Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sun Nov 19, 2017 05:10

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: -------
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 08:15 

-------

Last edited by satupieni on Tue Sep 28, 2010 09:29, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 09:35 

Siis meinasin, että sinulla olisi kenties parempi olo koska _kalsiumsalpaajaa_ (eli sitä nimodipiiniä) on ehkä veressä enemmän. Siis jos sitä vielä käytät. On se mahdollista, että lisääntynyt Seroquel-määräkin auttaisi, mutta en kyllä siihen itse usko. Seroquelia käytetään joskus CFS:ssä, mutta lähinnä unilääkkeenä. Risperidonia ja olantsapiinia (Zyprexa) joskus käytetään, mutta niitäkin lähinnä kipuihin ja uneen.

Ei se varmaan hengenvaarallista ollut, mutta kyllä, todella huono idea lääkäreiden osalta silti. En yhtään ihmettelisi, vaikka olisivat tehneet sen tahallaan.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 10:01 

-----------

Last edited by satupieni on Tue Sep 28, 2010 09:29, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Apr 22, 2008 05:24 

Jep, samaa mieltä Satupienen kanssa, olisin valmis koska vaan luopumaan "omaisuudestani" (eipä sitä paljoa ole :D ), jos sen saisi vaihdettua oloon, ennen sairastumista. Olen tätä monta kertaa jankuttanut myös lääkäreille, esim. niin, että olen valmis jopa kokeilemaan hoitoja, joissa on riskejä, kun tästä seuraava vaihtoehto on liki "sex feet under". Jotkut tuon ymmärtää, jotkut pitää tuota jonkinlaisena masennuksena, terveen ihmisen lienee vaikeata samaistua pitkäaikaissairaan roolin ja siihen, että parantumisesta ei juuri toiveita ole.

Hikeennyin taas Hyksin neuronpolin vitkutteluun sen verran, että lähetin valituksen (valituksia) eri tahoille, välillä tuntuu, että lääkärikunta voi päätöksillään ja niiden tekemättömyydellä leikkiä jumalaa.

Peruslainkin mukaan olemme tasa-arvoisia, kaiketi tuon pitäisi koskea myös terveydenhoitoa. Jos esim. pressa, ministeri tai joku muu tarpeeksi arvovaltainen henkilö sairastuisi, ei tälläinen kissa-hiirileikki olisi mahdollista.

Profile  

Post subject: Re: Verikokeista yms
PostPosted: Wed Feb 22, 2012 01:32 

Kyllä Suomessa tehdään PCR-kokeita ja periaatteessa sellaisen voi teettää kuka vaan lääkäri, mutta käytännössä niitä on varmaan mahdollista saada teetettyä vain infektiopolilta tai jossain yksityisessä laborotoriossa mahdollisesti. Vaikeata niitä silti on saada teetettyä, koska ne maksavat huomattavasti enemmän kuin vasta-ainekokeet.

En tiedä noiden kokeiden hinnoista ihan varmasti, mutta sellaisen mielikuvan olen eri lähteistä saanut, että vasta-ainekokeet ovat melko edullisia, niiden todelliset kustannukset ilmeisesti ovat vain jotain luokkaa 5-10 €. Riippuu varmaan tietysti kokeesta, kun taas PCR-koe saattaa maksaa jopa 100 € ja tietysti, jos itse teetät jossain laboratoriossa, vielä enemmän. Nämä nyt vaan minun mielikuviani noista hinnoista eri lähteistä, en tiedä tarkalleen. Korjatkaa, jos olen paljonkin väärässä.
Tarkoitin siis noilla ko. testien kustannuksia esim. sairaalalle.

http://www.wisconsinlab.com/test_price.html

Profile  

PostPosted: Wed Feb 22, 2012 11:05 

Kannattaisiko sytomegalovirus tutkituttaa, vaikka oireita on nyt vähemmän? Ajattelin tutkituttaa myös PTHrH:n ja kalsitoniinin. Kilpirauhas-vasta-aineita ei ehkä enää kannata tutkia, koska kilpirauhaseni on aika pieni. Tosin mulla on joskus silmäntakaista häijyä oloa, mikä voisi johtua kilpirauhasvasta-aineista.

Kävin reumalääkärillä Sjögrenin syndrooman vuoksi ja sen vuoksi, että minulla on yleensäkin suurempi todennäköisyys saada autoimmuunisairauksia. Dystonian diagnosoinut lääkäri sanoi näin, mutta en tiedä mihin se perustuu, kun ei dystoniankaan syytä vielä yleensä tarkoin tunneta.

Reumalääkärin mukaan autoimmuunisairauksia ei voida ehkäistä ja Sjögrenillekään ei ole muuta hoitoa kuin kostutusaineet. Kyllä hän kortisoniakin väläytti, mutta ei suositellut sitä kuten en itsekään ole siihen taipuvainen. Hän ei osannut sanoa, että onko immuunipuutoksella ja autoimmuunisairauksilla jotain yhteyttä.

Hän sanoi, että tilanteeni on moninainen ja vaikea lääkäreiden selvittää, kun on niin monia sairauksia. Lääkäriaika meni siinä, kun selvitin, että mitä on. Valitettavasti minä joudun tässä tilanteessa elämään, mutta Suomessa ei ole sellaista paikkaa, jossa kokonaisuutta voitaisiin rauhassa pohtia.

Täytyy harkita, että menenkö eräälle lääkärille, jolta saa lähetteitä kuulemma helposti vai marssinko suoraan yksityislabraan toivomuslistani kanssa. Täytyy laskeskella, mikä olisi edullisempaa. Toisaalta, jos haluan oireilevasta "imusolmukkeestani" magneettikuvauksen, niin silloin kannattaa mennä sille lääkärille. Sitä imusolmuketta kun ei oikein kukaan halua tutkia. Se aiheuttaa painostusta kaulalla varsinkin aamuisin. Ei siitä mitään kommentoitu infektiopolilla, ei edes kokeiltu.

Profile  

PostPosted: Wed Feb 22, 2012 11:43 

En tiedä, kannattaako sytomegalovirusta tutkia. Ainoa lääke käytännössä on valgansikloviiri, joka maksaa tuhansia kuussa, eikä siitä saa Kela-korvausta.

Autoimmuunisairauksia voi luultavasti ehkäistä LDN:llä. Riittävä D-vitamiinin saanti auttaa, mutta sitä taidatkin jo käyttää. Minä olen ihan varma, että immuunipuutoksillasi ja autoimmuunisairauksillasi on yhteys.

En kyllä ymmärrä, miksei ketään kiinnosta se imusolmukkeesi. :-/

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Mar 29, 2012 12:42 

pulla wrote:
Kannattaisiko sytomegalovirus tutkituttaa, vaikka oireita on nyt vähemmän?
CMVAbG 19.3.12 on 51 kun viite on alle 4. AbM on negatiivinen. Ei siis tuoretta infektiota lähiviikoilta. Ei kuitenkaan poissulje uudelleen aktivaatiota tai uudelleen infektiota. Voisiko tuo aiheuttaa oireitani?

Kaula on ultrattu, mutta ei ole patologisia imusolmukkeita, ei edes kerrota lausunnossa, että millaisia tai minkäkokoisia oli.

Olo on kevääseen päin parantunut samalla lailla kuin viime keväänä. Viime vuonna alkukesästä alkoi taas korva ja poskiontelo vaivata. Nyt ei pahemmin vaivaa, mutta limantuloa nenänieluun jatkuu. Suutulehduksia olen potenut tänä vuonna. Vieläkin on punainen alue alahuulen sisäpuolella mutta ei enää kovin kipeä.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]