Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Wed Nov 22, 2017 06:47

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Kuinka saada lisäravinteita pistoksina Suomessa?
PostPosted: Wed May 04, 2016 11:07 

Kuinka pitkä on se pieni tauko? Tauon pitämisestä lääkärit eivät kerro. Testipäivänä en ole ottanut D-vitamiinia, edellisenä päivänä normaalisti. Ekös se silloin kerro sen, paljonko se on säännällisen lääkityksen aikana vähimmillään, ennen uuden annoksen ottamista. Jos pitää taukoa, niin silloin tulee liian pieni arvo. Sitä paitsi eiköhän se rasvakudokseen varastoituminen tasoita tilannetta veressä. En ole pitkään aikaan kylläkään lukenut juttuja D-vitamiinista.

Profile  

PostPosted: Wed May 04, 2016 12:04 

Jos ei pidä taukoa, näkyy se pillereistä juuri saatu D, eikä paljonko varastot ovat. En tiedä paljonko taukoa pitäisi olla, mutta minulla D-tasot laskevat alle puoleen, jos pidän taukoa 5 vrk vs. 1 vrk(!). Mikä tietenkään ei ehdi kuluttaa niitä varastovitamiineja. Minulta on mitattu D-vitamiini 8 kertaa asuessani Hollannissa, joten olen tätä vertaillut.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu May 05, 2016 07:53 

Minä olen jatkuvalla D-vitamiinilääkityksellä (joka päivä sama annos), niin miksi minun pitäisi sitä muuttaa mittausta varten? Miksi minun pitää pitää yllä varastoa, koska saan aineen pillereistä tasaisesti? Kesäaikana aurinko tekee sitä ihossa lisää, se saa mennä varastoihin. Veressä oleva määrä kuvastaa sitä, kuinka paljon on käytettävissä ennen seuraavaa D-vitamiininottoa (viimeksi otettu edellisenä päivänä). Arvo on tärkeämpää mitata talvella, koska silloin se voi olla alimmillaan, kun ei ole aurinkoa juurikaan.

Profile  

PostPosted: Thu May 05, 2016 11:11 

Ei mitään vitamiineja tai mineraaleja kuulu mitata niin, että niiden viimeisten pillereiden aineet pyörivät veressä. Näin alan asiantuntijat ohjeistavat. Niin kuin vaikkapa kilpirauhashormonitkin mitataan niin, ettei lääkettä oteta aamulla ennen testiä, vaikka lääke normaalisti otettaisiin ajallisesti sitä ennen.

Eri ihmiset metaboloivat D-vitamiinia eri tavoin ja eri nopeuksilla. Esim. minulla tuo lukema nousee tosi korkeaksi, jos en vältä D:tä ennen testejä. Toisilla se ei nouse läheskään yhtä paljoa, ero lukemien välillä on pienempi.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]