Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Mon Nov 20, 2017 04:47

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kasa lisäravinteita tarjolla ilmaiseksi
PostPosted: Thu Jan 30, 2014 04:31 

Annan pois kasan (yhtä lukuunottamatta, kts. alta) enimmäkseen avattuja mutta enimmäkseen lähes täysiä purkkeja lisäravinteita, jotka eivät ole minulle sopineet (useasta tuli vatsavaivoja, parista laski verensokeri, MushRexistä tuli allerginen reaktio, humalasta refluksia). Pari purkkia on avaamattomia, kavereilta saatuja tai nettikauppojen vahingossa lähettämiä.

Purkeista on pääosin syöty alle 20 % sisällöstä, yleensä vain pari kapselia. Merkitty määrä on alkuperäinen purkkiin merkitty määrä. Muissa on reilusti päiväystä, mutta Zyme-Aidissa mennyt joulukuussa 2013, MushRexissä ja gotu kolassa 6/14 ja FibroSleepistä en löydä päiväystä. Jos haluat tietää kaikki ainesosat tms, saat itse googlettaa sisällöt. :-P

Jos haluat nämä, laita privaviestiä. Voit toki pistää myös tähän ketjuun mitä haluat, jotta muut tietävät niiden menneen. Suurin osa on nyt mennyt!

- Nature's Way Hops (=humala; uneen ja ruoansulatukseen plus lievästi estrogeeninen) 310 mg, 100 kapselia
- MushRex Plus (sekoitus lääkesieniä, mm. siitake, maitake, reishi ja pakuri), 120 vegekapselia
- FibroSleep (yrttisekoitus uneen, mm. melatoniini, L-teaniini, monia yrttejä) (törkeän kallista, mutta sain ilmaiseksi niin en ala rahastaa), 60 kapselia
- Paradise Herbs Bacopa 250 mg uutetta (muistiin), 60 vegekapselia
- Rainbow Light Ultra Energy Plus (schisandra ja useita muita eri kiinalaisia yrttejä, B5, B6, kromi + muuta), 60 tablettia
- Country Life Zyme-Aid (ruoansulatusentsyymejä + betaiinihydrokloridi), 100 tablettia
- Paradise Herbs Graviola (adaptogeeni/immunostimulantti), 60 vegekapselia
- NOW Gotu Kola (mm. nootrooppi ja ihoon), 100 kapselia (muista poiketen ehkä puolillaan tai allekin)
- Tribulus (testosteroni ja osittain naishormonit), 120 tablettia
- Green Tea EGCG Extreme (vihreä tee, antioksidantti yms), avaamaton, 100 vegekapselia
- Grapeseed, Green Tea, Pine Bark Complex (kolme eri antioksidanttia), avaamaton, 60 kapselia
- Paradise Herbs Suma (adaptogeeni, energia), 60 vegekapselia

Lisäravinteet pitää hakea minulta kun olen Helsingissä (ehkä myös Hämeenlinnassa). En postita mitään.

EDIT: Lisäravinteet ovat vielä olemassa ja myynnissä, mutta olen Suomessa todennäköisesti seuraavan kerran vasta heinä-elokuun vaihteessa, akselilla Helsinki-Hämeenlinna.

EDIT2: Lisätty graviola.

EDIT3: Annan ne pois, kun kukaan ei halua selkeästi maksaa edes kahta euroa purkki. Seuraavan kerran olen Suomessa noin 19.2.-2.3.2015.

EDIT4: Lisätty vielä kolme. Suomessa 19.5.-27.5.2015, Helsinki-Turku-Hämeenlinna.

EDIT5: Eli nämä ovat lähes kaikki menneet, mutta kaapeista löytyy vielä sekalaisia lisäravinteita ylimääräisenä.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

Post subject: Re: Kasa lisäravinteita tarjolla puoli-ilmaiseksi
PostPosted: Sun Feb 23, 2014 01:09 

Kukaan ei ole näitä havitellut, joten tarjous on yhä voimassa. Jos haluat ostaa purkit tai osan niistä, ilmoita minulle keskiviikkoiltapäivään mennessä.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Jul 14, 2014 02:46 

Yhä tarjolla koko kasa, seuraavan kerran olen Suomessa 28.7.-7.8.

