Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 21, 2017 07:28

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Borrelioosi ja cfs
PostPosted: Wed Nov 11, 2015 02:50 

Minäkin olen kiinnostunut tietämään mistä löytyy borren tunteva lääkäri joka myös osaa hoidot?

Profile  

PostPosted: Wed Dec 09, 2015 01:54 

Yksityisiä klinikoita on joissa saa iv hoitoa ja pidempää hoitoa. On tietysti kallista. Monet on kyllä kroonisissa tapauksissa yrtti protokollilla kuten cowden ja bühner. Sitten noita öljyprotokollia on myös erilaisia.

Profile  

PostPosted: Wed Dec 09, 2015 02:53 

Ja vähän tilannepäivitystä: Oon herxannut 2kk jo ja pitäis kohta loppua se..POTS vaikeuttaa hoitoja koska kun POTS oireet pahenee niin ei voi edes ite kävellä vessaan ku syke nousee ja veri jää jalkoihin. Eli pyörätuoli ollu käytössä enemmän taas. Ajattelin pitää koko tammikuun taukoa öljyistä että sais vähän motivaatiota jatkaa hyvästä olosta..on tää aika vaativaa ja henkisesti voimia vievää!

Profile  

PostPosted: Tue Mar 08, 2016 10:00 

Minua puri reiteen syyskuussa 2014 joku ötökkä. Siinä oli pieni näppymäinen punainen jälki. Jälki on pienentynyt punaiseksi täpläksi (n. 2 mm halkaisijaltaan), joka näkyy vielä reilu 1,5 vuotta ilmestymisensä jälkeen.

Tässä joku päivä sen ympäristöön muutaman sentin päähän tuli kaksi hyvin pientä punaista näppyä, 2-3 cm erillään toisistaan. toinen hävisi ensin, toinen taisi olla pari päivää. Eilen tuli toiseen suuntaan 4 sentin päähän alkuperäisestä uusi punainen näppy, joka on vielä tänään pisteenä, n. 1 mm halkaisijaltaan.

Liittyvätköhän nuo pienet pisteet alkuperäiseen puremaan? Mikähän ötökköä siinä olisi ollut? Punkkeja minulla oli muualla niihin aikoihin, kun tuo jälki tuli.

Minulla oli helmikuussa vuosi sitten Mycoplasma ja sain siihen kaksi kymmenen päivän doxicyclin-kuuria, joiden väliä oli kymmenen päivää. Elokuussa oli taas nieluinfektio-oireita ja sain kahden viikon doxin vähän vahvempana kuin ennen.

Vaikka paljon on oireita ollut viime vuonna ja tämän vuoden alussa, niin olen pannut merkille, että suun aftaista tulehdusta ei ole ollut viime kevään jälkeen. Sehän minulla on ollut vähän väliä toistuen seuralaisena monen vuoden ajan.

Nyt on tullut taas kielen sivulle kipeä alue. Ensin siinä oli valkea täplä. Se on nyt poissa ja laajempi alue punoittaa ja on hirmu kipeä. Kielen keskellä on atrofinen alue (glossitis rhomboideako?). Onkohan reiden täplillä ja näillä asioilla yhteyttä?

Nenänpäässä ja poskissa ilmenee myös punaisia näppyjä ajoittain.

Mitähän Hansulle kuuluu?

Profile  

PostPosted: Mon Mar 14, 2016 09:32 

Borrelioosin aiheuttama ihomuutos on yleensä vaaleahko punainen ja voi levitä jopa peittämään koko jalan. Pienet pisteet ei kuulosta Borrelioosin aiheuttamalta..Mutta ei iho oireita tule läheskään kaikille.

Tuli mieleen, että yleensä borreen ja cfs:ään ja immuniteetin heikkenemiseen liittyy myös hiivan liikakasvu. Sekin aiheuttaa monenlaisia oireita jotka on cfs:n kanssa yhtäläiset.

