Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sun Nov 19, 2017 11:35

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 115 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next

Oletko käyttänyt luontaistuotteita/lisäravinteita CFS:n hoitoon?
Kyllä, ja niistä on ollut paljonkin apua 29%  29%  [ 14 ]
Kyllä, ja ne tuntuisivat auttaneen vähän 37%  37%  [ 18 ]
Kyllä, mutta en ole huomannut niistä mitään vaikutuksia 27%  27%  [ 13 ]
Kyllä, mutta niistä on ollut vain haittaa 2%  2%  [ 1 ]
En CFS:ään, mutta muihin vaivoihin kyllä 0%  0%  [ 0 ]
En, pidän niitä humpuukina/liian tehottomina 0%  0%  [ 0 ]
En, koska haitat pelottavat 0%  0%  [ 0 ]
En, en tiedä mitä kokeilisin/en löydä vaivoihini sopivaa 6%  6%  [ 3 ]
En, ei ole varaa 0%  0%  [ 0 ]
En, ei ole tullut vielä kokeiltua, mutta ehkä joskus 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 49
Author Message
 Post subject: Re: Oletko käyttänyt luontaistuotteita/lisäravinteita CFS:ss
PostPosted: Wed Jan 20, 2016 06:57 

Luitkohan väärin infografiikkaa? Xylitol on kohdassa ei näyttöä.

Profile  

PostPosted: Wed Jan 20, 2016 09:11 

Monta vuotta mulla hoitui karpalomehulla alkavat virtsatietulehdukset. Nyt ei sitä vaivaa ole enää muutenkaan ollut, joten on jäänyt karpalomehukin pois. Puolukka ajaa saman asian. Tuon karpalon on mulle muuten jopa kaksi eri koululääketieteen lääkäriä ehdottanut VTI:n ehkäisyyn ja hoitoon ja toinen jopa selitti, millä mekanismilla se toimii.

Profile  

PostPosted: Wed Jan 20, 2016 09:56 

Potilas, karpalomehu käsittääkseni on sen vuoksi kaksijakoinen juttu virtsatulehduksissa, että siinä parantavana osana on karpalo ja pahentavana tekijänä suuri sokerimäärä.

Itse olen Karpalact-valmisteella sekä estänyt että hoitanut tulehduksia.

Last edited by Ankufi on Fri Sep 23, 2016 03:54, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: Wed Jan 20, 2016 10:02 

Karpalomehua saa ihan sokerittomana tavallisista ruokakaupoista. Sen voi hyvin makeuttaa stevialla ja/tai erytritolilla.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Wed Jan 20, 2016 10:21 

Juu mulla on ollut itse poimituista (no joo, anopin poimimia, myönnetään) karpaloista tehtyä sokeritonta mehua. Vähän se on kirpeää mutta mä tykkään kirpeästä :)

Profile  

PostPosted: Thu Jan 21, 2016 12:17 

Sokeriton karpalomehu ei kyllä mene alas; yhden kerran olen sitä erehtynyt ostamaan enkä aio sitä virhettä uusia. :mrgreen: Ja stevialla makeuttaminen on taitolaji. :wink:

KarpaLactissa on myös maitohappobakteeri mukana, joten siinä mielessä se on win-win. Tieteellisesti katsottuna (kyseisen infografiikan mukaan) sekä karpalon että probioottien hyödyllisyydestä virtsatieongelmissa ei juuri ole näyttöä.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 10, 2016 08:22 

Jos virtsatietulehduskierre jää päälle, karpalovalmisteista on apua yhtä paljon kuin märästä rätistä, ikävä kyllä.

Erään luontaistuotekaupan myyjän avulla löysin monin verroin tehokkaamman tuotteen, sahapalmu-uutteen, jonka avulla pääsin antibiooteista eroon. Tuotetta myydään nimellä "saw palmetto berries", valmistaja Solgar. Sahapalmunmarjauute on perinteisesti miesten eturauhasvaivoihin käytetty tulehdusta ehkäisevä lääke, mutta toimii häkellyttävän hyvin myös naisilla. Esim. iHerbistä voi tilata tätä suht edullisesti.

Toimiva cocktail on 1 sahapalmukapseli illassa sekä 500 mg C-vitamiinia aamuin illoin.

