Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Wed Nov 22, 2017 08:32

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Borrelioosi ja cfs
PostPosted: Sun Sep 20, 2015 10:49 

Sielulintu, yleislääkärisi ei osannut asialle tehdä mitään. Minulla on sama juttu, että lääkäreillä varmaan menee sisu kaulaan eivätkä he osaa/halua ruveta selvittämään mitään.

Jos en saa apua joltakin lääkärilktä niin jatkan rallia, kunnes ehkä joskus tulevaisuudessa löydän sellaisen, joka rupeaa pitkäjänteisesti vastaamaan koko hoidostani tai edes osasta. Tämä tietysti vaatii rahaa, jota kaikilla ei ole.

Katsoin tänään Aamusydämellä-ohjelman, aiheena oli MS-tauti. Minulla on ollut mielestäni siihenkin hyvin sopivia oireita tässä vuosien aikana, kuten myös borrelioosiin sopivia.

Nyt kun ehtii, niin täytyy ruveta miettimään sitä Hansun kertomaa öljyhoitoa, jos se kerta on ulkoisesti käytettävä.

Profile  

PostPosted: Sun Sep 20, 2015 11:24 

Borrelioosi voi matkia niin montaa eri sairautta. ALS, MS, dysautonomia, POTS, bipolaari, masennus.. Öljyhoitoa kokeiltaessa ei voi kuin voittaa, niistä ei haittaa ole, koska ne pyrkii vaan tasapainottamaan elimistöä. Mutta varovainen pitää olla..mä lisäsin vähän liian nopeasti tippoja ja nyt kärsin neuropatiasta, jalkateriä polttaa ja särkee öisin. Tämäkin uusi oire, nyt kun ne biofilmit aukenee niin herxit on aika kovat.. Ei oo helppoa tämä hoito kyllä, detoxaaminen on ehkä tärkeenpää kuin se bakteerien tappaminen. Elimistön pitää pystyä kestämään se.. Ja tää voinnin vaihtelu ottaa kyllä psyykeen päälle.

Kirjoitan tänne jatkossa huomioita hoidosta, että muutkin pysyy perässä.

Profile  

PostPosted: Sun Sep 20, 2015 11:25 

https://m.youtube.com/channel/UCXPS2Fv2o4R20E45EQ-963w teen myös videokuulumisia, saa paremman käsityksen.

Profile  

PostPosted: Sun Sep 20, 2015 06:03 

Eteeriset öljyt ovat vahvoja aineita, myös ulkoisesti käytettyinä. Monet niistä voivat olla jopa tappavan myrkyllisiä, toiset ärsyttävät ihoa tai aurinkoherkistävät, jotkut ohentavat verta, monella on lääkeyhteisvaikutuksia. Allergiset reaktiot ovat yleisiä. Kerran sain itse voimakkaan, ilmeisesti ei-allergisen kihelmöintireaktion basilikaöljyyn, jota minulla oli yksi tippa puolikkaassa kylpyammeellisessa (!), tietenkin veteen emulgoituna.

Toki haittoja pitää verrata a) muihin hoitoihin b) hoitamatta jättämiseen. Jos käytössä ei ole erityisen toksisia öljyjä ja on varma tai suhteellisen varma siitä, että kyseessä on infektio, varmaan hyötysuhteet voivat olla ihan hyvät, mikä ei ole sama kuin täysi haitattomuus. Sellaista tehokasta hoitoa ei ole, millä ei olisi potentiaalisia haittoja.

