Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 25, 2017 02:56

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Re: Melatoniinin sivuvaikutukset
PostPosted: Sun Feb 21, 2016 03:04 

Ei ilmeisesti ole ihan niin yksinkertainen juttu, sillä HBOT alustavien tutkimusten mukaan voi muovata hermoston toimintaa. On siis olemassa sellainen vaihtoehto, että HBOT-hoito yhdistettynä vagussimulaattoriin, voi auttaa ihmistä hapettumaan paremmin myös jatkossa, kun varsinainen HBOT-hoito on päättynyt.

Profile  

PostPosted: Sat Mar 12, 2016 12:51 

Minulla melatoniini vaikuttaa väsyttävästi jo kymmenessä minuutissa. Olen syönyt sitä useita vuosia, joten olen varma tästä. Aiemmin otin paria tuntia ennen nukkumanmenoa kuten lääkäri ohjeisti, mutta huomasin sen välittömän väsyttävän vaikutuksen ja olin sitten taas myöhemmin jo ehtinyt piristyä. Eli melatoniini auttaa minua nukahtamaan kun otan sen juuri ennne valojen sammuttamista ja pään tyynyyn laittamista.

Profile  

PostPosted: Sun May 01, 2016 03:17 

Minulle kävi näin: Melatoniini loppui reilu viikko sitten enkä ole saanut aikaan hakea uutta purkkia. Yllättäen olen ollut paljon pirteämpi aamuisin. Nukkuminen ei ole vaikeutunut. Kasvojen turvotus on hiukan alkanut lähteä.

Ihmettelin näitä oireita ja juttelin lääkäriystäväni kanssa. Hän kertoi, että joillain vajaatoimintapotilailla melatoniini heikentää kilpirauhashormonien aktiivisuutta :shock: Hän lupasi laittaa linkkejä aiheesta tehtyihin tutkimuksiin. Vaikutus voin olla suhteellisen pieni eikä välttämättä näy kilpirauhasarvoissa. Se saattaa kuitenkin tuntua olossa ja kropassa. Hän ei itse ole työssä ollessaan suositellut vajaatoimintapotilaille melatoniinia pitkäaikaiseen käyttöön.

Kyse voi siis kohdallani olla tästä ilmiöstä.

Profile  

PostPosted: Wed May 03, 2017 09:04 

missme wrote:
Olen käyttänyt melatoniinia satunnaisesti viimeisen 6 vuoden aikana, välillä pidempiä aikoja, välillä lyhyempiä. Annostus on ollut 1 mg, 3mg, 5mg. Olen ottanut sen joskus aikaisemmin illalla, joskus myöhemmin. Mutta annostuksesta, vuorokauden-, tai vuodenajasta riippumatta, sillä on aina minulla päinvastainen vaikutus, kuin pitäisi. Se ei tee väsyneeksi, tai uneliaaksi, tai helpota nukkumista, tai anna pidempää unta. Poikkeuksetta päinvastoin. Innostun aina sitä kokeilemaan, koska kaikki suosittelevat sitä ja monilla se tuntuukin toimivan, mutta minulla ei. Viimeisin kokeilu oli viime viikolla ja vaikutus sama: katkonainen uni, kummallinen virkeä, mutta uupunut olo ja liian aikaisin herääminen. Onko jollain muulla ollut samanlaisia kokemuksia? Tai tuleeko jollekin mieleen, mistä tällainen voisi johtua? Joku puutostila ehkä? Tai liikaa melatoniinia omasta takaa?

Minulla oli pari vuotta sitten täsmälleen samat oireet pienestäkin määrästä melatoniinia. Nyt tilanne on täysin päinvastainen ja syön melatoniinia joka päivä. Joskus jopa 30 mg vuorokaudessa mm. uneen.

Profile  

PostPosted: Wed May 03, 2017 09:28 

Itse olen alkanut miettimään josko kuulun siihen "onnekkaaseen geenityyppiin jolla voi puhjeta diabetes melatoniinista kun verensokerit ovat nousseet.
Todella saan unen hyvin 1,5mg mutta aiheuttaa väsymystä seuraavaksi päiväksi.
Taas jos en ota niin pyörin vielä klo 1-2 sängyssä tuskaisena.

Niitä betsoja on niin vaikea saada nykyään vaikka olen parhaat unet saanut ja vaikuttaa myös lihaskireyteen parhaiten. Aamulla myös virkeä olo.

Atarax taas tekee seuraavasta päivästä huonon.

Profile  

PostPosted: Wed May 10, 2017 02:59 

Itse päätin nyt "vierottautua" melatoniinista, sillä olen syönyt sitä jo useita vuosia mutta tätä ketjua lukiessa aloin miettiä, josko sekin olisi yksi syy väsymykseni taustalla.

Viime yö oli eka yö ilman, mutta sitten lapsi oksensi ja valvotti joten väsyneitä ollaan yhä. Katsotaan miten seuraavat yöt menevät. :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 2 hours [ DST ]