nyt myös ilmeisesti sairastan borreliaa,
mitähän näistä tuloksisa pitäisi ajatella.

Borrelia Elispott ltt

Borrelia burgd fully antigen +6 SI <2
Borrelia osp-mix +4 SI <2
Borrelia LFA-1 0 SI <2

cd 57 flow cytometry

Leucocytes 3.77 tsd/ul (4-10)
CD 57 Positive nk cells 8.15 % (2-77)
CD 57 positive nk cells 96 (100-360)

En jaksanut koko litaniaa laittaa tähän mutta tässä tärkeimmät, jälkimmäiset viitearvoja.
Nyt olen ollut jo lähes kuukauden sairaana jälleen, keuhkoireita, kurkkukipua, korvakipua, nivelsärkyä. crp oli muutama viikko sitten normaalin rajoissa mutta korkeampi kuin kontrollilabroissa viimeksi.
Yksityiseltä kaikki apu tullut tähän mennessä, kun julkinen puoli ei ole tarkemmin tutkinut mua liki 2:teen vuoteen,
Miten olisi hyvä keino päästä tutkimuksiin jossa voisi poissulkea mahd. muita infektioita, immuunipuutoksia, neurologisia sairauksia jne pois?

Profile  

PostPosted: Tue May 20, 2014 06:06 

Huomasin, että olin aikaisemmin laittanut D-vitamiinista juttua muuallekin. Se, että laitoin taa stänne uudelleen, johtuu siitä, että etsi-komento ei löydä mitään D-vitamiiniin liittyvää foorumilta. Itsekin ihmettelin, että eikö missään ole D-vitamiinista kerta kaikkiaan puhuttu. Sitten löysin muuten tähän ketjuun. Nyt huomasin, että Af_settehorrn on vastannut sinne toiseen ketjuunkin.

Olen lukenut, että myös primaarisessa lisäkilpirauhasliikatoiminnassa elimistö pyrkii pitämään D-25 vitamiinia alhaalla, ettei kalsium nousisi liikaa.

Testattiinko sinun veri Saksassa? Sinullakin T-lymfosyytit ovat ärhäköitä Borreliaa vastaan, mikä viittaa borrelioosin mahdollisuuteen.

Sinulla CD-57 NK-solumäärä ei ole kovinkaan laskenut viiterajoista, joten Borrelia ei ole aiheuttanut ainakaan pahaa kroonista immuunisuppressiota. Minulla CD-57 solujen määrä oli 136 (viite 100-360), joten suppressiota ei sen mukaan ole, mikä on hyvä asia.

Minulla testattiin Borrelian lisäksi vain keuhkoklamydiareaktio, joka on rajalla/heikko T-soluaktiviteetti Klamydiaa vastaan.

Minä olen tutkituttanut yksityislääkäreillä neurologisia sairauksia ja alunperin immuunipuutosta. Yliopistosairaalan korvaklinikalle pääsin yksityislääkäriltä arviottamaan poskiontelon aukon laajennusleikkausta. Sieltä minut lähetettiin infektiopolille Tyksiin, mutta siellä ei tutkittu immuunipuutosta juuri sen enempää kuin toistettiin samaa uudelleen. Infektioita ei siellä tutkittu. En ole vieläkään ollut poskionteloleikkauksessa.

Infektioiden kanssa olen juossut kymmeniä kertoja yksityisillä korvanenäkurkkulääkäreillä, sisätauti- ym. lääkäreillä. Minulla tulee aina jo keväällä matkakulujen omavastuu täyteen, joten saan loppuvuoden lääkäri- ja hoitomatkat "ilmaiseksi". Se vain on, että yksityislääkäripalkkoista ei saa paljon Kelakorvausta eikä niissä ole omavastuuylärajaa. Verotuksessa voi yrittää hakea vähennystä suurten kulujen vuoksi, mutta sen saamisessa on jotain muita (tuloraja- tms.) vaatimuksia.

