Kävin kardiologin tutkimuksissa johtuen siitä, että seisaallani sykkeeni oli epätavallisen korkea (120-130). Kardiologi ei tuntenut sairautta nimeltä POTS, mutta holter -seurannan perusteella osasi kertoa, että minulla on jokin autonomisen hermoston häiriötila ja siitä johtuisi tuo korkea syke. Määräsi Orloc -nimistä lääkettä 5mg 2 x vuorokaudessa. Sillä sykkeeni on nyt seisaallaan enää 70-80, joten hyöty on ollut suuri. Ja lääkkeestä en ole huomannut mitään sivuoireita.
En tiedä onko tarpeellista enää lähteä edes hakemaan tuota POTS -diagnoosia sen tuntevilta erikoislääkäreiltä, kun apua on jo nyt löytynyt. Tosin edelleen esimerkiksi saunominen ei onnistu, kun jalkojen verisuonet laajenevat voimakkaasti ja tulen huonovointiseksi. Samoin voimakkaat äänet ja kirkkaat valot väsyttävät edelleen normaalia enemmän. Niin ja olen tällä hetkellä kuntoutustuella. En siis tiedä edes miten jaksaisin, jos ärsykkeitä olisi koko ajan lähipiirissä (työelämässä). Nyt kun asustelen yksin viileässä, pimeässä ja hiljaisessa yksiössäni, niin tulen hyvin toimeen. Esimerkiksi lääkärissä käynti uuvuttaa niin paljon, että olen pari päivää ärtynyt ja sangen väsynyt. Kaupassa käynnit onnistuu, kuten myös muut lyhyemmät sosiaaliset aktiviteetit.
Merisuolavettäkin olen teelusikkallisen kipannut alas päivittäin ja siitäkin on varmasti ollut apua. Lisäksi nuo edellä mainitut ärsykkeet minimiin, niin jotenkin nyt pärjää ja mielikin on virkeämpi