Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 18, 2017 04:59

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: PAPA 4
PostPosted: Mon Apr 06, 2009 10:50 

Hei vaan kaikille,

Sori kun ei oo tullu krjoiteltua, mutta olin lomalla - ihana oli levähtää vähän ku mieski oli matkassa, että ei yksin vauvan kans ja siis ihana viettää aikaa perheen kesken. Muuten ei tänne mitään uutta kuulu muuta kuin, että gynekologi ilmotti, että Papa on luokkaa 4 ja he eivät usko sen palaavan normaalille tasolle itsestään....jalkoja jomottaa koko ajan...siis sellasta ihan kuin kasvukipua...että tässä vähän taas panikoi.

Nyt sitten ton Papan vuoks seuraava askel on kai se koepalan otto...lääkäri ei oo vielä takas soittanu...mutta paniikki tässä on ku naamaki on niin luinen ja mieski tuumas, että kyllä sun pitäs enemmän syödä (syön kuiten ihan normaalisti).

Niin sitä piti kysyä, että onko kellään ollu PAPA nelosen tasolla ja silti palannu entiselleen?

KIITOS taas teille kaikille ja tsemppiä ja jaksamista.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Apr 07, 2009 11:11 

Sun PAPAssa on tosi iso luokka muutos sillä itselläni oli luokkaa 2 useamman kerran ja etikkahappopenslauksessa oli muutosta. Sit otettiin koepala ja sinnä solumuutoksia joita hoidettiin laserilla ja sähkösilmukala x7. Hoitojen jälkeen luokka on ollut normaali. Kuin vasta olet synnyttänyt?? tokihan luokkamuutokset voivat johtua tulehduksestakin:) joten ei kannata etukäteen panikoida....ei välttämättä pahanlaatuista vaan pöpöjä...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Apr 07, 2009 09:28 

Hei Nallekarhu, onko koepalan oton ajankohta sovittuna jo? Tsemppiä kovasti sinulle!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 08, 2009 12:24 

moi ja kiitos tuhannesti vastauksista. Mulla oli puoltoista vuotta sitten papa 3 sitten palas ennalleen, mut nyt synnytyksen jälkeen luokkaa 3 ja 3d ja nyt sitte 4. Synnytyksestä 8kk aikaa.hoidettu ei aikasemmin ole. Aikaa koepalan ottoon ei vielä mutta oon varaamassa. Kiitos teille tuesta ja viesteistä. T: nallekarhu

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 10, 2009 09:34 

Jännä, ettei koepalaa ole otettu heti ensimmäisen luokka 3:n jälkeen. Minulla on kahteen otteeseen ollut papa luokkaa 2 ja molemmilla kerroilla todettu, että mikäli ei 6kk kontrollissa ole luokkaa 1, niin tutkitaan tarkemmin (on siis palannut luokkaan 1 molempien jälkeen).

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Apr 14, 2009 01:11 

hei mulle tehdään konisaatio.oliko piupi sulle tehty laserhoito ns.konisaatio?lääkäri sano et pala poistetaan kohdun kaulasta ja samalla se pala sit myös tutkitaan. Tiedättekö onko tällä vaikutusta siihen et tuleeko helposti raskaaks. Keskenmenon riski kuulema suurempi? Kiitos taas

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Apr 14, 2009 02:01 

Kyllä on tehty, ei ole ongelmia ollut raskauden kanssa sen jälkeen eikä ole ollut keskenmenojakaan... se on kuitenkin aikapieni pala mikä poistetaan ja parantuu kuin muutkin haavat :D inhottavaa on vain se vuotelu sen jälkeen ja sit kun 5 viikkoo pitää olla selibaatissa :D ettei mene pöpöjä.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 15, 2009 11:07 

moi piupi kiitos tosi paljon vastauksesta. Rauhotti kovasti tuo sun vastaus-kiitos. Nyt pikkunen kutsuu,gotta go.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 16, 2009 09:16 

Milloin Nallekarhu sait ajan tuohon konisaatioon?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Apr 21, 2009 11:54 

Moi Killi,

Sori, että vastaan vasta nyt, en huomannut tota sun viestiä.
Tuo konisaatio ois toukokuun lopulla...ne tosin ensin tekee koloskopian ja vasta sitten konisaation. Toisessa paikassa taas ois sillee, että ensin vastaanotolle ja sitten vasta saan ajan. Mutta tonne yhteen paikkaan siis sain sen ajan jo varattua. Lääkärin mukaan ei liian kauan kannate odotella ja yhdeltä ystävältä kuulin, että yhdelle sen tutulle, jolla oli myös luokka 4 oli sanottu, että hyvä kun nyt tulitte ja ette enää odottanut.