Saksassa Infectolabissa voidaan selvittää oheisinfektioita, joita usein borrelioosin yhteydessä on. Minulla ei ole muuta selvitetty Saksassa kuin se keuhkoklamydia. Mykoplasmaa minulla lienee, koska jonakin vuonna IgM oli +/-. Viimeksi vuosi sitten IgG oli 194, mutta siitä ei voi oikein päätellä mitään. Oireet olisivat viime vuonna passanneet täysin Mykoplasmaan. En päässyt hengitysvaikeuksia aiheuttavan yskän vuoksi terveyskeskuslääkärille, vaikka minulla oli koko ajan eteisvärinäkin. Odotin koko ajan sairaalaan sähköistä rytminsiirtoa melkein kaksi kuukautta. Minulle sanottiin vain, että yskä on krooninen vasta kestettyään kaksi kuukautta. Hengitysvaikeuksilla ei ollut väliä. On varmaan sattumaa, että terveyskeskuksissa lääkärit ottaisivat infektiopotilaan oireet todesta ja tutkituttaisivat perusteellisemmin.

Minulla on ollut oireita ihan laidasta laitaan, erityisen vaihtelevasti, myös hyviä päiviä välillä. Viimeinen antibiootti sai kyllä jotakin parannusta aikaan. Nimenomaan borrelioosia ei minulla ole hoidettu, vaan antibiootit ovat viime aikoina olleet nielurisan krooniseen infektioon, mikä sitten lienee.

Borrelioosista voit saada paljon tietoa Suomen Lyme -sivuilta.

Profile  

PostPosted: Tue May 20, 2014 08:21 

pulla wrote:
Huomasin, että olin aikaisemmin laittanut D-vitamiinista juttua muuallekin. Se, että laitoin taa stänne uudelleen, johtuu siitä, että etsi-komento ei löydä mitään D-vitamiiniin liittyvää foorumilta. Itsekin ihmettelin, että eikö missään ole D-vitamiinista kerta kaikkiaan puhuttu. Sitten löysin muuten tähän ketjuun. Nyt huomasin, että Af_settehorrn on vastannut sinne toiseen ketjuunkin.

Olen lukenut, että myös primaarisessa lisäkilpirauhasliikatoiminnassa elimistö pyrkii pitämään D-25 vitamiinia alhaalla, ettei kalsium nousisi liikaa.

Testattiinko sinun veri Saksassa? Sinullakin T-lymfosyytit ovat ärhäköitä Borreliaa vastaan, mikä viittaa borrelioosin mahdollisuuteen.

Sinulla CD-57 NK-solumäärä ei ole kovinkaan laskenut viiterajoista, joten Borrelia ei ole aiheuttanut ainakaan pahaa kroonista immuunisuppressiota. Minulla CD-57 solujen määrä oli 136 (viite 100-360), joten suppressiota ei sen mukaan ole, mikä on hyvä asia.

Minulla testattiin Borrelian lisäksi vain keuhkoklamydiareaktio, joka on rajalla/heikko T-soluaktiviteetti Klamydiaa vastaan.

Minä olen tutkituttanut yksityislääkäreillä neurologisia sairauksia ja alunperin immuunipuutosta. Yliopistosairaalan korvaklinikalle pääsin yksityislääkäriltä arviottamaan poskiontelon aukon laajennusleikkausta. Sieltä minut lähetettiin infektiopolille Tyksiin, mutta siellä ei tutkittu immuunipuutosta juuri sen enempää kuin toistettiin samaa uudelleen. Infektioita ei siellä tutkittu. En ole vieläkään ollut poskionteloleikkauksessa.

Infektioiden kanssa olen juossut kymmeniä kertoja yksityisillä korvanenäkurkkulääkäreillä, sisätauti- ym. lääkäreillä. Minulla tulee aina jo keväällä matkakulujen omavastuu täyteen, joten saan loppuvuoden lääkäri- ja hoitomatkat "ilmaiseksi". Se vain on, että yksityislääkäripalkkoista ei saa paljon Kelakorvausta eikä niissä ole omavastuuylärajaa. Verotuksessa voi yrittää hakea vähennystä suurten kulujen vuoksi, mutta sen saamisessa on jotain muita (tuloraja- tms.) vaatimuksia.

