Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 21, 2017 02:59

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: MSM (Methylsulfonylmethane) kokemuksia ?
PostPosted: Wed Jul 25, 2007 11:01 

Jotkut kehuu kuten Cheney. Onko kokemuksia ?
Cheney varoittaa huonolaatuisesta. Mikä Suomessa olisi hyvälaatuista ?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 27, 2007 03:52 

Suomessa MSM on ainakin aivan käsittämättömän kallista! En tajua miten kellään voi olla varaa vetää CFS:ssä suositeltuja määriä sitä näillä hinnoilla, etenkin kun täällä tablettikoot ovat yleensä luokkaa 500 mg tai vähemmän. Itse netistä tilaamani Doctor's Best maksoi kai kymmenisen euroa 180x1500 mg. En tiedä onko se paras merkki, mutta minulla on hyviä kokemuksia monesta ko. merkin tuotteesta, eikä tästäkään ollut mitään haittoja. En tosin havainnut muuta hyötyäkään (tosin en nostanut annosta yli 6g/päivä), kuin että päänsärkyjä ei käytön aikana ollut melkein koskaan. Voi olla pelkkää sattumaakin, mutta en usko. Muut säryt (mukaanlukien nivelsäryt) eivät vähentyneet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 28, 2007 08:52 

Maija wrote:
Suomessa MSM on ainakin aivan käsittämättömän kallista! En tajua miten kellään voi olla varaa vetää CFS:ssä suositeltuja määriä sitä näillä hinnoilla, etenkin kun täällä tablettikoot ovat yleensä luokkaa 500 mg tai vähemmän. Itse netistä tilaamani Doctor's Best maksoi kai kymmenisen euroa 180x1500 mg. En tiedä onko se paras merkki, mutta minulla on hyviä kokemuksia monesta ko. merkin tuotteesta, eikä tästäkään ollut mitään haittoja. En tosin havainnut muuta hyötyäkään (tosin en nostanut annosta yli 6g/päivä), kuin että päänsärkyjä ei käytön aikana ollut melkein koskaan. Voi olla pelkkää sattumaakin, mutta en usko. Muut säryt (mukaanlukien nivelsäryt) eivät vähentyneet.
Halvimmillaan saa näköjään jauheena Saksasta alle 17e/kg, Suomesta reilu 50e, eli ei ainakaan sietämättömän kallista vaan onko tuo hyvää tavaraa ? En tosin ymmärrä, mikä tekee tavarasta huonoa vai onko kyse kuluttajien ohjauksesta kaverien tuotteiden pariin.
Annoksesi on ilmeisesti riittämätön täyden hyödyn esiinsaamiseksi. Hintasi on kuitenkin erittäin halpa tableteiksi. Mistä löysit noin halvalla ?
Remedyfindilla monet kehuvat tätä hoitoa, toiset eivät tosin huomanneet juuri mitään hyötyä. Useimmat ovat kuitenkin antaneet hyvinkin korkeita arvioita

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 28, 2007 09:45 

Tiedän, että annos ei välttämättä ollut tarpeeksi suuri, mutta uskon, että siitäkin olisi pitänyt huomata edes _jotain_. Monet ovat saaneet apua selvästi pienemmilläkin annoksilla.

Näemmä se käyttämäni MSM olikin hieman kalliimpaa kuin muistin, 12 puntaa eikä 12 euroa purkki. http://www.bodykind.com/product.asp?Cat ... rodID=1109 Silti huomattavan edullista verrattuna mihinkään tabletteihin, mitä olen Suomessa nähnyt. Ja tuosta verkkokaupasta tai tuonmerkkisistä tuotteista ei ole mitään huonoa sanottavaa. Useimmista ko. merkin tuotteista on kyllä ollut ainakin jotain apua itselleni (eikä yhdestäkään haittaa), vaikka en tiedä ovatko ne kaikkein parhaita lajissaan. Hinta/laatusuhde on mielestäni useimmissa todella hyvä.

Vaikea sanoa, suosittelisinko MSM-kokeilua. Todennäköisesti kyllä, mutta en läheskään ensimmäisenä luontaistuotteena, enkä Suomen hinnoilla - toki terveydelle ei voi laskea hintaa, mutta Suomestakin saa monia CFS:ssä usein hyödyllisiä ravintolisiä, joita pääsee kokeilemaan vain noin 10 euron sijoituksella, enkä näe MSM:ää niihin nähden mitenkään ylivoimaisen tehokkaana. Tietysti jos Cheney on oikeassa, voi MSM:llä kenties saada pysyviä tuloksia vaikka lopettaisi valmisteen käytön, mikä on toki merkittävä etu. Toisaalta tutkimuksia MSM:stä on varsin vähän verrattuna moneen muuhun luontaistuotteeseen tai ravintolisään.