Kiitos kysymästä pulla! Nyt alkaa taas parempi kausi minulla, aloitin kolmannen öljykuun tammikuun lopulla, lisäksi kokeilin epsom suolaa joka vahingossa aiheutti sekin herxejä. Siitä oli kyllä apua myrkkyjen poistossa, suosittelen epsomia, saa halvalla esim saippuapajalta. On ollut POTS oireet tosi dominoivina! Sohvalla vaan maannut ja herxannut. Nyt alkaa tuntua, että hikoilu voisi alkaa palautua, kuumuus ei jääkään sisälle vaan pääsee ihon kautta ulos, ompa outo mutta hyvä tunne! Suurin askel positiiviseen on että ruokavalio kestää koko ajan paremmin kaikkea mikä ennen oli kiellettyä. Olen syönyt ruisleipää jota en syönyt enää sen jälkeen kun sairastuin! Lihakset on saaneet voimaa ja turvotusta ei enää ole edes huonoina päivinä.

Vaikeinta on ollut kun herxit "kasaantuu" ja kehossa on liian pitkään tulehdustila päällä.. Silloin on tosi voimakasta ahdistusta ja oon saanut kaks kertaa aivoraivokohtauksen öljyhoitojen aikana. Kuuluu asiaan, että myös psyykkiset oireet voimistuu. Eli rankkaa on, todella, mutta kaiken turhautumisen jälkeen niin palkitsevaa.. Aika rutiinia tästä herxaamisesta on tullut!

Profile  

PostPosted: Mon Mar 14, 2016 09:33 

Itse olen hiivaakin saanut tapettua, lemongrass öljy sisäisesti otettuna on ihan huippu! Suosittelen!!

Profile  

PostPosted: Tue Mar 15, 2016 12:28 

Mukavalta kuulostaa, että sinulla on parempi kausi. Toivottavasti se jatkuu ja edelleen paranee. Pelottavilta kuulostavat nuo herxit. Mistä herxin tunnistaa, ettei se ole oire jostakin?

Minulla on reidessä alkupeäisen täplän lisäksi kolme hyvin heikosti näkyvää pientä täplää. Alkuperäisessä täplässä voi olla jotakin pöpöä jostakin ötökästä, mikä lieneekään ollut. Ei kai kovin usein puremistä jää pitkään kestäviä jälkiä.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 16, 2016 01:57 

Herxit on välttämätön osa paranemista. Herxit tulee yleensä vähän rytäkällä, ja oikeestaan sun oireet vaan voimistuu jonka jälkeen ne katoaa. Ja "paranemiskriisi" tapahtuu yleensä käänteisessä järjestyksessä, uusimpana ilmennyt oire voimistuu kun aloittaa hoidot. Ei sinänsä pelottavaa, koska tiedän mitä kehossa tapahtuu ja oireet lievenee portaittain.

Herxithän on immuniteetin oma reaktio niitä kuolleita myrkkyjä vastaan. Olen kokenut kyllä todella hirveitä oloja mutta ne ihan oikeasti katoaa ja mun oloni on aina vaan inhimillisempi..se on todella uskomatonta.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 16, 2016 04:20 

http://sassyholistics.com/2015/11/04/healing-reactions/

Profile  

PostPosted: Wed Mar 16, 2016 06:57 

Kannattaa myös lukea blogistani herx-aiheinen kirjoitus (hansu toki onkin lukenut kun on kommentoinutkin). http://www.hankalapotilas.net/2015/04/h ... uvaikutus/

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sun Mar 20, 2016 02:55 

En ole saanut mitään herxejä mistään öljyistä, mutta sitronellan ja frankinsensin sekoitus parantaa mulla ihan selvästi verenkiertoa. Jalat ei enää ole kylmät ja veri kulkee päähänkin paremmin kuin ilman noita öljyjä, huimausta ei enää ole ollenkaan. Sekoitan oliiviöljyyn molempia muutaman tipan ja levitän iholle.

Verenkierron parantumisen kautta on myös kokonaisvointi parantunut.

Laventeli ei vaikuttanut mulla mitään, ei myöskään piparminttu. Oreganoöljy kapseleina on parantanut pari poskiontelotulehdusta. Muita en ole kokeillut.

