Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 21, 2017 08:41

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Borrelioosi ja cfs
PostPosted: Mon Oct 26, 2015 10:55 

Minä kuulen ainakin mielelläni miten vointisi etenee hansu, ja luulen että moni muukin. Olen iloinen sinun puolestasi jos öljyt toimii :)!!

Profile  

PostPosted: Tue Oct 27, 2015 10:19 

http://www.lily.fi/blogit/mcinfj Linkkaampa vielä blogini tähän, en mikään mainostaja ole vaan potilas joka on löytänyt hoidon joka tehoaa mulle. Mulla on siis mykoplasma ja keuhkoklamydia todettu ja inf. lääkärin mukaan myko aiheuttanut mun cfs:n. Mulla on niin kovia herxejä tullut öljyistä että epäilen lisäksi borrelioosia..ja pahoin pelkään että krooniset infektiot on erittäin yleistä cfs potilailla, sitä vaan ei haluta ehkä uskoa tai hyväksyä. Koska hoito ei todellakaan ole mukavaa.

Mutta mäpä jatkan päivittelyä miten etenee.

Ps. Ymmärrän öljyskeptisyyden, en itse uskonut pätkääkään että ne toimisi. Hyvä että silti päätin koittaa.

Last edited by hansu on Tue Oct 27, 2015 01:38, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: Tue Oct 27, 2015 10:27 

Sanon kyllä vielä että en mitenkään olisi pystynyt alottaa hoitoja ilman ldn!! Ldn auttoi niin paljon kun keväällä olin vuodepotilas hetken, jouduin silloin pyörätuoliin kun ääreisverenkierto pakeni täysin. Jalat oli pitkään kuolleen väriset, valkoiset. Ldn myös auttoi saamaan paremmin unta ja kaikki elintoiminnot tasaantui. Kukaan ei voi väittää ettei mulla ole ollut "oikea cfs".

Profile  

PostPosted: Wed Oct 28, 2015 03:21 

Tämä oli muuten jo toinen viestiketju ja mun tekemä aihe johon mmjan tulee kommentoimaan epäystävälliseen sävyyn. Olisi kiva tietää mikä tässä mun viestiketjussa on epäilyttävää? Entusiasmi? Sellainen mä olen:)

Profile  

PostPosted: Wed Oct 28, 2015 03:44 

Mmjanin tyyli on usein turhan töykeä, mistä hänelle on useita kertoja huomautettu. Suhtaudun itsekin öljyasiaan skeptisyydellä, mutta olenhan itsekin hoitanut kymmeniä bakteeri-infektioita (tosin vain akuutteja, ei kroonisia) oreganoöljyllä ja tunnetusti monet aineet voivat imeytyä ihon lävitse. Eteeristen öljyjen terpeenejä on jopa tutkittu muiden aineiden ihonläpäisevyyden parantamiseen. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22930344

On toki totta, ettei tästä hoidosta ole mitään kliinisiä tutkimuksia, mutta niin ei ole monesta vakiintuneesta CFS-hoidostakaan. Kuten monessa CFS-hoidossa, takana on kuitenkin järkevä biokemiallinen teoria vaikutusmekanismista ja mekanismiin liittyviä tutkimuksia jotka tukevat mahdollisuutta, että se toimii.

Onhan toki myös mahdollista, että öljyjen ja haittavaikutusten vaikutusmekanismi on eri kuin mitä hansu uskoo, mutta ei minusta ole syytä epäillä sitä, että hän olisi mainostaja tms.

Ja jos joku haluaisi rikastua

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Wed Oct 28, 2015 04:22 

Maija wrote:
Mmjanin tyyli on usein turhan töykeä, mistä hänelle on useita kertoja huomautettu.

Totuuden puhuminen on ilmeisesti töykeää. Pitäisi valehdella siis mieluummin kuin kertoa totuus?

Quote:
On toki totta, ettei tästä hoidosta ole mitään kliinisiä tutkimuksia, mutta niin ei ole monesta vakiintuneesta CFS-hoidostakaan.

Onko olemassa yhtään luotettavaa tutkimusta tai laajaa kokemukseen perustuvaa tietoa öljyjen hyödyistä SEID:ssa? Ei tietääkseni. Siinä se iso ero.

Quote:
Kuten monessa CFS-hoidossa, takana on kuitenkin järkevä biokemiallinen teoria vaikutusmekanismista ja mekanismiin liittyviä tutkimuksia jotka tukevat mahdollisuutta, että se toimii.

Eli kuten mitä?

