Olen kokeillut nyt magnesiumia pistoksina, jotka tilasin Amazon.de:stä. Saksasta saa vaikka mitä ilman reseptiä, Suomen tulli ei tosin välttämättä arvostaisi. (Hollannin tullia ei kiinnosta.) Eivät maksa paljoa mitään.
Olen piikitellyt Sarah Myhillin oppien mukaan eli vain 0,5 ml päivässä ihon alle, lihakseenkin kyllä kokeilin. Yli 0,8 ml annokset tuppaavat jättämään aika isoja möykkyjä, en ymmärrä miten näitä 5/10 ml ampulleja olisi tarkoitus tuupata kerralla sisään. Mutta en ymmärrä väitteitä pistosten hirveästä kivuliaisuudesta, jotkut kuulemma sekoittavat lidokaiinia mukaan. Noin kymmenestä pistoksesta yksi on sattunut enemmän kuin adrenaliini, loput selvästi vähemmän. Sekä -sulfaatti että aspartaatti tekevät samoin. Mustelma näistä jää, mutta ei mikään kovin pahannäköinen vaan hentoinen. Kokeilin myös sekoittaa mukaan hiukan adrenaliinia, jotta se kumoaisi magnesiumin vasodilatoivat vaikutukset paikallisesti, mutta eipä siitä ollut juuri iloa.
En voi varmasti sanoa huomanneeni muuta apua kuin sen, että pistoksella saan yleensä keskeytettyä alkavan päänsäryn, mikä minulla muuten yleensä kehittyisi migreeniksi. Iho näyttää tosi hyvältä, hehkuvalta (ei kovin olennaista ja minulla on muutenkin hyvä iho). Triggerpisteet ovat tosi hyvässä kunnossa, mutta niihin vaikuttanee monta muutakin tekijää tällä hetkellä. Uneen ei tunnu vaikuttavan vaikka pistäisin illalla.
IV-magnesiumiakin sain hiljattain muiden ravinteiden ohessa ja se oli siinä mielessä pettymys, että jo 1,5 vrk päästä pistoksen loppumisesta iski ensimmäinen migreeni (viime aikoina vaivannut minua aika usein, ennen 1-2 kertaa kuussa). IV-magnesiumhan on kenties paras hoito migreenikohtauksen katkaisemiseen, teho on tutkimuksissa ollut erinomainen, mutta estoteho näyttää siis aika lyhytaikaiselta.
Vähän harkitsen sitä Myhillin suosittelemaa nebulisaattorilla hengitettävää magnesiumia, koska hengityksen kanssa minulla on aiempaa enemmän ongelmia, ja sitä kautta saisi kehoon isompia määriä kuin pistoksilla.
_________________ CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi
|