Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Fri Nov 24, 2017 05:04

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mikä vaivaa CD57-arvo alhainen!
PostPosted: Fri Nov 28, 2014 11:50 

Nyt sitten tutkittiin että CD57 positive NK-Cells absolue on vain 24 vaikka rajat on 130-360.

Syy huonoon oloon vihdoinkin löytymässä?

Onko kellään tietoa mihin nuo alhaiset arvot voi liittyä?

Profile  

Post subject: Re: Mikä vaivaa CD57-arvo alhainen!
PostPosted: Fri Nov 28, 2014 07:35 

Nopea google kertoo, että ainakin borrelia, mykoplasma, klamydia ja hiv-testejä olisi syytä suorittaa tarkemmin. Mitään suoraa diagnoosia tuolla CD57:lla ei saa.

Profile  

PostPosted: Sat Nov 29, 2014 04:37 

Keuhkoklamydiassa on raja-arvot että sairastettu.
Epstein bar on Elispotin mukaan.

Mutta selittääkö nuo sen CD57- alhaisuuden.

Borrelioosi jos on, niin oireita ja muita ollut jo vuodesta 1998. Siis pitkän ajan. HIV:hen olisin varmaan jo kuollut?

RNP-vasta-aine on positiivinen, että voisiko borrelioosi tehdä senkin?
Leukosyytit on 2.8.

Profile  

PostPosted: Sat Nov 29, 2014 08:59 

Hei,

Tällä labrasivulla kerrotaan jotain CD57.sta. Oletan, että vastaukseen kuuluu myös sanallinen lausunto tuloksesta.

http://www.infectolab.de/index.php?id=50&L=1

CFS, EDS, kaular. relatiiv. spin.stenoosi, autonom.h. oireisto, TOS, selkäkipu, neuropatia, palleatyrä, gastrospareesi, hypotyreoosi, uniapnea, adenomyosis, punajäkälä, DHEA- ja kalsiumvajaus, DM, rectumprolapsi, oudot lihakset

Profile  

PostPosted: Sun Nov 30, 2014 01:32 

Sielulintu, onko sinulla se Borrelia testattu? Minulla on keuhkoklamydia raja-arvoinen, Borrelia positiivinen, mutta CD-57 normaali. Olen jostakin lukenut, että CD-57 ei ole hyvä indikaattori, se saattaa olla joillakin borraioosiakin sairastavilla normaali.

Olen juuri saanut purskautetuksi oikeasta nielurisasta veristä möhnää. Niska on siltä puolelta pahassa noidannuolessa. Yleensä minulla ovat nuo heijastekivut ja nielurisapaukamat olleet vasemmalla. Olen monta päivää katsonut, että nielukaari punoittaa hurjasti oikealla. Nyt on melkein vapiseva olo ja lisäksi alkaa särkeä oikeaa olkavartta. Purentalihaksetkin ovat sillä puolella kipeytyneet. Lämpö on pikkuisen koholla. Vasen DDK:kin on alkanut huonontua, kun se parani huhtikuun antibiootilla.

Olo on vähän niin kuin jyrän alle jääneellä, kun eilen tehtiin faskiakäsittely alaraajoihin. See on sitten todella kivuliasta.

Profile  

PostPosted: Sun Nov 30, 2014 01:29 

Moro. Menen viikon päästä lääkäriin juuri näistä testeistä. Borreliaa juuri testattiin mutta se Elispot ei näyttänyt antigeenejä?

Kannattaa siunkin noihin kipuihin kokeilla Magnesium Chloridia.
Auttaa kipuun paremmin kuin kipulääke.

Profile  

PostPosted: Sun Nov 30, 2014 07:53 

Pulla, kannattaisko sinun hoitaa herkästi tulehtuvat risat kuntoon, pois korvalääkärin toimesta. Verinen erite ja muut oireetpuhuu paiseeen puolesta. Oletko koskaan ajatellut, että kuinka kovat riskit sinulla on saada sepsis/verenmyrkytys/bakteeri vereen tai infektio leviää aivoihin tai infektiokierre pitää sinut vajaakuntoisena.