Mitään erityistä minulla ei siis eteerisiä öljyjä vastaan ole. Olen oreganoöljyllä itsekin kukistanut kymmeniä akuutteja infektioita (sisäisesti ja/tai paikallisesti infektioalueella käytettynä), sitruunaruohoöljyllä tapoin yhden sieni-infektion (en siedä teepuuöljyä oikein hyvin, muitakin antifungaaleja onneksi on) ja deodoranttini on kotitekoinen sekoitus eteerisiä öljyjä laimennettuna eri öljyihin, kun en siedä oikein enää mitään "luomudödöjäkään", mukaan lukien yleiset kotitekoiset sekoitukset (leivinsooda ja tärkkelys ei sovi, kookosöljy ei tehoa) ja sinkkivoide. Suhtaudun hieman skeptisesti siihen, miten hyvä systeeminen antimikrobinen yms vaikutus niillä saadaan iholta imeytettyinä, varsinkin suhteessa siihen, miten paljon ne aiheuttavat mahdollisesti paikallista haittaa, mutta ei kai se missään nimessä mahdotonta ole.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sun Sep 20, 2015 07:45 

Kyllä. Pitää perehtyä ennen kun alottaa hoidot. Ja tällä hetkellä mua mietityttää miten paljon keho kestää herxejä. Jos on niin huonossa jamassa, se hoito on aina varsin riskiä.. Mulla nyt vasta 2,5v sairastamisen jälkeen vointi on sellainen että uskallan kokeilla tosissaan. Keho ei käy enää ylikierroksilla, uni on palauttavaa, imeytymisongelmat on hallinassa (ruoka, neste) ja se perus 'cfs tulehdus' on saatu pois kehosta. Nyt ei oikeastaan ole muita vaihtoehtojakaan kun yrittää hoitaa ne perimmäiset syyt..

Mietityttää vaan se, että kun borre ilmeisesti on iskenyt mulla ääreishermostoon, ja neuropatiaa ilmenny keväästä asti kun jouduin pyörätuoliin, että palautuuko se. Tahdon ajatella että näin lyhyessä ajassa ei mitään peruuttamatonta tuhoa oo tapahtunut, tosin en ihan täysillä usko että näin pahasta tilanteesta 100% voi toipua. Kaikki edistys on plussaa..

Profile  

PostPosted: Mon Sep 21, 2015 08:11 

Taitaa jäädä miulta kokeilematta tuo öljyjuttu kun olen anafylaksiaan taipuvainen.

Mie olen jatkanut lääkärirallia 17-vuotta. Olen käynyt vaikka millä lääkärillä mutta varmaan kaikki vääriä.

Se "yleislääkäri" oli vielä funktionaalinen että olisi pitänyt juuri osata hoitaa nämä hommat. En varmaan maksanu vielä tarpeeks. Monia tonneja jo maksoin.

Profile  

PostPosted: Mon Sep 21, 2015 05:21 

Ei nyt kannata ihan kokonaan unohtaa öljyjä, monesta voi saada helpotusta ihan vaan cfs oireisiinkin. Esim laventeli ja piparminttu on niitä turvallisimpia joita voi myös käyttää moneen vaivaan. En kyllä suosittelekaan itsehoitoa infektioiden osalta jos tila on jopa vaarallinen jo lähtökohtaisesti

Profile  

PostPosted: Mon Sep 21, 2015 08:38 

Joo, kyllä minuakin nyt vähän pelottaa tuo.

Profile  

PostPosted: Sat Oct 24, 2015 01:07 

Kerron väliuutisia voinnista. Uskon että paranen 100% öljyillä. Vointi paranee koko ajan, toimintakyky palautuu sitä mukaan kun saan hoidettua kroonisia infektioita pois kehosta. Tuntuu ihmeelliseltä mutta todella loogiselta, koska öljythän toimii niin että ne vie happea ja ravinteita infektoituneeseen soluun, mikä aikaansaa sen kuolemisen. Tää on aika maagista sillä mä olen ollut kuitenkin vuodepotilas suunnilleen koko sairauden ajan.. Keskivaikea-vaikea cfs 2,5vuoden ajan!!

Profile  

PostPosted: Sat Oct 24, 2015 04:32 

hansu wrote:
Kerron väliuutisia voinnista. Uskon että paranen 100% öljyillä.

No sitten sinulla ei mitään todellista sairautta ole ollutkaan.