Saksassa Infectolabissa voidaan selvittää oheisinfektioita, joita usein borrelioosin yhteydessä on. Minulla ei ole muuta selvitetty Saksassa kuin se keuhkoklamydia. Mykoplasmaa minulla lienee, koska jonakin vuonna IgM oli +/-. Viimeksi vuosi sitten IgG oli 194, mutta siitä ei voi oikein päätellä mitään. Oireet olisivat viime vuonna passanneet täysin Mykoplasmaan. En päässyt hengitysvaikeuksia aiheuttavan yskän vuoksi terveyskeskuslääkärille, vaikka minulla oli koko ajan eteisvärinäkin. Odotin koko ajan sairaalaan sähköistä rytminsiirtoa melkein kaksi kuukautta. Minulle sanottiin vain, että yskä on krooninen vasta kestettyään kaksi kuukautta. Hengitysvaikeuksilla ei ollut väliä. On varmaan sattumaa, että terveyskeskuksissa lääkärit ottaisivat infektiopotilaan oireet todesta ja tutkituttaisivat perusteellisemmin.

Minulla on ollut oireita ihan laidasta laitaan, erityisen vaihtelevasti, myös hyviä päiviä välillä. Viimeinen antibiootti sai kyllä jotakin parannusta aikaan. Nimenomaan borrelioosia ei minulla ole hoidettu, vaan antibiootit ovat viime aikoina olleet nielurisan krooniseen infektioon, mikä sitten lienee.

Borrelioosista voit saada paljon tietoa Suomen Lyme -sivuilta.

Joo saksanmaalla testattiin, kun lääkärini epäili että oireeni sopisivat useaan krooniseen infektioon, mutta erityisesti borreliaan, oheisinfektioita ei olla vielä testattu, aika kirpaiseva hintakin tulee esteeksi, toki varmaankin olisi hyödyllistä ottaa vielä ainakin babesia, bartonella ja ehkä anaplasma? Uskon että minulla saattaa olla myös kroonisia virustulehduksia, mutta eikö näiden teettäminen tulisi kannattavammaksi suomessa, vai noteerataanko niiden tuloksia kuitenkaan? Mulla on aiemmin testattu suomessa borrelia elisa testillä, joka oli negatiivinen, lisäksi mykoplasma missä kuitenkaan toinen arvo, oliko se nyt igg vai igm ei noussut mutta pitkittyneen sairastelun aikana toinen indeksi vaan jatkoi nousuaan, lisäksi oireet sopivat siihen ja antibioottikuuri auttoi, sain apua myös joistakin luontaisyrteistä, erityisesti oliivinlehtiuutteesta tuolloin.

Kalsitriolista vielä sen verran että olen lukenut kohonneen määrän olevan monella tavalla haitallista elimistölle immuunisupression lisäksi, mm tarpeeksi noustessaan sen molekyylirakeen vuoksi se alkaa tukkia monia muitakin reseptoreita kun vdr:rää, esim t3 hormoonireseptoreita. Minulla on sattumoisin diagnosoitu kilpirauhasen vajaatoiminta ja rt3 dominanssi johon sain liohtyroiinin. Sairasteluni jo alkuvaiheessa tsh arvoni oli noussut aiemman 1,6:sta 3,45:teen, jo tuolloin minulla esiintyi huomattavaa palelua, tästä puolitoista vuotta myöhemmin se oli kipunut yli 4,6:een jolloin mulla esiintyi jo aivan letargista väsymystä. Onko sinulla todettu myös kilpirauhasen vajaatoiminta?
Uskon että sekä Lyme että mycoplasma voivat aiheuttaa autoimmuunioireita.

