Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 18, 2017 06:35

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Magnesium
PostPosted: Sat Jan 16, 2016 04:44 

Vähemmän kuin se mistä menee maha kuralle. Magnesiumin tarvekin vaihtelee, itse otan yleensä 400 mg päivässä mutta joskus otan tuplasti, esim. jos diabetes insipidus vaivaa ja pissattaa paljon, jolloin sitä hävinnee enemmän virtsaan.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Nov 28, 2016 02:55 

Olen kokeillut nyt magnesiumia pistoksina, jotka tilasin Amazon.de:stä. Saksasta saa vaikka mitä ilman reseptiä, Suomen tulli ei tosin välttämättä arvostaisi. (Hollannin tullia ei kiinnosta.) Eivät maksa paljoa mitään.

Olen piikitellyt Sarah Myhillin oppien mukaan eli vain 0,5 ml päivässä ihon alle, lihakseenkin kyllä kokeilin. Yli 0,8 ml annokset tuppaavat jättämään aika isoja möykkyjä, en ymmärrä miten näitä 5/10 ml ampulleja olisi tarkoitus tuupata kerralla sisään. Mutta en ymmärrä väitteitä pistosten hirveästä kivuliaisuudesta, jotkut kuulemma sekoittavat lidokaiinia mukaan. Noin kymmenestä pistoksesta yksi on sattunut enemmän kuin adrenaliini, loput selvästi vähemmän. Sekä -sulfaatti että aspartaatti tekevät samoin. Mustelma näistä jää, mutta ei mikään kovin pahannäköinen vaan hentoinen. Kokeilin myös sekoittaa mukaan hiukan adrenaliinia, jotta se kumoaisi magnesiumin vasodilatoivat vaikutukset paikallisesti, mutta eipä siitä ollut juuri iloa.

En voi varmasti sanoa huomanneeni muuta apua kuin sen, että pistoksella saan yleensä keskeytettyä alkavan päänsäryn, mikä minulla muuten yleensä kehittyisi migreeniksi. Iho näyttää tosi hyvältä, hehkuvalta (ei kovin olennaista ja minulla on muutenkin hyvä iho). Triggerpisteet ovat tosi hyvässä kunnossa, mutta niihin vaikuttanee monta muutakin tekijää tällä hetkellä. Uneen ei tunnu vaikuttavan vaikka pistäisin illalla.

IV-magnesiumiakin sain hiljattain muiden ravinteiden ohessa ja se oli siinä mielessä pettymys, että jo 1,5 vrk päästä pistoksen loppumisesta iski ensimmäinen migreeni (viime aikoina vaivannut minua aika usein, ennen 1-2 kertaa kuussa). IV-magnesiumhan on kenties paras hoito migreenikohtauksen katkaisemiseen, teho on tutkimuksissa ollut erinomainen, mutta estoteho näyttää siis aika lyhytaikaiselta.

Vähän harkitsen sitä Myhillin suosittelemaa nebulisaattorilla hengitettävää magnesiumia, koska hengityksen kanssa minulla on aiempaa enemmän ongelmia, ja sitä kautta saisi kehoon isompia määriä kuin pistoksilla.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Tue Nov 29, 2016 04:58 

Ahaa, nyt ymmärrän miksi ehdotit minulle Mg-pistoksia. Jaa'a, pitäis todella saada resepti.

Isot ampullit, 5-10ml, on tarkoitettu ensijaisesti infuusiokäyttöön, annettavaksi tipan kautta suoneen tai suoraan suoneen, siksi ne ovat myös laimeampia seoksia kuin lihakseen tai ihon alle pistettävät lääkkeet. Suomessa käytettävien lääkkeiden pakkauksissa tulee lukee, että miten lääkettä voi annostella. Ainoastaan merkintä iv, että käytetään infuusiona, im-voi pistää lihakseen ja sc- ihon alle. Lääkkeeen ohella olevat lisä- ja apuaineet vaikuttavat kuinka vahvaa lääke on ja auttavat annostelussa sekä imeytymisessä. 0,8ml on jo sellainen määrä minkä voi pistää tai tulisi pistää ihon alle 2 kohtaan kohtaan

Profile  

PostPosted: Tue Nov 29, 2016 05:13 

Minulla on sekä IM-, että IM/IV-käyttöön tarkoitettuja valmisteita, niissä kaikissa lukee. En tietenkään ostanut niitä, joissa luki että pelkkään IV-käyttöön. Alle 5 ml ampulleja siellä ei ollut myynnissä lainkaan, ne viisimilliset on tarkoitettu kerta-annosteluun IM, mutta olisihan se lihakseenkin jo iso määrä. No, ovathan jotkut B12-pistoksetkin kyllä 3 ml, mutta ne eivät vasodilatoi jne.

Kaikki kolme valmistetta joita tilasin ovat aika "mietoja", koska magnesiumia on niin pieni osa niiden yhdisteiden kokonaispainosta, eikä kovin vahvoja ole siis olemassakaan. Esim. tyypillisin muoto, magnesiumsulfaattiheptahydraatti, joka on samaa kuin Epsom-suola jossa kylvetään, on valtaosaksi ihan muuta kuin magnesiumia, esimerkiksi sitä sulfaattia eli rikkiä. Magnesiumaspartaatissa on hieman enemmän magnesiumia, mutta sekin on suurimmaksi osaksi ihan muuta.

Profile  

PostPosted: Wed Nov 30, 2016 12:08 

Oletakin, että sinä tiedät nämä asiat oikein hyvin.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 08:07 

Mulla on tuolla sellaisia magnesiumvalmisteita jotka on liian pahoja syötäväksi. Mietin voisiko ne hyödyntää jotenkin ihon kautta esim sen Puhdas+ magnesiumjauheen? Siitähän olisi helppo tehdä esim jalkakylpy tai sekoittaa johonkin voiteeseen. Sopiiko tällaiseen tarkoitukseen ja miten se imeytyisi parhaiten?

Profile  

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 07:47 

Käsittääkseni suurin osa magnesiummuodoista ei imeydy ihon läpi, tuskin tuokaan. Puhdas+ on ilmeisesti sitraattia? Eihän siitä haittaa ole jos kokeilet kylvyssä. Luulen että jos sekoitat voiteeseen, niin saat vain ihoon jauhekerroksen...

Magnesiumjauheita, joissa ei ole lisäaineita, esim. makuaineita, voi käyttää nebulisoimalla eli hengittämällä, mutta nebulisaattori maksaa kyllä kolmisenkymppiä. Enkä tiedä voiko sitraattia muutenkaan nebulisoida, kun siinä on se sitruunahappo, minulla loppuu kemian osaaminen tähän.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]