CFS, EDS, kaular. relatiiv. spin.stenoosi, autonom.h. oireisto, TOS, selkäkipu, neuropatia, palleatyrä, gastrospareesi, hypotyreoosi, uniapnea, adenomyosis, punajäkälä, DHEA- ja kalsiumvajaus, DM, rectumprolapsi, oudot lihakset

Profile  

PostPosted: Sun Nov 30, 2014 08:49 

Olen varmasti ajatellut! Mutta kun lääkärit ovat välinpitämättömiä. Tyks ei suosita leikkausta, minulla on leikkausriskit, ei mielellään leikata. Ja se hirveä olo joka olisi sitten sen jälkeen...

Olen varmasti pyrkinyt hoitoon ja juossut miljoonilla yksityislääkäreillä. Keväällä 2013 olen ehdottanut paisetta, mutta ei! Sitten loppusyksyllä 2013 tuli märkää, kun lääkäri painoi risaa. Kuukauden kuuri, sitten siitä lähtien kuureja aika monta huhtikuuhun 2014 asti, jolloin viimeinen kuuri lopetettiin kesken lääkärin kehotuksesta, kun oireet tulivat pahemmaksi - "lääke ei auta". Minun mielestäni kysymyksessä olivat Herxheimerin reaktiot, mutta eivät lääkärit niistä tiedä.
On se infektio jo varmaan levinnytkin aivoihin, kun jo silmien takana oireili 4 kk 2013... Ja vajaakuntoisena olen ollut lukuisia vuosia. Tämä on tätä normaalielämää.

Profile  

PostPosted: Sun Nov 30, 2014 11:01 

Mi(t)kä on niin suuri riski ettei leikata vaan riskerataan sinun terveys, jos saa kysyä, voit vastata yksärillä, jos haluat... Voin vähän aavistella sinun tuntemuksia sillä alkuvuodesta kurkku oli hirveän kipeä ja söin 4 ab-kuuria, laihduin 10kg, enkä pystynyt juomaan kahvia, enkä pysty vieläkään juomaan.

Profile  

PostPosted: Mon Dec 01, 2014 01:00 

Rytmihäiriöriskit ainakin on. Pitkällinen eteisvärinä on ollut jo kolme kertaa. En tiedä sitten sitä, että miten haavat nielussa paranevat immuunipuutoksisella. Minulle ei voi käyttää adrenaliinia ja sen kataisia aineita, joilla yleensä kai vähennetään verenvuotoja esim. poskiontelopunkteerauksissa.

Minua pelottavat nukutusten jälkeiset kamalat olot. Niihin on tullut kammo. Niihin ei oikein taida saada apua - melkein olisi helpompaa jäädä ikiuneen. Yksikin kerta olin yksityissairaalassa leikkauksessa, eikä lääkäriä ollut paikalla yöllä. Huonetoverin kanssa joimme ja joimme loputtomsti mehua, koska oli hirveää jano. Yöllä en ssanut nukutuksi. Olisikohan se ollut jotain paniikin tapaista vaikeaa oloa. Kerroin vaikeasta olosta hoitajalle. Hän soitti lääkärille, joka oli sitten kehottanut laittamaan suoneen jotakin lääkettä. Siitä ei ollut kerta kaikkiaan mitään apua. Oli onneksi mukana omia rytmilääkkeitä (beetasalpaajia), joita nakkelin sen yön, jotta selvisin siitä.

Sydämen rytminsiirtojen jälkeen on ollut toisinaan vaikeuksia vielä kotona 1-2 päivää, levotonta oloa. Yhden rytminsiirron jälkeen minut vietiin polilla syömään ennen kuin olin kunnolla selvinnyt nukutuksesta. Olin ihan pöpperössä ja suunnilleen pää painui pöydälle. En saanut mitään vielä syödyksi. Laittoivat minut lepotuoliin viltin kanssa, koska palelin ihan kamalasti. Olin siinä aikani selviämässä.