Profile  

PostPosted: Wed Sep 24, 2014 07:10 

Nämä yhä myynnissä, seuraavan kerran olen Helsingissä lokakuun lopussa.

Profile  

Post subject: Re: Kasa lisäravinteita tarjolla ilmaiseksi
PostPosted: Wed Jan 14, 2015 02:38 

Kukaan ei halua ostaa puoli-ilmaiseksi, niin päätin antaa nämä pois täysin ilmaiseksi, jos hakee minulta.

Profile  

PostPosted: Thu Jan 15, 2015 12:57 

Varmaan ihan hyviä lisäravinteita. Kun sanon toden, niin ne jäisivät minulta syömättä.

Olen valinnut lisaravineet elintarvikkeina, ne menevät ruoan kanssa tai näkkileipänä, kuten chia, MSM, pellava, auringonkukka, soija, pähkinät, manteli, kookosöljy...

Aikaisemmista on pudonnut pois mm. hamppuproteini ja maca.

Ei kannata olla liikaa tuotteita esillä, liika on liikaa.

Mg en syönnyt, koska en kokenut saavani siitä apua. Nyt syön OP.n toivomukseta, jos vaikka siitä vähän imetyisi. En koe saavani apua.

CFS, EDS, kaular. relatiiv. spin.stenoosi, autonom.h. oireisto, TOS, selkäkipu, neuropatia, palleatyrä, gastrospareesi, hypotyreoosi, uniapnea, adenomyosis, punajäkälä, DHEA- ja kalsiumvajaus, DM, rectumprolapsi, oudot lihakset

Profile  

PostPosted: Thu Jan 15, 2015 01:46 

Tuossa listassa nyt ei ole mitään CFS:n hoidossa huippuhyödyllisiä aineita, mutta kyllä yleisesti ottaen paljon menettää, jos ei mitään lisäravinteita käytä. Täälläkin moni on saanut jopa elämän mullistavaa apua esim. metyylifolaatista tai karnitiinista. Itse en tulisi mitenkään toimeen ilman Q10:ä, lipoiinihappoa, isoa annosta kromia, hevoskastanjaa, bromelaiinia, juuri oikeanlaista probioottia jne. Monesta muustakin on ollut aiemmin paljon apua, esim. karnitiini auttoi viisi vuotta. Ei tuollaisia voi ruoalla korvata.

MSM:hän ei tosin ole elintarvike, vaikka markkinointimiehet niin väittävät, vaan lisäravinne.

Hamppuproteiinia en kyllä suosittelisi jättämään pois, se on ravitsevampaa kuin mikään muu.

Profile  

PostPosted: Thu Jan 15, 2015 04:48 

Tiedän ettei tuossa ole mitään sinun mainitsemista aineita. Hamppuproteiinin maku on alkanut tökkiä.

MSM syön hiuskadon vuoksi, auttaa paremmin kuin Priorin, eikä hiukset ole enää "vetelät". Chia auttaa vatsavaivoihin ja se sitoo itseensä paljon mestettä. Siinä on kasviöljyjä, vitamiineja ja mineraaleja, etenkin Mg, rautaa ja sinkkiä.

Olen lisännyt soijan hapanmaitotuotteiden oheen, sillä olen halunnut parantaa proteiiniosuutta. Hapanmaitogtuotteista olen valinnut probioottituotteet. olen suunnitellut aloittaa l-tyrosiinin käytön.

Q10, linolihappoa ja kromia olen kokeillut, mutta en kokenut saaavani vastaavaa hyötyä. Olen vain kokeilujen käyttä päätynyt ravintoperäisiin vaihtoehtoihin.