Yllätyin ehkä hieman kun CD57 tasoni oli vain hieman matala, tosin mulla oli vielä viimevuoden kesänä olo tosi huono, mutta sain aika huomattavaa apua kun kävin syksyllä ja talvella aika säännöllisesti otsooniterapiassa jolla uskon olevan merkittävää vaikutusta cd57 arvooni, sen lisäksi pysyin jättämään sydänlääkityksen pois, sykkeeni laskiessa jo muutaman käynnin jälkeen. Hoito vaikutti herättävän mun olemattoman immuunipuollustuksen jälleen henkiin, ja se on tähän mennessä mulle ollut ainoa hoitomuoto mikä on auttanut hyvin kokonaisvaltaisesti vointiin, valitettavasti sekin käy kukkarolle ja jouduin pitämään pidemmän tauon, jolloin olin taas tosi huonssa kunnossa.

Kehtaakohan näitä saksan papereita edes viedä paikalliseen terveyskeskukseen omalääkärille näytettäväksi?
Joka tapauksessa se ei liene ongelma paremmalla yksityisellä, mutta ehkä voisin saada uusinta kokeen elisasta, jos se olisi positiivinen saisin ainakin 3 viikon hoidon julkiselta alkuun, eihän se tätä tautia todellakaan paranna mutta sillä voisi kuullostella hieaman minkälaista vaikutusta iv hoidolla olisi minuun.

Pitänee ottaa selvää mitä kautta voisin teettää noita mainitsemiasin tutkimuksia, alunperinhän pääsin suht kattaviin tutkimuksiin, mutta ongelma niissä oli että juuri monia tärkeitä jäi kokonaan tutkimatta ja paljon turhia tehtiin, siis sellaisia mitkä käytännössä jo tiesin ettei itsellä voi olla.

Sinullakun on ilmeisesti todettu immuunipuutoksia niin eikö tämä voi aiheuttaa myös sen ettei vasta aineita borreliaan välttämättä nouse tai sitten olet ollut niin kauan sairaana että lyme on ottanut ylivallan kehosta eikä elimistö jaksa niitä enää tuottaa, jostain myös luin että bartonella eli kissanraapimatauti joka olisi borrelioosin oheisinfektio saattaisi jarruttaa vasta-aineiden tuottamista kroonistuneena. Sori meni vähän ohikin aiheen.

Profile  

PostPosted: Tue May 20, 2014 09:36 

Af_settehorn, kyllä minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. RT3:sta ei ole tietoa. Ikää minulal on 66 vuotta. Lääkitys on ollut yli 7 vuotta, mutta en ole ollenkaan varma, että onko se oikealla tasolla. Niin vaikeaa on sen säätäminen. Arvot putosivat viimeaikoina huonompaan kuin olivat ennen lääkitystä, oireista en tiedä, mistä johtuvat. Hirmu kimurantti tilanne ja paljon sairauksia. Ei yhtä hoitavaa lääkäriä, vaan itse on junailtava, mille lääkärille pitäisi milloinkin mennä. Lääkäreiltä en saa mitään henkistä tukea monimutakaisessa tilanteessa.

En osaa noista oheisinfektioista sanoa, nuo mainitsemasi ovat kai olleet useilla borrepotilailla tutkittuna. Minun lääkärini, jolta sain lähetteen Saksn tutkimuksiin ei niitä kuitenkaan halunnut laittaa, vaikka sanoin, että nyt tutkitaan sitten kaikki järkenkäyvä, kun kerta verta lähetetään Saksaan.

Kyllä minä täällä päin olen saanut moneltakin lääkäriltä pyytämiäni verikokeita ihan helposti. Luettelen vain toivomuslistan. Mittautin äskettäin suomessa Borrelia-vasta-aineet, mutta ne olivat negatiiviset. Ajattelin, että antibiootin käyttö saattaa saada jälkikäteen Borreliat esiin. Borreliahan voi piileskellä puolustuksen löytämättömissä. Vasta-ainemuodostus on minulla testattu kahden erilaisen rokotteen avulla, mutta IgG3:ssa ja komplementin lektiinitiessä on vajausta.

