Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sat Nov 25, 2017 02:54

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 115 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Oletko käyttänyt luontaistuotteita/lisäravinteita CFS:n hoitoon?
Kyllä, ja niistä on ollut paljonkin apua 29%  29%  [ 14 ]
Kyllä, ja ne tuntuisivat auttaneen vähän 37%  37%  [ 18 ]
Kyllä, mutta en ole huomannut niistä mitään vaikutuksia 27%  27%  [ 13 ]
Kyllä, mutta niistä on ollut vain haittaa 2%  2%  [ 1 ]
En CFS:ään, mutta muihin vaivoihin kyllä 0%  0%  [ 0 ]
En, pidän niitä humpuukina/liian tehottomina 0%  0%  [ 0 ]
En, koska haitat pelottavat 0%  0%  [ 0 ]
En, en tiedä mitä kokeilisin/en löydä vaivoihini sopivaa 6%  6%  [ 3 ]
En, ei ole varaa 0%  0%  [ 0 ]
En, ei ole tullut vielä kokeiltua, mutta ehkä joskus 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 49
Author Message
 Post subject: Re: Oletko käyttänyt luontaistuotteita/lisäravinteita CFS:ss
PostPosted: Sat Sep 24, 2016 05:33 

Bodykindistä saa, www.bodykind.eu.

Tosin Body&Fitissä on paljon halvempaa, mutta hehän eivät toimita Suomeen. Voin kyllä tilata sinulle sieltä (olen tulossa kuukauden päästä Suomeen), jos haluat ja maksat etukäteen: http://www.bodyenfitshop.nl/#twn|?tn_q=saw%20palmetto

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Sep 26, 2016 08:41 

Kiitos Maija, on vähintäänkin puolet halvempaa tuolla Body&Fitissä kuin Suomessa. Molemmissa vaihtoehdoissa on tosin ongelmia. Sahapalmun tilaaminen Suomeen on laillista vain apteekkien kautta, eli luontaistuotekaupat eivät käy. Ja maahantuonnissa pitää olla erittäin tarkat tiedot uutoksesta, muuten voi olla laitonta. Sääntöjen maaksi nuo säännöt ovat hyvin epämääräiset..

Profile  

PostPosted: Sun Oct 02, 2016 12:36 

Itse tuomalla (tai Maijan tuomana?) kai saa tuoda maahan vuoden satsin, kun ei ole Suomessa reseptilääke?

Profile  

PostPosted: Tue Oct 04, 2016 02:18 

Potilas, sahapalmua ei saa tuoda Suomeen kuin kolmen kuukauden satsin, koska se on Suomessa lääkelistalla. Näin kerrottiin minulle neuvonnassa.

Profile  

PostPosted: Thu Dec 29, 2016 05:00 

Viimeiset 4 viikkoa ollut testissä ihan tavallinen kreatiinimonohydraattia, 5 g aamuisin ja sen ajan olen myös tehnyt 2 x viikossa lihaskuntotreeniä. Ennen tätäkin kokeilua tein saman verran lihaskuntotreeniä, mutta aika ponnetonta ja velttoa se oli ja palautuminen oli hidasta kuin mikä.

Nyt 4 viikon aikana on voimatasot nousseet ihan ihmeellisesti ja palautuminen on alkanut muistuttaa ihan normaalia (lihaskipu-väsymys) palautumista, 1-2 päivää, aikaisemman 4-7 päivän sijaan.

Joku plasebovaikutus tuli mieleeni, ehkä sekin on hyvä, koska olotila on parantunut selvästi.

Otin kreatiinia vain sen 4 viikkoa ja tarkoitus oli pitää 1-2 viikon tauko ja jatkaa sillä taas 4 viikkoa.

Onko joku huomannut jotain kreatiinista?

Profile  

PostPosted: Fri Mar 10, 2017 03:47 

Minä en ole käyttänyt lisäravinteita, koska olen ajatellut, että saan riittävästi vitamiineja ravinnosta. Lisäksi minulla on sellainen mielikuva, että purkkivitamiinit ovat kalliita ainakin isoina annoksina.

