Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 21, 2017 02:48

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: D-riboosia pitää ottaa 10-15 g päivässä
PostPosted: Tue Apr 29, 2014 07:25 

Tiedän että täällä on jo yksi keskustelu D-riboosista, mutta pakko mainostaa, kun D-riboosista on ollut mulle niin iso apu.

Aloitin nappailemalla pikku kapseleita 3-5 päivässä: ei mitään vaikutusta. D-riboosia pitää ottaa 10-15 grammaa päivässä, niin johan alkaa toimia. Tällainen annos onnistuu helpoiten, jos käyttää esim. Sedona Labsin jauhemuotoista D-riboosia (iHerbistä tilaamalla). Aloituksen jälkeen totaaliromahdukseni (=päivät jolloin lähinnä makaan sängyssä) ovat hävinneet kokonaan. Mistään muusta lisäravinteesta en ole saanut tuntuvaa apua nimenomaan väsymykseen. Ylläpitoannoksen ei välttämättä tarvitse olla näin iso, riittävä annos selvinnee kokeilemalla.

Kuten jotkut ovat raportoineet, kaikkia D-riboosi ei auta, mutta tätä kokeilua ei kannata jättää väliin!

Profile  

Post subject: Re: D-riboosia pitää ottaa 10-15 g päivässä
PostPosted: Tue Apr 29, 2014 09:05 

D-riboosi auttaa kyllä monia CFS-potilaita, se on totta. Ehkä jopa karnitiinin jälkeen useimpia. Bonuksena se on yleensä tosi hyvin siedetty. Itselläni se auttoi paljon noin kuukauden, mutta teho lakkasi, niin kuin kaikilla muillakin lisäravinteilla.

Joskus oli joku bodarinettikauppa, mistä sai ylivoimaisesti halvimmalla riboosia, mutta se lopetti. Ehkä jossain netin uumenissa vielä olisi jokin tuollainen. Yleensä kaikki jauheena myytävät tuotteet joita kuntoilijat käyttävät ovat ylivoimaisesti halvempia bodarikaupoissa kuin missään muualla. Esim. jauhemaista asetyyli-L-karnitiinia saa tuollaisista ehkä kolmanneksella iHerbin hinnoista.

No, on se näemmä noissa "mainstreamkaupoissakin" vähän iHerbiä halvempaa jos ostaa paljon. Esim. BulkPowders.co.uk:ssa kilo noin 60 euroa. iHerbissä halvin on noin 70 e/kilo. BulkPowdersissa tulee postikuluja (paitsi jos tilaa oliko se 100 punnalla), mutta tullimaksuja/-rajoja ei tarvitse miettiä ja paketti tulee parissa päivässä. Siellä on tosi usein tarjouksia, ettäkaikki -10 % tai -15 % tai jokin tuote ilmaiseksikin. Sieltä saa mm. halpaa asetyyli-L-karnitiinia (huom. kirpeää!), glutamiinia, tyrosiinia, tryptofaania, vadelmaketonia, echinaceaa yms.

Tällä koodilla saa sinne £5 alea: LK36872. Disclaimer: Jos joku käyttää tuota, saan itse £5 alea kerran, se ei ole pysyvä pyramidi kuten iHerb. Mutta en mainosta tuota hyvityksen toivossa vaan koska se minusta on toimiva kauppa ja olen ollut tyytyväinen toimituksiin ja kaikkiin tilaamiini tuotteisiin. Välttämättä se ei ole kaikkein halvin tuollainen, mutta kaikki halvemmat tietämäni ovat lopettaneet.

Riboosi ja ALC on minusta hyvä "juomasekoitus", koska riboosi on sokerina makeaa ja ALC taas tosi kirpeää. Plus vaikutuksetkin voivat olla synergiset.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Tue Apr 29, 2014 09:40 

Olen käyttänyt riboosia nyt kolmisen kuukautta, joten uskon että teho jää. Aine tuntuu ehkäisevän juuri romahdukset, mutta saatan yhä olla muuten väsynyt - ja olenkin, ei vähiten koska nukkuminen on tuurijumppaa.

Käytän myös asetyyli-L-karnitiinia D-riboosin kanssa - hyvin sopii yhteen. Ja molemmat kuuluvat Jacob Teitelbaumin suosittelemaan koktailiin.

Tosiaan muitakin edullisia jauheita on saatavilla. Itse tykkään ajatuksesta, että Sedona Labsin D-riboosi on kehitetty CFS:ää silmällä pitäen, jos olen oikein ymmärtänyt, ja siinä on magnesium(glukonaatti) ja malaatti mukana. Magnesiumia tosin moni käyttää jo muutenkin.

Profile  

PostPosted: Wed Jul 09, 2014 10:59 

Mä oon nyt kovin kiinnostunu tästä d-riboosista, olen kuullut että se todellakin lisää energiaa. En oo koskaan tilannu iherbistä, joten voisiko joku neuvoa, onko luotettavaa tilata ulkomailta? Ja entäs tullimaksut? Suomessa d-riboosi on niin perkuleen kallista että pitäis ottaa laina sitä varten. :S

Profile  

PostPosted: Wed Jul 09, 2014 11:08 

IHerbistä tilaaminen on vähän lottoamista. Joskus eivät lähetä tilauksia ollenkaan vaikka väittävät lähettäneensä (jolloin ei saa rahoja takaisin ollenkaan) tai lähettävät väärän tuotteen (saa rahat yleensä takaisin, mutta ei postikuluja). Yleensä ongelmia ei tule, mutta esim. kaverilla jäi ensimmäinen (ja ainoa) tilaus saamatta. iHerb ei voinut sitä oikeasti lähettää, vaikka väitti näin tehneensä (olin itse tilannut saman tuotteen vähän ennen, jolloin luki "varastossa", 4 pv tilauksen tehtyäni iHerb perui sen, koska tuotetta ei ollut varastossa).

