Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Wed Nov 22, 2017 03:48

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tulehdusarvot
PostPosted: Sun Sep 30, 2012 04:18 

Mikä on normaali CRP arvo ja milloin se on koholla? Kun kevällä otetuissa infektiopolin kokeissa mun CRP on alle 3. Ja nyt olin kolmeviikkoa sitten flunssainen ja kävin verikokeissa ja lääkäri sano että CRP oli tosi hyvä (en muista lukua) Sitten olin ollut melkein viikon aika terve ja aloitin nimotopin ja seuraavana päivänä koko kroppa ihan tulehtuneen tuntunen ja sitä seuraavana päivänä sattui olemaan juuri infektiopolin verikokeet ja CRP 11. Ja viisi päivää myöhemmin viime maanantaina terve olo ja CRP 8. Nyt taas ollut 2 päivää kurkku kipeänä ja nuhanen.

Profile  

Post subject: Re: Tulehdusarvot
PostPosted: Sun Sep 30, 2012 04:54 

Normaali CRP on alle 3 tai alle 5. Flunssa sun muu voi sitä kyllä nostaa, en ole aivan varma miten paljon. Se voi sekä laskea että nousta viiveellä. Yleensä CFS:ssä CRP ei ole koholla.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Tue Oct 02, 2012 05:10 

Minulla eivät tulehdusarvot nouse juuri koskaan. Nyt on ollut kummallisia oireita, ja eilen illalla olin ihan kuin todella sairas. Mutta ei ole mitään kuumetta eikä tavllisia flunssan oireita (yskää, nuhaa, kurkkukipua). Nivel- ja lihaskipuja oli ja muuten sänkypotilas. Muutamia päiviä ollut hieman palelua tai kuumotusta. Hyvin vaihtelevaa. Lämpöni ei nouse juuri koskaan, ehkä kolme kymmenystä astetta voi nousta, mistä ei todellakaan tiedä, että onko se vain normaalia vaihtelua.

Hulluksi tulee aina välillä, kun luulee oireita jonkin perussairauden pahenemiseksi, eikä virussairaus tule ensimmäisenä mieleen. Tästä täytyisi alkaa jo oppia. Immuunipuutokseni kai sellaista aiheuttaa... Kuinkahan monelta CFS:läiseltä puolustusmekanismeja on selvitetty? Kuinka monessa prosentissa immuunipuutos on syynä?

Profile  

PostPosted: Tue Oct 02, 2012 11:32 

Täällä myös ihmeellistä tulehdusta nyt ollut 3 viikkoa. Mieskaverilla oli flunssa, kun oli täällä kolmisen viikkoa sitten. Hän on sairastanut joskus mykoplasman ja nyt oli saman tyyppistä yskintää. Itsellä ollut nyt flunssaa muistuttavia oireita yhtäperää sieltä asti, mutta hänen lähdön jälkeen kyllä lamaantui suolisto ihan ensimmäisenä. Berberiinin käytön aikana jonkun verran helpompi olo. Mutta lihasten väsymistä, kipua, pääkipua, kurkkukipua, suolisto lamassa, tikkuilua ja puutumista, pahoinvointia. Ja sama ongelma, ettei nyt tiedä onko syy suolistossa vai jossakin muualla tauti jyllää. Nousis kuume tai tulis tauti kunnolla päälle, jos kerran jossakin tuolla kuilussa jyllää.

Profile  

PostPosted: Sat Oct 06, 2012 04:47 

Joo, alku viikko siis todella väsynyt kurkku kipua,limaa,nuhaa. Keskiviikkona ei kurkkukivusta eikä nuhasta tietoakaan mutta aivan uskomaton pääkipu koko illan joka yltyi niin pahaksi ettei voinut liikkua ja oksennus meinasi lentää koko ajan (en oksentanut kuitenkaan) kuume nousi melkeen 38. Eikä mulla särje päätä juuri koskaan. Mulla ei oo ollu 1.5 vuoteen kuumetta eikä flunssaoireitakaan juuri ollenkaan. Seuraavanpäivänä pää vielä kipeä ja tosi heikko ja outo olo mutta ei kuumetta enään. Menin lääkäriin ottamaan verikokeet taas jos nyt näkyisi jotain mutta tällä kertaa CRP alle 1 ja ainoa mikä vähän heitti oli joku valkosolujen erittely monosyytit + muut 14.6 kun viite joku 2-12? Eilen oli vielä vähän pääkipeä ja heikko ja väsynyt olo mutta ei muuta. Mutta tänään taas kauheasti limaa, kurkku tuntuu karhealta, hengitys tuntuu tosi raskaalta, pää kipeä ja hengästyy koko ajan. :/

Koko ajan pyörii vaan mielessä mitä Valtonen sanoi keväällä "sun pitäisi syödä antibiotteja vaan estääkses että et saa mitään uutta bakteeri infektiota koska mikä tahansa infektio voi romatuuttaa sun tilan" Stressaavaa.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]