Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 21, 2017 08:36

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Re: D-vitamiinin puutos
PostPosted: Tue Mar 21, 2017 11:44 

Löysin Tolosen sivuilta tällaista tietoa vuotavan suolen oireyhtymään liittyen: Potilaan D-vitamiinin pitoisuus seerumissa (S-D-25) tulee ehdottomasti mitata ja nostaa se D-vitamiinilisällä tasolle 150–160 nmol/l. Tieto oli lähteetön, joten siihen pitää suhtautua periaatteessa varauksella sen vuoksi, että olen kerran tarkistanut Tolosen sivustolla esitetyn lähteellisen väitteen, joka olikin täydellisessä ristiriidassa annetun lähteen kanssa :shock: . En toki tiedä, oliko kyse yksittäisestä kömmähdyksestä, sillä en ole perehtynyt sen tarkemmin Tolosen kirjoitusten luotettavuuteen.

Oman kokemukseni valossa tuossa D-vitamiiniasiassa voi hyvinkin olla perää: vuotava suoli voi johtua suoliston liiasta hiivakasvusta ja olen kärsinyt vaikeimmista hiivaoireista nimenomaan alkukeväästä, jolloin elimistön D-vitamiinitasot ovat todennäköisesti alhaisimmillaan.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 22, 2017 09:18 

Perustuuko tuo hiiva-diagnoosi laboratoriomittaukseen vai oletko itse päätynyt siihen johtopäätökseen, että kyseessä on hiiva?

Profile  

PostPosted: Thu Mar 23, 2017 03:13 

Ihan itse olen päätynyt ko. diagnoosiin. Sillä perusteella, että suuhun nousi pahimmassa tapauksessa outoa mädän makua, kielen sammas villiintyi ja yleisoireet täsmäsivät hiivasyndroomaan.

Diagnoosi "varmistui" sitten siten, että oireet katosivat hiivasyndrooman hoitoon tarkoitetulla dieetillä.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 2 hours [ DST ]