TNF-alfa on minulla yli viitteen. Mittauttamani Il-6 oli normaali. PTH ja ionisoitunut kalsium minulla ovat yleensä yli viitteen (hyperparatyreoosi). En saa syödä paljon kalsiumia enkä uskalla ottaa paljon D-vitamiinia, koska sain eteisvärinän kerran, kun nostin annoksen 50 mcg:sta 100:an.

Borrelioosin hoitoa Suomessa Saksan testien perusteella ilman Suomessa tehtyä diagnoosia (positiiviset vasta-aineet tai likvorinäyte tms.) on vaikea saada eikä sitä Kela varmaan korvaisi, jos sen saisi. Minulle ehdotettiin, että minun pitäisi asua pääkaupunkiseudulla, jos haluaisin kokeilla tehokasta hoitoa, joka ei ole Suomen käypä hoidon mukaista. Vasta sitten voitaisiin arvioida, että onko minulla borrelioosi vai ei.

Profile  

PostPosted: Mon May 26, 2014 08:36 

Sain tulkinnan muutama päivä sitten että kyllä ilmeisesti borrelioosi minulla vaikuttaa olevan. Onneksi olen löytänyt lääkärin joka hoitaa ja jonka suhtautuminen on hyvin avointa, keskustellaan yhdessä millä tavalla edetään, eikä tarvitse vaan toivoa minkälainen antibioottikuuri mulle arvotaan.

Tällä hetkellä kuitenkin tilanne ei hirveän valoisalta näytä nimittäin mulla on oollut taas kasvojen, erityisesti huulten alueelta sekä aivan randomina muilla alueilla raajoissa puutuneisuutta, tunnottomuutta, sitä oli viimeksi huhtikuussa, sitten jonkin aikaa taas pois, ilmeisesti borrelioosi tekee tälläista, ja minulla se on ollut sydänoireiden lisäksi asia mikä todella pistää myös mielialan todella matalaksi.
Onko sinulla pulla ollut tämäntapaista oirehdintaa?

Etten unohtaisi aivan ketjun aihetta niin viimeaikoina tämä valon määrä on todella alkanut paitsi koskea silmiihin myös aiheuttanut mulle pahoinvointia, voi olla hyvinkin mahdollista etten kärsi koko cfs:stä, vaan kaikkien oireiden taustalla vaikuttaa olevan lyme ja monimikrobiongelma.

Pääsen kohta aloittamaan pidempiaikaisen antibioottikuurin suun kautta, oletko Pulla saanut minkäänlaista antibioottihoitoa ja miten se on vaikuttanut?(edit: siis et ilmeisesti borrelioosia vastaan aikaisemman viestin perusteella) Olisiko iv hoito vuosikausia kestäneessä borressa oleellisesti tehokkaampi kuin tabletti muotoinen?

Yksi vaihtoehto lisäksi olisi ns Marshall protokolla, jossa d vitamiini ajetaan alas ja antibioottien lisänä olisi 1,25 dtä alentava olmesartaani, tällöin antibioottien annostelu olisi normaalista huomattavamasti pienemmät annokset, koska olmetec vahvistaa ab:den tehoa.
Ongelmaksi voisi muodostua saada lääkäri mukaan tähän, sekä että protokolla on rankka ja tulokset hyvin vaihtelevia, itse olen hieman skeptinen tämän suhteen.

Profile  

PostPosted: Sat Jun 07, 2014 02:22 

Olen kuullut sellaistakin, että suun kutta annettavat ja miedommatkin antibiootit toimisivat borrelioosissa yhtä hyvin kuin suonensisäiset. Eri asia sitten on se, että toimisivatko ne todella pitkäaikaisessa borrelioosissa. Tästä kun on niin erilaisia mielipiteitä.

Minulla ovat nyt viimeisen antibiootin jälkeen oireet vähentyneet. Olihan niitä sydänoireitakin aiemmin paljonkin, nykyään vain jokunen rytmihäiriö harvakseltaan.

Minä en jaksaisi lähteä mihinkään suuriin muutoksiin elämässäni, esim. syömisteni suhteen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]