Profile  

PostPosted: Thu Mar 10, 2016 09:53 

Päälle jäänestä VTI:stä ei ole mulla mitään kokemusta, mutta kiitos vinkistä Tiina. Voi tulla joskus tarpeeseen.

Profile  

PostPosted: Fri Apr 01, 2016 05:49 

Tämä ei ilmeisesti ole laillista Suomessa?
Vitals Pea Pure 400mg Palmitoyleth Capsules http://www.drogisterij.net/gezondheid/v ... 6717002481
Käytetty neuropaattiseen kipuun, muun muassa: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24032675

Profile  

PostPosted: Sat Apr 02, 2016 07:28 

Olen harkinnut tuota tilata kyllä, kun täällä se on niin suosittua, mutta itselläni ei ole kroonisia kipuja. Muuallahan PEA on melkein tuntematonta. Voin tuoda sitä Suomeen muillekin jos joku haluaa ja maksaa etukäteen, omaan käyttöönhän saa tuoda vaikka tilaaminen ei ole sallittua.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sun Apr 03, 2016 12:14 

Minua tuo PEA kiinnosti siksi, että artikkelissa puhuttiin myös syöttösoluongelmasta ja sen yhteydestä mikrogliojen toimintaan. Mietin, josko tuolla olisi tehoa myös syöttösoluongelman hoidossa. Täytyy lukea se osio artikkeista tarkemmin vielä uudemman kerran. Minulla ei kyllä ole mitään kipuja, mutta pitää katsoa, hyötyisinkö siitä jollain muulla tavalla.

Tämä jäi kiinnostamaan:
Quote:
A key rople of PEA may be to maintain cellular homeosthasis when faced with external stressors provoking, for exmple, inflammation. PEA.... downmodulates mast cell activation...

Käsittääkseni poikkeava solujen homeostaasi on nimenomaan yksi keskeinen ongelma MCAS:ssä.

Voisin hyvinkin tarttua tuontitarjoukseesi! Asun Helsingissä, joten toimitus onnistunee helposti? Laitan vaikka privaa, jos päädyn tuota PEAa kokeilemaan!

Profile  

PostPosted: Sun Apr 03, 2016 12:44 

Juu. Olen Suomessa seuraavan kerran luultavasti noin toukokuun puolivälissä, joten kannattaa toukokuun alkuun mennessä päättää.

Profile  

PostPosted: Fri Apr 22, 2016 10:59 

Sahapalmu-uute on muuten Fimean lääkelistalla. Mutta nyt olisi kysyttävää tästä uutteesta: Onko muilla aloittaessa oksettanut voimakkaasti? Päätä särkenyt? Heräsin yölläkin paniikissa puuskuttaen.

Profile  

PostPosted: Fri Apr 22, 2016 04:05 

Quote:
Saw palmetto is LIKELY SAFE for most people. Side effects are usually mild. Some people have reported dizziness, headache, nausea, vomiting, constipation, and diarrhea.

http://www.webmd.com/vitamins-supplemen ... 20palmetto

Quote:
Saw palmetto appears to be well tolerated by most people for up to 3-5 years. LSESR, a particular extract of Serenoa repens, may be better tolerated, although this claim has not been confirmed.

The most common complaints involve the stomach and intestines, and include stomach pain, nausea, vomiting, bad breath, constipation, diarrhea, gas, heartburn, and indigestion. Stomach upset caused by saw palmetto may be reduced by taking it with food.

Some reports describe ulcers, liver damage, liver inflammation, and jaundice (yellowing of the skin), but the role of saw palmetto is not clear in these cases. Similarly, reports of headache, dizziness, insomnia, depression, chest pain, abnormal heart rhythm, heart attack, heart disease, heart failure, high or low blood pressure, respiratory tract problems (including breathing difficulties), and muscle pain have been reported but may not be clearly caused by saw palmetto.

http://www.mayoclinic.org/drugs-supplem ... b-20059958

Profile  

PostPosted: Fri Sep 23, 2016 03:52 

Sahapalmun maahantuonnista kyselin Fimealta: Pitäisi löytää EU:n alueelta apteekki, joka myy edullisesti 320 mg tabletteja (ja uutteissa saa olla enintään suhteessa 7-11).

Tietääkö kukaan hyviä verkkoapteekkeja, missä on sahapalmua myynnissä?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 115 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]