Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 18, 2017 11:24

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vuorenkilpi/siperiantee
PostPosted: Thu Mar 05, 2015 02:14 

Onko kukaan muu kokeillut tämän hetken isoa superruokavillitystä, siperianteetä eli vuorenkilvestä tiettyjen ohjeiden mukaan tehtyä teetä? Vuorenkilpihän on perinteinen pihakasvi, joten tätä teetä on monien helppo hankkia ihan ilmaiseksi.

Moni terve ihminen hehkuttaa sen antavan valtavasti energiaa ja yksi tuttu CFS-potilaskin koki siitä apua. Itse en tällaista huomannut, ainoastaan sen, että se irrotti keuhkoista limaa ihan hurjasti, sai ihan yskiä kunnolla vähän aikaa annoksen jälkeen. Perinteisesti siperianteetä on käytetty munuais- ja keuhkosairauksiin. Kliinisiä tutkimuksia ei taida olla, mutta siinä on, kuten aika monessa lääkekasvissa, tutkitusti mm. antioksidantteja ja antimikrobiaalisia aineita, mm. monien bakteereiden ja influenssan kasvua haittaavia. MTT ilmeisesti tutkii sitä tällä hetkellä.

Netistä löytää tarkemmat ohjeet. Tee pitää valmistaa nimenomaan ruskeista kuivuneista lehdistä, ei tuoreista, ja sitä nautitaan melko pieniä annoksia kerrallaan.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

Post subject: Re: Vuorenkilpi/siperiantee
PostPosted: Fri Mar 06, 2015 11:15 

Juon parhaillaan :)

Se liittyy minulla kylläkin parasiittien häätöön. Olen ajatellut kertoa siitä enemmän, kun pääsen vielä pidemmälle. Mutta erittäin lupaavalta tuntuu nyt.

Vuorenkilpiteetä pitää käyttää varovaisesti koska se voi laskea verenpainetta, joka meillä monilla ongelma. En ehkä ajattelisi sitä energiatason nostamiseen tällä kokemuksella. Käytin kuukauden ja sitten runsaan viikon tauko. Nyt taas juon. Mutta energiani nousivat kyllä tauonkin aikana.

Nyt minua kiinnostaa kovasti kuinka suurella osalla CFS-potilaita vointia saisi merkittävästi paremmaksi tai joillain jopa parantumaan kroonisten infektioiden kuriin saamisella. Niinkuin parasiitti-infektion, joka ei välttämättä näy ulostenäytteissä eikä esim. valkosolujen erittelylaskennassa. Funktionaaliset lääkärithän ovat tämän perässä, tosin eivät tunne parasiitteja ilmeisesti kovinkaan hyvin.

Poissulkudiagnooseja ei kuitenkaan pystytä tekemään täydellisesti. Ja kun minullakin poikkeava sidekudostyyppi, oli helppo todeta ettei muuta enää kannata etsiä kuin CFS. Ja kun aikoinaan HYKSin infektiopolikaan ei mitään löytänyt. Muutakuin että lisääntynyt kulutus IGG-vasta-aineissa. Tervemenoa kotiin... Ja se oli 10 vuotta sitten. Nyt siis pahenevaa sairastamista takana 17 vuotta ja parasiitit kannattaa silti ottaa huomioon

Profile  

PostPosted: Fri Mar 06, 2015 11:19 

Minua taas loisinfektiot kiehtovat lähinnä siinä mielessä, että niillähän on hoidettu, jopa parannettu autoimmuunisairauksia, joten ne voisivat toimia tehokkaana hoitona myös CFS:ään. En usko, että ne patogeeneinä liittyvät CFS:ään kuin hyvin harvoin, giardiahan on joissain tapauksissa yhdistetty CFS:ään.

Vuorenkilpitee voi laskea myös verensokeria, mutta ei tunnu toimivan minulla niin, vaikka minulla melkein kaikki joka voi laskea verensokeria niin myös tekee, enkä silloin pysty niitä käyttämään.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Fri Mar 06, 2015 12:25 

No niin, katsotaan miten minun käy kun loiset ovat tiessään :) Paraneeko tai huononeeko. Tuotahan uutisoidaan tuota loisten käyttöä hoidossa nyt aika paljon, oli HS:ssä ja se yksi brittidokkarikin ihan hiljattain. Mutta USAssa ollut uutisissa siitä kuinka parasiitit ovat huonosti tunnettu terveysongelma ja että hellä olisi todella suurella osalla parasiitteja. Siis huonoja. En ymmärrä miksi olisimme niin erilainen yhteiskunta, kun matkustetaan paljon ja ruokaa tuodaan eksoottisista paikoista. Liian harvoin kysytään matkustustaustasta.

Olen käyttänyt melkoisen määrän vastustuskykyä parantaviakin aineita tässä yhteydessä Sutherlandia fructesensia, Bacopa monnieria, pakuria, vuorenkilpeä, PP40 ym. Plus varsinaisia matolääkkeitä. Joista olon paranemisen huomasi heti. Mutta tosiaan vuorenkilvestä tulee huono olo jos otan liikaa. Ja puhutaan kuitenkin teelusikallisista keittolientä teen sekaan.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]