Profile  

Post subject: Cheney
PostPosted: Sat Jul 28, 2007 11:09 

Cheneyn mukaan homma menee seuraavasti: http://www.dfwcfids.org/medical/msm.html

"It's typical to hear at 6 gms, nothing, 8 gms, no relief, then suddenly at 10 gms the pain is gone. There seems to be a threshold you have to reach and then boom."

Et siis nostanut annosta tarpeeksi ylös Cheneyn mukaan. Et ylittänyt omaa raja-arvoasi aineen toiminnalle. Eihän se tosin kaikilla toimi. Cheney ei myöskään suosittele yli 12g menoa vaan muualla näkyy jopa 30g päiväannoksia.

Oletko kuullut tuosta bulkkitavasta mitään eli jauhetta suuhun lusikalla ? Pahaa kuulemma on mutta saattaa siis tehdä hyvää.

http://www.finnmsm.fi/ajankohtaista.htm tarjoaa tyytyväisyystakuuta eli jos ei hyötyä, ei tarvitse maksaa. Kaikki kokeilemaan..

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 28, 2007 11:24 

Joo, olen kyllä lukenut tuon sivun, siihenhän menee CFS-verkostakin linkki. Mutta minulla ei ole merkittäviä kipuja, ja kokeilin MSM:ää lähinnä saadakseni uupumukseen yms helpotusta (ja kokeillakseni, tuleeko mitään "detox/dieoff"-oireita, joita ei näkynyt). Siihen on monella auttanut selvästi vähäisempikin määrä, mutta minä en huomannut mitään vaikutusta. Ja toisaalta kun jotkut lähteet suosittelevat aivan älyttömiä määriä, niin mistä sitä voi koskaan tietää, ottaako "tarpeeksi", jos vaikutuksia ei tule, mutta joku suosittelee ottamaan vieläkin suurempaa annosta. Yritän itse pysyä kohtuullisissa määrissä, etenkin jos suurten annosten mahdollisista haitoista ei ole juurikaan tietoa (MSM:n pitäisi olla erittäin turvallista, mutta melkein mikä tahansa on haitallista suurissa määrissä).

Miksei sitä jauhettakin voisi kokeilla. Itse en kyllä hirveästi tykkää jauheista, ei niinkään maun vaan sen kätevyyden takia, mutta voisin kyllä ottaa jauhetta, jos se olisi ainoa tapa ottaa ravintolisää tarpeeksi edulliseen hintaan. Tietysti jos MSM tosiaan "kerää" itseensä "myrkkyjä", voisi olettaa, että tabletit ovat turvallisempia kuin jauhe.

Kerro ihmeessä, mitä tapahtuu jos kokeilet itse. Jos luottokortti löytyy, niin varmaan kyllä suosittelisin tilaamaan tuon Bodykindin tuotteen. Jos aloitat jauheella ja saat jotain negatiivisia oireita, niin lienee vaikeampi sanoa, onko se jotain "detox"-reaktiota, vai onko jauheessa kenties epäpuhtauksia.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 29, 2007 09:32 

Maija wrote:
Mutta minulla ei ole merkittäviä kipuja, ja kokeilin MSM:ää lähinnä saadakseni uupumukseen yms helpotusta..
OK! Se selittää miksi jätit hoidon "vajaaksi" Cheneyn ohjeistuksesta. Olin kyllä saanut erilaisen käsityksen vaivoistasi mutta hyvä uutinenhan tuo ja varmasti uupumus "riittää" merkittäväksi ongelmaksi.
Parhaimmillani olen itsekin lähes vain uupunut mutta ennemmin tai myöhemmin väistämättä tahtovat uupumuksen pahentuessa kivut tulevat väistämättä mukaan kuvioihin eli suurimman osaa aikaa. Yksilöitähän tässä kaikki kuitenkin vaivoinemme näköjään ollaan, mikä valitettavasti vaikeuttaa toisten kokemuksista hyötymistä.
Onko kukaan muu vielä kokeillut ?
Kynnys Suomi-tavaran kokeiluun olisi houkuttelevan matala, kun ei tarvitse edes maksaa jos hyötyä ei ole. Olisiko niin, että jos tavara ei ole kovin puhtaissa oloissa tuotettua, sitä pitääkin ottaa enemmän eli MSM sitoutuu osittain mukana olevien epäpuhtauksien neutralointiin ?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 03, 2009 09:33 

Olen kokeillut MSM:ää syksystä saakka. Annostuksena suositellaan, että parina ensimmäisenä päivänä 1 tl kolmessa osassa (aamulla, päivällä, illalla ennen kello 18.00), sitten parina päivänä 1,5 tl kuten edellä ja jatkossa 2 tl päivässä. Itse otan kello 9, 13 ja 17.

1 tl = noin 5 g. Yli 30 g/vrk ei suositella.

