Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sun Nov 19, 2017 03:18

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: CFS ja mykoplasma
PostPosted: Fri Sep 09, 2016 11:39 

Hei,
olen potenut vuodesta 2003 mystisiä ja ajoittain pahojakin oireita, joiden jäljet ovat vasta parin viime vuoden aikana alkaneet johtamaan CFS:ään. Kuten ilmeisesti niin monella muullakin, myös minun kohdallani taudin jäljille ollaan pääsemässä vasta vuosien ja lukuisten mm. erilaisten masennusdiagnoosien jälkeen.
Olen nyt 36-vuotias mies ja koen tuhlanneeni elämäni parhaat vuodet sairasteluun, jolle ei ole löytynyt syytä. Olin ennen taudin puhkeamista todella innokas harrasteurheilija (kuten tarinoista päättäen moni muukin samaan kierteeseen joutunut).
Oireeni ovat olleet selvästi kausittaisia, jonka vuoksi olen onnistunut pysymään tolpillani näinkin pitkään. Olen jo useaan otteeseen menettänyt toivoni siedettävän elämänlaadun suhteen, mutta lasten vuoksi päätin vielä kerran lähteä selvittämään asioita puhtaalta pöydältä uuden lääkärin kanssa.
Ensimmäistä kertaa lääkäri ei ensimmäisenä ehdottanutkaan mielialalääkitystä, vaan lähti selvittämään syitä veriarvoista. Hän halusi testata mm. mykoplasman. Sain eilen tulokset, joiden mukaan IgG-luokan vasta-aineet ovat selvästi koholla: S-MypnAbG oli 297, kun viitearvo on ilmeisesti alle 40. MypnAbm oli negatiivinen.
Onko kenelläkään cfs-oireita potevista kokemusta mykoplasman ja cfs-oireiden yhteydestä? Entä onko kukaan löytänyt hoitokeinoa kroonistuneeseen mykoplasmaan, jos kyse sellaisesta tässä tapauksessa olisi?

Haluan myös kiittää kaikkia, jotka ovat jakaneet tällä palstalla kokemuksiaan cfs:stä ja sen oireista. Olen lukenut palstaa säännöllisesti jo muutaman vuoden ajan, vaikka vasta nyt rekisteröidyin mukaan. Kokemus ja tieto siitä, ettei ole näiden mystisten ja usein suorastaan helvetillisten oireiden kanssa yksin, on auttanut jaksamaan elämässä eteenpäin.

Profile  

Post subject: Re: CFS ja mykoplasma
PostPosted: Fri Sep 09, 2016 11:53 

Täällä on jo runsaasti ketjuja ja sadoittain viestejä mykoplasmasta, ole kiltti ja käytä hakua niin löydät paljon tietoa.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]