Yhden toimenpiteen jälkeen olin ollut syömättä ja juomatta kamalan kauan edellsestä illasta lähtien. Mitään tietoa toimenpiteen ajankohdasta ei etukäteen annettu. En oikein kestä juomatta oloa. Olin tästä kertonut ennen polille tuloa. Lupasivat laittaa aamulla menemään suoneen Ringeriä. Vielä mitä! Sitä tiputusta ei laitettu. Jouduin odottamaan toimenpidettä iltapäivään asti, siis varmaan aikamoisessa dehydraatiossa, ja sitten sen jälkeen vielä jonkin aikaa juomatta ja pitemmän aikaa ilman ruokaa hypoglykemiassa. Pyysin lopulta sokeripaloja, mutta lämmittivät sentään pakastimesta nakkeja ja muusia. Ihmisen perustarpeista ei sairaalassa huolehdita. Jos ruoka-aika on ohi, niin ei kun odota seuraavaa. Taksin saamisen kanss aoli vielä vaikeuksia kotiin lähdössä. Minun piti palata tavroineni vaikka kuinka monenteen kerrokseen osastolle tilaamaanm taksia. -- Aion ottaa omat eväät polille, jos sinne tarvitsee joskus mennä.

Kerran heräsin heräämössä ihan kamalaan oloon. Katselin ympärille, mutta ketään ei siellä ollut. Pulssi oli varmaan vaikka mitä. Ei auttanut kuin odotella ja jalkoja heiluttamalla yrittää nopeuttaa nukutusaineen poistumista elimistöstä.

Jollakin kerralla olin päivän viimeinen potilas, ja minut vietiin leikkaustilan etuaulaan. Vaikka minulla oli esilääkitys, niin kuulin kuinka siellä avoimen tilan toisessa kohdassa kamalalla kiireellä etsittiin jotakin tavaroita kaapeista. Sitten leikkauksen jälkeen oli tarkoitus lahteä osastolle. Sanoin, että voidaanko näin huonokuntoinen potilas viedä osastolle. Oksensin matkalla jotakin limaa. Ja sängyn liikuttelu teki pahaa. Seuraavana yönä en nukkunut lainkaan kamalan jännitystilan vuoksi. Yritin vain olla mahdollisimman rentona paikallani. Minun piti päästä kotiin seuraavan päivänä. Mutta kun vapisin kamalasti, niin hoitaja sanoi, että voin olla vielä seuraavankin yön sairaalassa.

On näitä huonoja sairaalakokeluksia. Jotain aivan uskomattomiakin. Kun vähäisempienkin toimenpiteiden jälkeen olo voi olla ihan kamala, niin entä sitten, jos nielu olisi tavattoman kipeä kaiken muun karmeuden lisäksi, miten kestän sellaisen? Tukehtumisen tunne voisi tulla helposti? Ainakin kerran hammaslääkärin puudutuksen vuoksi meinasin tukehtua kotona vedenjuontiin, kun nielu oli puutunut. Nielu voi olla hyvin kauan kipeä eikä pysty syömään. Minulla jo nyt on albumiini matala, niin miten sitten käsvisi, jos en pysty paljon mitään syömään. Immuuunipuolustukseni menisi aivan olemattomiin. Niska jäykistyisi jännityksestä, kun siinä on jo ennestään dystonia.

Joulukuun 2010 sappirakkoleikkauksen jälkeen puhkesi se dystonia. Mietin silloin aluksi sitä, että oliko minulla niska ollut leikkauksen aikana pahassa asennossa, vai mitä oli tapahtunut. Minulla oli vain pari viikkoa ennen sitä leikkausta tehty rytminsiirto kuuden kuukauden eteisvärinän jälkeen. Kun niskan ja vasemman käsivarren oireet alkoivat joulukuussa ja pahenivat vuoden 2011 alussa, yksi neurologi tutki oireitani TIA:na, mutta nikamavaltimossa tai karotiksissa ei ollut ahtaumaa. Jälkikäteen on mietitty sitäkin, että tulikohan eteisvärinän rytminkäännössä jotakin pieniä veritulppia aivoihini, kun joku lääkäri on sanonut kasvoissani olevan epäsymmetriaa ja vasemmassa kädessäni on DDK (eli nopeat toistoliikkeet) ollut toimimaton. Eteisvärinää en halua ikinä enää itselleni. Siitä sanotaan, että vaikka olisi Marevan-verenohennus käytössä sähköisen rytminsiirron aikana, silti siinä voi tulla mikroinferkteja aivoihin. No, neurologiset oireeni voisivat mielestäni olla myös borrelioosin aiheuttamia, tai hypotyreoosin tai minkä vain.

