Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 21, 2017 01:17

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: tuma vasta-aineet?
PostPosted: Thu Jan 21, 2016 06:28 

Mihin tämä viittaa? Siis reumalabroissa: "Tuman värjäytymiskuvio homogeenisen ja
täplikkään muodostama sekakuvio" Reumatologi sanoi että löydös "viittaa lievään autoimmuunisairauteen" mutta muut arvot oli niin OK että ei lisätutkimuksia...

Myös komplementti C3 oli koholla mutta sillä kuulemma ei ole kliinistä merkitystä?!

Profile  

Post subject: Re: tuma vasta-aineet?
PostPosted: Thu Jan 21, 2016 06:36 

Tumavasta-aineet voivat viitata moniin autoimmuunisairauksiin. Väitetysti myös noin 10 prosentilla CFS-potilaista olisi niitä, mutta en ole ihan varma miten niiden CFS:ssä pitäisi värjäytyä.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Jan 21, 2016 07:43 

Tuma, vasta-aineet (S-SSAAbBl +/-):
Minulla on ollut SSA-antigeenille Ro60 reaktio, mutta ei vasta-aineita antigeenille Ro52.

Kaivan joskus tiedot siitä värjäytymiskuviosta, kun ehdin. Mitäs sinulta löytyi?

Profile  

PostPosted: Thu Jan 21, 2016 07:54 

No mulla oli kaikki vasta-aineet viiterajoissa mutta silti värjäytymiskuvio oli tuollainen (ja lausunnon mukaan "viitteitä mahdollisesti alkuvaiheen/lievään autoimmuuniin reumasairauteen, suositellaan kontrollia kahden vuoden sisällä, aiemmin, mikäli oireita") + C3-komplementti koholla.

Sen verran googlettelin, että tuo viittaisi ilmeisesti siis nimenomaan useimmiten sidekudoksissa esiintyviin autoimmuuneihin sairaustiloihin tuo värjäytymiskuvio. (saatoin kyllä ymmärtää tuon ihan väärinkin koko jutun).

Mun pitää varmaan ahdistella sitä reumatologia puhelimitse tämän asian suhteen. Mä en kestä tuollaisia "saattaa, ehkä, mahdollisesti , tai sitten ei" -lausuntoja.

Profile  

PostPosted: Fri Jan 22, 2016 03:49 

Mulla oli tuman värjäytymiskuvio homogeeninen ja tumavasta-aineet heikosti positiiviset. Muilta osin normaalit. Vaikea sanoa että mitä merkitsee kun kaikki poikkeamat kuitataan vaan jollain tekosyyllä. Ainakaan infektiopolilla eivät kiinnittäneet noihin mitään erityistä huomiota eikä lisätestejä tarvinnut.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]