CFS, EDS, kaular. relatiiv. spin.stenoosi, autonom.h. oireisto, TOS, selkäkipu, neuropatia, palleatyrä, gastrospareesi, hypotyreoosi, uniapnea, adenomyosis, punajäkälä, DHEA- ja kalsiumvajaus, DM, rectumprolapsi, oudot lihakset

Profile  

PostPosted: Mon Jan 19, 2015 02:42 

Hamppuproteiinissa on tosiaan oma makunsa. Käytän sen lisäksi riisiproteiinia ja idätettyä kurpitsansiemenproteiinia. Kurpitsansiemenproteiini on vähän kalliimpaa, mutta se on kaikkein miedoimman makuista ja siinä on myös tosi hyvät ravintoarvot, vaikka ei tietysti samalla lailla omega-3:a.

Minusta tuntuu, että chia ei omalle vatsalleni enää sovi, edes 12 tuntia liotettuna. Pitää vielä testailla, mutta siltä näyttää. Höh.

Minulla MSM ei ole auttanut mihinkään paitsi ehkä labratuloksiin (liian alhainen homokysteiini, liian korkea CRP paranivat vähän ja luulen että tuo on syy). Auttaisikin minulla hiuksiin, vielä entisestään pahentunut hiustenlähtö on yksi ikävimpiä ongelmia tällä hetkellä. Hyvä jos sinulla kuitenkin auttaa.

Minäkään en saanut kromista apua, ennen kuin nostin annoksen (lääkärin ohjeesta) 2-3 x 500 mcg päivässä. Joskus otan neljäkin.

Profile  

PostPosted: Thu Apr 23, 2015 03:32 

Moikka Maija,

minä olen aina kiinnostunut kokeilemaan :) Ja jos vielä tavataan toukokuussa. Laitan viestiä heti kun olen varma ohjelmasta. Yhtä matkaa olen suunnitellut toukokuun lopulle.

Näistä olisin kiinnostunut, jos eivät ole menneet:
- MushRex Plus (sekoitus lääkesieniä, mm. siitake, maitake, reishi ja pakuri), 120 vegekapselia
- Paradise Herbs Bacopa 250 mg uutetta (muistiin), 60 vegekapselia
- Rainbow Light Ultra Energy Plus (schisandra ja useita muita eri kiinalaisia yrttejä, B5, B6, kromi + muuta), 60 tablettia
- Country Life Zyme-Aid (ruoansulatusentsyymejä + betaiinihydrokloridi), 100 tablettia
- Paradise Herbs Graviola (adaptogeeni/immunostimulantti), 60 vegekapselia

Minusta on kyllä hyvä maksaa vähintään vaikka pari euroa per purkki, vaikka ovat ehkä vähän vanhentuneita. Gotu kolaa mietin että jos laajentaa verisuonia niin ei kuullosta järkevältä CFS:ssä. Mutta sinä käytit vähän aikaa? Tuntuiko missään?

Last edited by Astrid on Thu Apr 23, 2015 07:30, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: Thu Apr 23, 2015 03:39 

Mitään näistä ei ole mennyt (ainakaan mielestäni, pitää vielä tarkistaa kaapista etten ole antanut kellekään ei-CFS-verkkolaiselle) ja minulla on kaapeissa vaikka mitä muutakin, mitä en ole saanut aikaiseksi merkitä ylös, osittain siksi että on kaksi kaveria jolle annan usein joitain lisäravinteita enkä ole vielä päättänyt, annanko heille osan niistä muista (ovat molemmat kyllä aika nirsoja). Parista putelista en ole vielä päättänyt, yritänkö kuitenkin testata itsekin vielä (esim. pyruvaatti sekä "vatsalle hellä rauta" ja hiustenvahvistuskapselit, joista kahdesta viimeisestä ehkä tuli vatsavaivoja).

Gotu kolasta en muistaakseni huomannut mitään. Mutta en kyllä muistaakseni ole myöskään saanut ikinä haittavaikutuksia siitä, että jokin lisäravinne olisi verisuonia laajentanut, vaikka monesta sellaista on lupailtu. Minulla laskee verensokeri tosi monesta lisäravinteesta, verenpaine taas ei tunnu laskevan.