Kokemuksieni vuoksi minulla ei ole oikein hyvää luottamusta terveyden/sairaanhoitoon.

Profile  

PostPosted: Mon Dec 15, 2014 01:45 

Pulla;

Onko sulla yritetty kuinka kokeilla eri anestesia-aineita. Viimeiksi kun minut leikattiin Töölössä, niin sanoin lääkärille, että anestesia-aineet aiheuttavat pitkäkestoisen väsymyksen, niin hän lupas muuttaaa anestesiaa. Olen aina ollut muutaman viikon hyvin väsynyt. En kokenut sitä samaa väsymystä. Anestesia-aineet vaikuttavat kehossa 1/2 vuotta, siksi en ihmettele sinun kokemuksiasi. Luulisi sitä, että olisi monenlaisia mahdollisuuksia toteuttaa anastesia, jotta haittavaikutkset olisivat lievemmät.
Anestesian jälkeenhän sitä tulisi juoda paljon, jotta aineet poistuisivat verenkierrosta.

Nykyäähän tehdään lazerleikkauksia. Siinä pitäisi olla pienemmät haavaongelmat. Se alkoi silmäleikkauksina, olettaisin, että sen käyttö olisi laajentunut muuhunkin kirurgiaan. Siinähän verenvuodon pitäisi olla vähäistä. Mikäli nielun alueelle tulee leikkauksen jälkeistä turvotusta, niin muistaakseni Solu-Medronilla voidaan sitä lievittää, no, jokin kortisonivalmiste se on.

Profile  

PostPosted: Mon Dec 15, 2014 07:36 

Olen aina valittanut anestesioista ja niiden jälkivaikutuksista. Ei ole sanottu mitään vaihdoista. En siedä adrenaliinia enkä efedriiniä. Kerran anestesian aikana oli jouduttu antamaan kaksi kertaa efedriiniä verenpaineen alenemisen vuoksi. Sen jäkeen olikin todella vaikeaa. Piti päästä yhden yön jäkeen kotiin, mutta sain vapinakohtauksia seuraavana päivänä, joten sain jäädä toiseksi yöksi. Mitään lääkitystä en siihen vapinaan saanut.

Kun tämän vuoden alussa kohdunkaavintaan menon edellä valitin aikaisemmista vaikeuksista, niin olipa nyt helppoa herätä nukutuksesta. En tiedä, mitä anestesia-ainetta siinä käytettiin.

Rytminsiirtonukutuksissakin, jotka ovat hyvin lyhyitä, on ollut jälkikäteen ongelmia, 1-2 päivää levotonta oloa. Viimeisessä rytminsiirrossa en meinannut vajota narkoosiin. Kun ainetta alettiin antaa suoneen, tunsin, että ykskaks pulssi hyppäsi hirmu korkealle. Olin vielä ihan tolkuisani ja sanoin siitä ja pelkäsin, että mitenkähän tässä käy. Ei ole ennen tapahtunut sellaista. Minusta tuollaisia reaktioita ei pitäisi tulla siinä vaiheessa, kun potilas on vielä täysin valveilla ja pystyy puhuman. Jos olen jo kanttuvei, niin silloin se ei haittaa, ja hoitanevat ongelman lääkkeillä pois. Alankohan olla nukutusaineiden suurkuluttaja enkä nuku helpolla...

Profile  

PostPosted: Thu Dec 18, 2014 10:06 

Joo... Lääkäri sanoi jotain että eri arvo kuin hivissä mutta voihan sinne testiin mennä.

Keuhkoklamydia sairastettu.

Lääkäri puhui borrelioosista mutta jäi jotenkin epäselväksi onko se. Sanoi ottavansa selvää mikä muu alentaa arvoa.

Rassaa kun kaikki etenee niin hitaasti, mutta omapa on sairauteni.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]