Profile  

Post subject: Re: PAPA 4
PostPosted: Wed Sep 19, 2012 06:25 

Mulle tehtiin eilen tuo konisaatio ja lisäksi kaavinta. Toimenpide tehtiin nukutuksessa ja pääsin samana päivänä jo kotiin.
Nyt on alavatsa kipeä ja huimausta. :( Kurjaa kun on vaan koko ajan levättävä eikä jaksa edes ulos. Olen ottanut paratabsia gramman kerrallaan, mutta kipu pysyy sillä poissa vain 5 tuntia kerrallaan.
En tiedä vaikuttaako nuo anestesia-lääkkeet vieläkin mutta huimaa koko ajan ja pulssi on vain 48/ min.
Kyllä oli kamala olo taas muutaman tunnin nukutuksen jälkeen ja palelin että leuka tutisi ja käärivät minut lämpöpeittoon.
Toivottavasti tämä kipu ja huimaus lakkais pian. Niin ja kolme näytettä otettiin.

Profile  

PostPosted: Wed Sep 19, 2012 08:24 

Anestesia valitettavasti sopii hyvin huonosti yhteen CFS:n kanssa ja siksi kirjassani onkin oma liite siitä, mitkä anestesia-aineet ja muut toimenpiteet sopivat parhaiten CFS-potilaalle. Kokemusta ei kuitenkaan ole siitä, onko kukaan Suomessa onnistunut saamaan näiden neuvojen mukaista hoitoa...

Toivottavasti olosi helpottaisi pian! Kaliumin ja magnesiumin ottaminen sekä runsas juominen voi helpottaa oloa ainakin vähän.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Sep 20, 2012 06:43 

Kiitos Maija! Minut on nyt kahdesti leikattu nukutuksessa tämän cfs:n aikana ja kyllä on ollu hankala herätä verrattuna terveenä tehtyihin leikkauksiin. Minä palelin niin kovasti että kauttaaltaan tärisin ja saturaatio oli 92 ja sain happiviikset. Pahinta oli kuitenki se huimaava olo. Ei voinu sulkea silmiä kun alko kaikki pyöriä. Toiset samanikäiset leikatut ympärillä söivät ja naureskelivat, kun minä vaan yritin jotenki kestää sen kurjan olon ja en voinu syödä. Aivan vähällä en enää nukutettavaksi mene. :roll:

Profile  

PostPosted: Sat Nov 17, 2012 09:27 

Mulla on ollut aika hurjaa tuon kaavinnan ja konisaation jälkeen. :(
Olen ollut kipeä vatsasta koko ajan siitä asti siis jo kaksi kuukautta.
Kovaa kirvelyä virtsateissä ja koko alaosastossa.
Viime viikolla sitten tuli entistä kovempi tuska alavatsaan ja nousi kuume. Pääsin viimein gynelle ja tulehdushan siellä. Siis kohtu- ja emätin tulehdus.
Nyt menee kahta eri antibioottia yhteensä 6 tabua päivässä ja 3 grammaa paratabsia. Olo on aika huimaava
Kyllä olen ollut hurjan kipeä.Kivut on verrattavissa synnytyssupistuksiin.
Nyt kun olen syönyt 4 pv antibioottia tuntusvähän paremmalle.
Näytteissä oli puhdasta kohdun limakalvoa. Siis turha leikkaus ja turha kärsimys. Voiko tästä joskus paranis. :cry:

Profile  

PostPosted: Tue Sep 30, 2014 07:15 

Quote:
Anestesia valitettavasti sopii hyvin huonosti yhteen CFS:n kanssa ja siksi kirjassani onkin oma liite siitä, mitkä anestesia-aineet ja muut toimenpiteet sopivat parhaiten CFS-potilaalle.

Mitä kirjaa Maija tarkoitat tässä? CFS:n ja fibromyalgian hoito?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]