Profile  

PostPosted: Sun Oct 25, 2015 02:23 

mmjan wrote:
hansu wrote:
Kerron väliuutisia voinnista. Uskon että paranen 100% öljyillä.

No sitten sinulla ei mitään todellista sairautta ole ollutkaan.

Joo todella omituiselta vaikuttaa tämä juttu. Ihanku mainos.

Profile  

PostPosted: Mon Oct 26, 2015 01:03 

Mitäs nämä kommentit nyt ovat? ei se niin kaukaa ole haettua että CFS:n taustalla olisi krooninen infektio. Moni kroonista borrelioosia/mykoplasmaa sairastava saa CFS-diagnoosin. Vai oletteko sitä mieltä ettei kroonisia infektioita ole olemassa?

Profile  

PostPosted: Mon Oct 26, 2015 08:53 

Samaa sanoisin. Ainakin toisten sairauden vähättely tai kieltäminen ei minusta sovi vertaistukeen, jos tämän verkon on tarkoitus sellaistakin toteuttaa. Tässä sairaudessa ollaan usein vielä aika herkkiä niin olisi hyvä olla vielä aika huomaavaisia kommenteissa vaikka samaa mieltä ei olisikaan. Eiköhän CFS:n syy ja parantava hoito ole vielä selvittämättä, niin voidaanko myöskään täällä kovin ehdottomia tietoja esittää - puoleen tai toiseen.

Hienoa jos toiveikkuutta kuitenkin on ja paljon tukea tutkimuksista minustakin on sille näkynyt että krooninen infektio on ainakin osaltaan mukana. Parantaako infektioiden hoitaminen täysin, jää nähtäväksi ja onko kaikilla infektioita. Eiköhän nykyisillä diagnostisilla kriteereillä sairaaisiin mahdu niin erilaisia tyyppejä että senkään kannalta en olisi kovin ehdoton kuka on sairas ja kuka ei

Profile  

PostPosted: Mon Oct 26, 2015 08:01 

jaka wrote:
Mitäs nämä kommentit nyt ovat? ei se niin kaukaa ole haettua että CFS:n taustalla olisi krooninen infektio. Moni kroonista borrelioosia/mykoplasmaa sairastava saa CFS-diagnoosin. Vai oletteko sitä mieltä ettei kroonisia infektioita ole olemassa?

Jeps. Jeps. Kyllä. Mutta kroonista infektiota ei hoideta millään hokkuspokkusöljyillä, vaan vahvoilla ja pitkäaikaisilla antibioottikuureilla jne.

Profile  

PostPosted: Mon Oct 26, 2015 08:03 

Astrid wrote:
Samaa sanoisin. Ainakin toisten sairauden vähättely tai kieltäminen ei minusta sovi vertaistukeen, jos tämän verkon on tarkoitus sellaistakin toteuttaa. Tässä sairaudessa ollaan usein vielä aika herkkiä niin olisi hyvä olla vielä aika huomaavaisia kommenteissa vaikka samaa mieltä ei olisikaan.

Ai että ei saa sanoa totuutta, koska joku haluaa mieluummin elää valheessa ja puoskaroinneissa? Sekö on foorumin tarkoitus, tukea ja edistää puoskarointia ja huuhaata? Sekö auttaa sitten - niin ketä ja miten mukamas?

Quote:
Eiköhän CFS:n syy ja parantava hoito ole vielä selvittämättä, niin voidaanko myöskään täällä kovin ehdottomia tietoja esittää - puoleen tai toiseen.

No uskomuslääkinnästä sitä hoitoa ei ainakaan löydy nyt eikä koskaan myöhemminkään.

Quote:
Hienoa jos toiveikkuutta kuitenkin on ja paljon tukea tutkimuksista minustakin on sille näkynyt että krooninen infektio on ainakin osaltaan mukana.

Krooninen infektio ei uskomuslääkinnällä parane.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]