Profile  

PostPosted: Wed Oct 28, 2015 06:19 

Eteerisiä öljyjä ei ole tutkittu CFS:ssä. Kuten ei ole tutkimuksia esimerkiksi LDN:stä tai monesta muusta usein hyvin toimivasta hoidosta (esim. nimodipiini!), koska CFS-tutkimuksia yleisesti on niin surkean vähän. Eteerisistä öljyistä ei ole tietääkseni tutkimuksia missään kroonisissa infektioissa, mutta niiden antibakteerisia vaikutuksia on tutkittu paljon. Esim. tuossa hansun hoidossa tärkein öljy on käsittääkseni kanelinlehtiöljy, joka on hyvin pitkälti eugenolia. Eugenolin on useassa tutkimuksessa osoitettu hajottavan myös bakteerien biofilmejä: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25781975 Eugenolihan on jopa koululääketieteen kamaa, tai siis kouluhammaslääketieteen peruskauraa. Ja sitä on tutkittu muiden aineidenkin ihon läpäisevyyden parantamiseen, eli se läpäisee ihon hyvin. Tämän tutkimuksen mukaan se voisi tehota myös mykoplasmaan: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23128812

Ei siis voi osoittaa, että tämä hoito toimisi, ennen kuin siitä tulee tutkimuksia, mutta minusta on törkeää tyrmätä se suoralta kädeltä, että on mahdotonta että se toimisi. Eteeriset öljyt eivät tosiaankaan ole mitään plaseboja tai energiahoitoja vaan vahvoja farmakologisesti vaikuttavia aineita, joita löytyy ihan sieltä Pharmaca Fennicastakin muutama, mm. eugenoli ja itse käyttämäni oreganoöljyn sisältämä karvakroli.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Wed Oct 28, 2015 06:41 

Myös basilikassa on eugenolia. Noi kaikki protokollan öljyt on enemmän tai vähemmän antibakteerisia. Kanelista ja basilikasta mulla on tullut kyllä pahimmat herxit, niin että en voi ottaa niitä läheskään joka päivä.

Jos öljyt auttaa akuuteissa infektioissa, niin ei se nyt kovin vaikea oo uskoa etteikö vois auttaa myös kroonisissa! Tää on tosi mielenkiintoinen kokeilu. Jos paranen (uskon vahvasti että paranen aikalailla entiselleni, en tiedä miksi tuntuu näin vahvasti siltä), olen kyllä tosi häkeltynyt koska olin jo hyväksynyt sairauden. Kaikki edistyminen on plussaaja tuntuu hienolta.

Profile  

PostPosted: Thu Oct 29, 2015 10:16 

Jos hankailen Oreganon öljyä jalkoihin niin onko se hyödyllistä? En voi mahan kautta nauttia ja roskiin en halua laittaa.

Haju on aika kova ja illaksi vain laitan koska ihmiset haistaa kilometrejen päähän muuten.

Tuossa valmisteessa on ginger ja fennel öljyä myös.

Profile  

PostPosted: Thu Oct 29, 2015 10:20 

Voithan sitä kokeilla, kunhan se on riittävän laimeaa. Oreganohan polttaa ihoa, jos ei ole tarpeeksi laimennettu. Inkivääriöljy voi varmaan myös polttaa ihoa. Tämä ärsytyshän lienee suurin riski ulkoisessa käytössä. Tietysti fototoksisuutta voi tulla jos alue päätyy aurinkoon, tuskin tähän vuodenaikaan päätyy.

Profile  

PostPosted: Thu Oct 29, 2015 10:58 

Ei ole polttanut ihoa. No ei varmaan sieni viihdy jaloissa jos laitan sinne.

Onko näin asiasta kymmenenteen niin tietoa luontais öljystä joka parantaisi verenkiertoa?

Profile  

PostPosted: Thu Oct 29, 2015 03:58 

Itse laimennan levittämällä kookosöljyä iholle ja hieron tipan siihen. Kaneli parantaa verenkiertoa. Mutta mun verenkierto on alkanut palautumaan sillä että oon saanut tapettua niitä bakteereja, ainakin tulkitsen siis näin!

Profile  

PostPosted: Thu Oct 29, 2015 04:22 

Ei hittolainen nyt alko polttamaan varpaita. Maija oli oikeassa. Pakko pestä pois.

Profile  

PostPosted: Thu Oct 29, 2015 06:51 

Oregano on varmaan kaikista vahvin öljy, ja ne on KAIKKI vahvoja.. En ehkä alottais öljyjen käyttöä oreganolla. Ja se pitää laimentaa kunnolla.

Profile  

PostPosted: Sun Nov 08, 2015 10:59 

Apropoo:
Osaatteko kertoa jonkun borrelioosista OIKEASTI tietävän (löytäminen, diagnostiikka ja hoito) lääkärin, mieluiten Varsinais-Suomesta? Siis sellaisen, joka OIKEASTI osaa löytää sen ja OIKEASTI osaa määrät riittävän tehokkaat ja pitkät antibioottikuurit sen häätämiseksi, ennen kuin lisää vahinkoa tapahtuu.

Nm. tuttava, jolla oli pitkään punkki kiinni kropassa ja nyt ilmiselvä borrelioosi ja sen jälkitilaoireita (hermosto-oireita), kaipaa apuja.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]