Jos olet matkoilla, ehkä voin antaa nämä jollekin muulle Turun verkkolaiselle ja haet ne häneltä?

Profile  

PostPosted: Thu Apr 23, 2015 07:32 

tai sitten pyydän jonkun muun hakemaan sinulta. Toivottavasti pääsen kuitenkin mukaan. Mikä nyt olikaan sen kirjan aihe josta ehkä puhut?

Profile  

PostPosted: Thu Apr 23, 2015 10:21 

Uusimmasta Sisimmäinen-romaanistani olisi tarkoitus puhua, http://www.ilmestykset.net/kirja/

Mutta olen nyt melkein kaksi viikkoa odottanut vastausta Turun pääkirjastosta, että saa nyt nähdä. Reissuhan toteutuu joka tapauksessa, tuo olisi ollut siihen ylimääräinen lisä. Minulla on Turussa kahdet muutkin kaverit. Pitäisi vaan keksiä millä bussiyhteydellä haluan tulla takaisin.

Profile  

PostPosted: Sun Jun 07, 2015 08:54 

Maija, käytätkö kromipikolinaattia vai jotain muuta? Mitä iHerb tuotetta suosittelisit? Tästä löytyisi kolmessa eri muodossa kromia: http://eu.iherb.com/Now-Foods-Tri-Chrom ... -Caps/7258

Olen mielenkiinnolla lueskellut tuotoksiasi liittyen fibromyalgiaan ja CFS:ään. Joskus kommentoinkin joitain toisaalla ja kerroit SmartDrugSmarts podcastista ja heidän myös haastatelleen sinua. Olen kuunnellut monia jaksoja, en kuitenkaan löytänyt episodia jossa haastattelusi olisi. Tuliko se ulos / mikä episodi?

Olen viimeaikoina keskittynyt hermovälittäjäaineiden kuntoon saattamiseen ja oma oloni on edelleen vain parantunut. Dopamiinin tukeminen on ollut toimiva jalkojen puutumiseen. Löytöjä hormonien ja hermovälittäjäaineiden kuntoon saamiseksi ovat mm. beta-alaniini sekä kalaöljyn (välillä puhdas EPA, nyt myös DHA mukana), krilliöljyn sekä fosfolipidien yhdistäminen (riittävä määrä kalaöljyä vaatii K2 vitamiinin seurakseen). Laadukasta unea ja stressissä tukevat lisäravinteet myös jatkuvassa käytössä. Järkevästi treenaamalla saa hyvän hormonaalisen vasteen ja yöllä tapahtuu hyviä asioita kun uni on vain riittävän syvää. En tarvitse enää otsoniterapiaa lainkaan. Välillä lähes kivuttomia päiviä ja kognitiivisista ongelmista olen päässyt oikeastaan kokonaan eroon. Lähes kaikki reseptittä saatava nootroopit on kokeiltu ja käytössäkin monia ja niillä saa hyvää potkua työstä selviämiseen. Useat toimivat myös hormoni/hermovälittäjäaineiden kautta. Stimulantteja kannattaa vähän varoa, eikä niiden avulla kannata liikaa rehkiä, siitä ei hyvää seuraa.

Profile  

PostPosted: Sun Jun 07, 2015 10:20 

Käytän GTF-kromia eli en pikolinaattia. Kromipikolinaattiahan on epäilty karsinogeeniseksi. Olen käyttänyt pariakin eri merkkiä. iHerbiä en kyllä suosittele enää mihinkään, koska huijaavat asiakkaitaan jatkuvasti.

SmartDrugsSmartiin tehnyt haastatteluni ei koskaan tullut ulos, kun kyselin he sanoivat aina että "joo ihan kohta tulee". Varmaan nauhoituksessa tapahtunut jokin moka, mitä eivät kehtaa myöntää. Tai sitten se oli heidän mielestään liian tylsä, minusta haastattelija kysyi tosi huonoja kysymyksiä (en muista enää, miksi ne olivat huonoja).

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]