Moi! Mitenhän ihmeessä tuon mykoplasman kanssa pärjää, kun minulla se on kai krooninen.. Eli ekan kerran mykoplasma todettiin vuonna 2013 talvella pitkittyneen flunssan yhteydessä. Sain muistaakseni viikon antibioottikuurin ja paranin kokonaan. Seuraavan kerran vuonna 2014 syksyllä alkoi oudot oireet, esimerkiksi lihaskivut treenin jälkeen, kurkkukipua sillointällöin mutta ei kummempaa.Jouluna sain sitten keuhkokuumeen yhtääkkiä, horkalla nouseva kuume nousi 40 asteeseen, suoraan sairaalaan ja sain antibioottia suoneen 3krt/vrk. Tuosta paranin, mutta tulehdusta oli silti keuhkoissa vielä monen kuukauden jälkeenkin. Kunnes, taas tuli kuume, ja keuhkot tukossa, silloin otettiin taas mykoplasma testi ja se oli positiivinen. Sain kahden viikon kuurin doksisykliiniä. Tuli kevät ja tuntui että olin täysin terve koko kesän, eikä ollut mitään ongelmaa, kunnes syksyllä 2015 alkoivat taas treenatessa terveysongelmat, ja olin käytännössä flunssassa kerran kuukaudessa. No sitä rataa mentiin nyt sitten 2016 kesään, jolloin tuli taas kuumetta, ja keuhkot tukossa, menin sairaalaan ja todettiin alkavaa keuhkokuumetta, mutta ei kuitenkaan vielä akuuttia tulehdusta. Sain kahden viikon amorion kuurin ja tuntui että se puri. Olin taas terve pari viikkoa ja treenailin suht kovaa salilla, kunnes yllätys yllätys.. Viimeisemmässä treenissä tuntui taas jotain epämääräistä keuhkoissa. Taas aamulla keuhkoista tulee paksua limaa, ja vähän "oudon tuntuiset" keuhkot. En siis tupakoi. Kysymykseni kuuluukin teille, olisiko mahdollista, että minulla olisi taas mykoplasma? Lääkärit eivät suostu ottamaan kokeita, ei sitten millään, laittoivat astma testin ja pef tulokset suorastaan hyviä, joten astmaa ei ole.. Itse kallistun mykon puoleen, koska 2013,2014 se on ollut positiivinen, vuonna 2015 syksyllä en enää päässyt testeihin, vaikka olin varma flunssa, ja keuhko oireitteni kanssa, että on mykoplasma. Nyt 2016 olen taas jatkuvasti kipeänä, ja keuhkoissa tuntuu kokoajan, että olisi jotain "ylimääräistä". Kiitos jo etukäteen vastauksista!
|