Nyt olen kyllä päättänyt kokeilla ainakin D-vitamiinia. Sitä pitänee joka tapauksessa ruveta nauttimaan purkista, koska olen vähentänyt radikaalisti maidonkulutustani. Aion nyt samantien kokeilla suositusta suurempia annoksia ja katsoa, josko oireet vähenisivät. Olen toiveikas jo senkin vuoksi, että olen ollut parhaimmassa kunnossa heinä-, elo- ja syyskuussa. (Siten, että vointini on ollut paras heinäkuussa ja alkanut sitte laskea vähitellen.)

Aion myös opiskella lisää vitamiinien ja luontaistuotteiden lääkinnällisestä käytöstä.

Profile  

PostPosted: Fri Mar 10, 2017 03:06 

On minusta absurdi ajatus, että ravinnosta saisi kaikkea tarpeeksi, kun tarpeet vaihtelevat kymmenkertaisesti ihmisestä toiseen jo geneettisistä syistä. D:tä ei voi ravinnosta saada koskaan tarpeeksi, maidonkäyttö ei vaikuta siihen mitenkään, koska siitä saadut märäät ovat liki homeopaattisia. Lisäksi CFS lisää monien eri ravinteiden tarvetta, esim. B12, magnesium ja C-vitamiini.

Lisäravinteet ovat minusta hyvin olennainen osa CFS:n hoitoa, vaikka riippuu ihmisestä miten paljon niistä saa apua. Suomessahan monet ovat kalliita, mutta ulkomailta tilaamalla lähes kaikki ovat edullisia, riboosia ja muutamaa muuta poikkeusta lukuunottamatta.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Fri Mar 10, 2017 03:55 

Maija wrote:
On minusta absurdi ajatus, että ravinnosta saisi kaikkea tarpeeksi, kun tarpeet vaihtelevat kymmenkertaisesti ihmisestä toiseen jo geneettisistä syistä. D:tä ei voi ravinnosta saada koskaan tarpeeksi, maidonkäyttö ei vaikuta siihen mitenkään, koska siitä saadut märäät ovat liki homeopaattisia.
Muistelen, että jo litrasta maitoa saa suositusten mukaisen päivittäisen D-vitamiiniannoksen.

Profile  

PostPosted: Fri Mar 10, 2017 04:05 

Niillä suosituksilla ei vain ole mitään tekemistä todellisen tarpeen kanssa.

Profile  

PostPosted: Sun Apr 02, 2017 04:12 

Palaan nyt tähän lisäravinneasiaan pitkästä aikaa. Kuten osa tietääkin, olen päässyt huomattavan hyvään kuntoon Essuren poiston jälkeen. Nyt onkin ollut hyvä aika testailla, mitkä lisäravinteet oikeasti ovat minulle tarpeellisia ja mitkä voin jättää pois.

Ehdottoman tarpeellisia ovat C-vitamiini, D-vitamiini ja iltaisin magnesium. Kompaan kyllä Maijaa tuossa, että ravinnosta ei vitamiineja tarpeeksi saa ja saantisuositukset ovat naurettavat. Olen perehtynyt erityisesti suuriannoksisen C-vitamiini käyttöön ja saanut hyviä tuloksia sillä. C:tä menee minulla 4000 mg päivässä (flunssan iskiessä nostan määrän 30.000 mg:aan). D:tä menee 75 mikrogrammaa suusuihkeena, jossa on mun mielestä tosi hyvä imeytyvyys.

Noiden lisäksi hyödyn Q10:stä, joka selvästi piristää minua. Se jopa vei aluksi unet! Käytössä on myös kversetiini, E-vitamiini, bromelaiini ja probiootit. Näistä kversetiini ja E ovat käytössä MCAS:n takia.

Muut lisäravinteet olen vähitellen jättänyt pois, kun en ole niistä havainnut olevan hyötyä. Oreganoöljyä käytän edelleen tarvittaessa infektioiden häätämiseen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 115 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

All times are UTC + 2 hours [ DST ]