Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 18, 2017 11:12

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Fibromyalgia
PostPosted: Fri Sep 08, 2017 02:15 

Moi,

Olen kipukroonikko, hypermobiliteettisyndrooma ja fibromyalgia epäilyskin ollut parikymmentä vuotta. Nikamat ja nivelet kiertyvät ja paukkaavat.

Olen saanut kipujaksoja fibrolle tyypillisesti keväisin ja syksyisin. Nyt on mielestäni ekaa kertaa erilaista kipua, kuulostaako tämä fibrolle? Jäseniä ja niveliä vihloo ja "kylmää luita myöten". Väsyttää. Tällaiset oireet alkoivat kun olin tehnyt fyysistä työtä mökillä, saunonut ja uinut, lievä flunssakin oli. Pari viikkoa nyt juilannut.

Ahdistuneisuushäiriöisenä, uudet oireet aina hätäännyttävät. Olen ollut toiveikas kipuilun suhteen, koska viljattomuus ja vähähiilarinen on auttanut niin paljon kipuihin ja väsymykseen, mutta nyt tämä. Mikähän tähän auttaisi?

Profile  

Post subject: Re: Fibromyalgia
PostPosted: Fri Sep 08, 2017 03:00 

Onko sinulla jo käytössä pieniannoksinen naltreksoni? Se auttaa noin 2/3 fibromyalgiapotilaista kipuun, uneen, uupumukseen ja mielialaan, ja haittavaikutuksia on hyvin vähän.

Aina on toki mahdollista saada jokin uusi sairaus pakkaa sotkemaan - mökkeilystä tulee mieleen esim. borrelioosi. Sehän tyypillisesti aiheuttaa etenkin hermo- ja nivelkipuja ja kivut hyppivät paikasta toiseen.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Fri Sep 08, 2017 04:33 

Olen tuota mainisemaasi lääkettä miettinyt vähän muihin, hmm, vaivoihin :roll: Että kipuihinkin auttaisi! Mulla on käytössä vain lastenannos venlaflaksiinia ahdistukseen ja kipuihin.

Punkki puri mua kaksi vuotta sitten mutta oli vain lyhyen aikaa kiinni, ihottumaa ei tullut.

Nyt pitäisi vaan päästä lääkäriin, "pieni" lääkärikammo kehittynyt vuosien saatossa.

Ps. Ihanaa kun aukesi juuri megalukko tuosta häntäluun yläpuolelta ristiluusta (elämän isoja pieniä iloja).

Profile  

PostPosted: Fri Sep 08, 2017 05:02 

Naltreksonilla on kaksi eri käyttötarkoitusta. Isoina annoksina sitä käytetään päihderiippuvuuksien hoidossa. Pienillä, 10 kertaa pienemmillä annoksilla (pieniannoksinen naltreksoni eli LDN), sillä hoidetaan autoimmuunisairauksia, CFS:ää, fibromyalgiaa ja monia muita sairauksia. (Jos siis tätä meinasit.) Päihdevieroitusannokset ovat liian suuria, eivätkä auta näihin muihin sairauksiin, mutta fibroannos voi auttaa myös päihdeongelmien kanssa.

Jotkut ovat pyytäneet täysikokoisia naltreksonitabletteja päihdeongelman hoitoon ja jakaneet näitä sitten itse pienemmiksi hoitaakseen esimerkiksi CFS:ää.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Fri Sep 08, 2017 11:29 

Hyvä tietää.

Minulla on ollut ongelmia myös psyyken kanssa ja addiktio-ongelmia. Fyysiset kivut ovat lopulta vyyhdessä addiktioitteni ja psyykkisten kipujeni kanssa. Hirveän vaikeaa on näistä lähes kenenkään kanssa puhua.

Luulen, että koko juttu lähti lapasesta jo lapsuudesta. Olisin kaivannut jotain lohduttajaa ja tukea. Mutta itsekseni kivuissa pärjäsin jo silloin.

Varmaan tämä on väärä foorumi avautua tällaisen moniongelmaisen ihmisen?

Profile  

PostPosted: Fri Sep 08, 2017 11:37 

Tällä foorumilla saa puhua mistä vain. Monilla täällä on tai on ollut psyyken ongelmia, joillain myös päihdeongelmia. Niistäkin voi täällä puhua, ne eivät vähennä fyysisten sairauksiesi merkitystä tai arvoasi ihmisenä millään lailla.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 08, 2017 11:40 

Kiitos <3

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]