Ja lääkeuskovaisten on ihan turha tulla mulle väittämään, että nuo öljyt ei vaikuta. Lääkeuskovaiset tulkoot autuaiksi omassa uskossaan. En ole mitään lääkkeitä noilla öljyillä korvannut. Eipä ole mikään lääke verenkietoa noin pysyvästi ja nopeasti myöskään korjannut.

Käytän muuten itsekin monia lääkkeitä, eikä tulisi mieleenkään korvata niitä öljyillä. Ja kyllä, olen varmistanut, että öljyt eivät häiritse käyttämieni lääkkeiden imeytymistä. Mm. lääkeainepitoisuuksia on mitattu.

Profile  

PostPosted: Sun Mar 27, 2016 08:27 

Ompa hienoa kuulla! Myös mun verenkierto on edistyny ihan perusteellisesti. Ja tietenkin kiva kuulla ettei sulle ole tullut herxejä. Öljyjen tehokkuutta on tutkittu kyllä paljon, ne vaan ei ole lääketieteellisesti spesifejä koska kaikkia öljyjen ainesosia ei esim ole pystytty erottamaan. Kannattaa kokeilla muitakin öljyjä ja pitää välillä taukoa öljyistä.

Mä ajattelin tulla päivittämään uutta tietoa omista jutuista: mulla on hiivasyndroomakin jota nyt hoidan. Otin lemongrass öljyä joka avasi biofilmejä ja paljastui tilanne, hiivaakin aiheuttaa herxejä, todella epämukavia. Vähän ikävä yllätys, mutta kyllä keho tulee puhtaaksi kun saan kaikki patogeenit pois. Ihmettelen kovasti miten hyvin noi kaikki kehossa piilottelee!

Profile  

PostPosted: Sun Mar 27, 2016 10:29 

Mistä voit tietää, että sitruunaruohoöljyn aiheuttamissa oireissa on kyse juuri hiivan "herxeistä" eikä jostain muusta?

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Mar 28, 2016 12:03 

Lemongrassista on tutkimuksia, että se avaa hiivan biofilmistä ja on myös tehokas hiivan kasvua vastaan. Ja siitä että uudet oireet ilmeni sen jälkeen kun otin lemongrassia.

Niin ja oireeni on samanlaisia kuin hiivan herxien sanotaan aiheuttavan. Nyt oon tiukalla anti-candida dieetillä ja joko pyydän sienilääkettä lääkäriltä tai otan muita antifungaaleja, yhden diflucanin jouduin ottamaan ja se auttoi kutinaoireisiin heti. Hiivasyndrooma on tosi sitkeä ongelma,teen parhaani että pääsen siitä eroon.

Siihen asti joudun tuottamaan tota öljyprotokollaa!

Profile  

PostPosted: Sat Jul 30, 2016 03:05 

http://yle.fi/uutiset/aivotulehdus_ja_borrelioosi_tarttuvat_punkeista__nyt_myos_muita_vaarallisia_bakteereita_loydetty_suomen_puutiaisista/9060378

Nyt meillä tunnustetaan että borrelian tai aivotulehduksen lisäksi punkeista voi tulla muitakin tartuntoja, kuten anaplasma- ja riketsia-bakteereita.

Riketsia oli mm. se tauti, joka kaatoi Napolenin armeijan, sitä kutsuttiin punataudiksi.

Noin viikko sitten sanottiin, että punkki tulee poistaa heti, se voi tarttua vaikka heti, ei ole mitään 24h rajaa. Meillä taitaa olla vieläkin muita paljon vääriä uskomuksia punkin suhteen, kuten, että borreliassa tulisi punainen rinkula. Rinkula tulee noin 60-80 prosentin todennäköisyydellä silloin, kun borrelia on siirtynyt elimistöön. Kuinkahan hyvin lääkärit pysyvät uuden punkkitiedon mukana?
http://yle.fi/uutiset/nain_poistat_punkin_oikeaoppisesti__ala_viivyttele/9048560
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/punkkisyyni-kannattaa-tehda-usein-borrelioosi-voi-tarttua-nopeastikin-punaista-rengastakaan-ei-aina-tule/6005706

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]