Tullimaksut Jenkeistä tilatessa välttää ilmeisesti tilaamalla enintään 22 euron hintaisia paketteja. Se on noin 30 dollaria nyt, mutta vaihtelee hieman. Jos tilaa isommalla summalla, tullimaksuja tulee usein mutta ei aina. BulkPowders.co.uk ja muut UK-verkkokaupat ovat EU:ssa, jolloin tullimaksuja ei tule isommistakaan tilauksista. Brittiläisten kauppojen kanssa minulla ei ole koskaan ollut ongelmia ja tilaukset tulevat nopeimmillaan ylihuomiseksi. BulkPowdersin kanssa suosittelen odottamaan, että siellä on joku "-15 % kaikesta", sillä niitä alennuksia on aivan jatkuvasti. Ja tosiaan tuolla ylempänä postasin sinne myös alekoodin.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Wed Jul 09, 2014 06:13 

Kiitos kovasti! Vaikuttaa luotettavammalta tuo brittisivusto. :) En uskalla iherbistä tilata.

Profile  

PostPosted: Mon Aug 11, 2014 03:06 

Minä olen viime vuodesta asti tilannut tuotteita iHerbistä, kun sieltä on saanut laadukasta kamaa halvalla. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia tilausten kanssa, ainoastaan tullin ja DHL:n hitaus on välillä aiheuttanut harmaita hiuksia. Siksi on vain helpompaa tilata alle 35 eurolla, vaikka typerää onkin, että tuollaisten säädösten takia joutuu kikkailemaan. Suomessa on niin kallista, että luontaistuotteita harvemmin ostan täältä ja yleensä vain alennuksista.

Profile  

PostPosted: Mon Aug 25, 2014 10:25 

Maija wrote:
Tällä koodilla saa sinne £5 alea: LK36872.

Maija, onko tämä siis alennuskoodi vai semmonen "referrer´s code", joka syötetään rekisteröityessä?

Profile  

PostPosted: Mon Aug 25, 2014 10:43 

Referrer-koodi, eli saa ensimmäisestä tilauksesta 5 puntaa eli noin 6 e alennusta, tilasi sitten mitä tahansa. Mutta kannattaa tilata silloin, kun on joku -10 % kaikesta -tyyppinen ale, mitä tuntuu olevan useita kertoja kuussa, viimeksi 18.-20.8. Ilmeisesti juuri loppui myös sellainen kampanja, että yli 50 punnan tilauksista sai 10 puntaa alennusta. Tuolla koodilla saatu ale pitäisi ymmärtääkseni tulla kaikkien muiden alejen päälle.

Profile  

PostPosted: Mon Aug 25, 2014 10:56 

Ok, kiitos. Pitääpä kärkkyä sopivaa hetkeä. Olis yhtä ja toista tilattavaa. :)

Profile  

PostPosted: Mon Sep 22, 2014 07:34 

No mä sain apua ihan ensimmäisestä lusikallisesta (3,1g) lähtien!! Miksi en ole aiemmin kokeillut, mikään ei ole auttanut näin äkkiä ja tehokkaasti lihasväsymykseen!! Syön 6-7g päivässä ja tuntuu riittävän

Profile  

PostPosted: Tue Sep 23, 2014 08:27 

Kiva kuulla - tätä olen yrittänyt sanoa!
Tosin ajan kanssa vaikutus ei mulla ole enää yhtä dramaattinen, mutta auttaa kuitenkin.

Profile  

PostPosted: Wed Sep 24, 2014 05:26 

Jos d-riboosista on apua niin todennäköisesti myös muista mitokondrioihin vaikuttavista aineista on hyötyä. CFS:ssä on mitokondrioiden toiminnassa häikkää. Lisäksi kannattaa kokeilla folaattia, b12 vitamiinia, q10, karnitiinia ja magnesiumia.

Profile  

PostPosted: Wed Sep 24, 2014 07:08 

Lisäisin listaan vielä PQQ:n, niasiiniamidiribosidin ja MitoQ:n. Ne ovat kalliihkoja, mutta eivät riboosiin verrattuna ehkä erityisen tyyriitä. Luulen että NR:stä tulee pian edullisempia versioita markkinoille, esim. LEF:ltä. Metyleenisininen on tietysti hyvin edullista, sitä olen kokeilemassa parhaillaan (kirjoitan siitä myöhemmin erikseen).

Riboosi ja karnitiini ovat kuitenkin omassa luokassaan siinä, miten monia CFS-potilaita ne auttavat. Esim. tällä foorumilla Q10 ei tunnu auttaneen kovin monia uupumuksen kanssa, vaikka esim. itse popsin sitä sydänoireisiin.

Profile  

PostPosted: Thu Sep 25, 2014 07:21 

Kiitos että palautitte nuokin mieleeni. Nyt olisi hyvä aika kokeilla jotain uutta. Tosin olen kokeillut jossain vaiheessa karnitiinia ja Q10:tä; en huomannut silloin mitään järisyttävää... Mutta esim. metyylifolaattia en ole vielä kokeillut.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]