Msm on vaikuttanut todella positiivisesti. Ei ole tarvinnut hetkeen ottaa särkylääkkeitä ja väsymystä se on vienyt mm. päiväunien tarvetta ei enää ole ja nukun hyvin öisin. Kynnet ja hiukset voivat paremmin. Ja mikä tärkeintä: allergiani ovat hävinneet! Allergiani olivat ihan mahdottomia, kämmenen kokoisia ihottumaläiskiä käsivarsissa/reisissä tai sitten kasvoni turposivat muodottomiksi. Lääkäreitä ei kiinnostanut ottaa selville tuota kasvojen turpoamista, kun turvotusta ei ollut nielussa = ei hengenvaaraa.

Ihoonkin sen pitäisi vaikuttaa, mutta sitä en ole vielä huomannut. Osasyynä voi olla se, että välillä vain turhauttaa kaikki niin, että väsähdän ja minulta jää kaikki muut paitsi LDN ottamatta.

MSM:n käyttö käynnistää myrkkyjen poistumisreaktion kehossa. Tämä on vaaraton ilmiö, joka on samantyyppinen, kuin paaston aikaansaama puhdistustapahtuma. Kehossa olevat kuona-aineet ja myrkyt lähtevät liikkeelle.

C-vitamiini tehostaa aineen vaikutusta. Otan MSM:n tuoremehun kanssa.

Tilaan MSM:n netistä ja postikuluineen sen hinnaksi tulee 39,50 euroa/500 g.

Profile  

Post subject: MSM
PostPosted: Thu Aug 26, 2010 12:19 

Joidenkin ihmisten suosittelemana aloitin jokin aika sitten käyttää MSM:ää. Oletteko käyttäneet ja millaisin tuloksin?

Koitin etsiä netistä tietoa siitä ja törmäsin tällaiseen tekstiin. Otsikossa on fibromyalgia, mutta tekstissä puhutaan paljon myös CFS:stä.

http://www.finnmsm.fi/fibromyalgia.html

Profile  

Post subject: Re: MSM (Methylsulfonylmethane) kokemuksia ?
PostPosted: Thu Aug 26, 2010 02:06 

Käytin MSM:ää viime talvena, samaan aikaan oli käytössä myös ALA-karnitiini, C-vitamiini ja hera. MSM:ään yhdistin lihaskipujen, mahan oikkuilujen sekä hikoilukohtauksien vähenemisen. Käytin annostusta 1 tl/pvä, n. 3 kk ajan. En tiedä olisiko annoksen nostaminen tuonut lisää etuja. En käyttänyt tuota Finn-MSM:ää, vaan halvempaa laatua. Voisikin kokeilla taas uutta kuuria, ja ehkä hieman isommalla annoksella, kun tuota jauhetta on vielä jäljellä.

Profile  

PostPosted: Wed Mar 09, 2011 10:41 

Kun minulla oli korkea kalsium ja muista hivenainesta puutoksia hivenainetutkimuksen mukaan niin ajattelin lisätä MSM:n ja zeoliitin jossain vaiheessa, ne poistavat ylimääräistä kalkkia. Ymmärtääkseni tämä on ongelma aika lailla kaikissa kroonisissa sairaustiloissa. Eli kalkkitabletit roskiin... Funktionaalinen lääkäri sanoikin että kalkkitabletit olisivat minulle lähinnä myrkkyä, pahentavat tilannettani entisestään. Kalsium hidastaa aineenvaihduntaa entisestään ym.
Tässä David Wolfen videosarja aiheesta, calcium, missä selitetään MSM:stä ja zeoliitista (aika hauska :)):
http://www.youtube.com/watch?v=R9VEz2Px ... re=related

Profile  

PostPosted: Thu Mar 10, 2011 04:34 

Zeoliitti? Siis samaa ainetta kuin pyykinpesuaineissa?Onko zeolitista nyt yhtäkkiä tullut terveellistä? :? Ainakin pesukoneet se tuhoaa täydellisesti.

Profile  

PostPosted: Tue May 13, 2014 02:39 

Cocovilta saa laadukasta optiMSM jauhetta hintaan 18€ 400grammaa. Mun mielestä se ei oo paha hinta, koska itelleni riittää yks pussi jonka vedän kuuriluontoisena 2-3rkl päivässä. Aloitus tietysti pienillä annoksilla.

ensimmäinen kokeilu oli syksyllä, jollonka vaikutukset oli ihan selkeet. Toisen kerran kokeilin nyt keväällä ja vointi parani taas ihan huimasti. Lihasväsymykseen ja väsymykseen ihan selvä vaikutus.

Suosittelen siis mielummin optimsm kuin msm jauhetta, koska se on kaikkein puhtainta ja laadukkainta.

Profile  

PostPosted: Tue May 13, 2014 09:29 

hansu: Jos kerran MSM auttaa sinua selvästi, miksi et käytä sitä koko ajan? Vai onko kyse siitä, että vain tosi suuri annos auttaa, etkä uskalla ottaa sitä koko ajan niin paljon?

Minä suhtaudun hieman varauksella kaikkeen Cocovin ylistykseen (vaikka en siis sano, että tuotteessa olisi mitään vikaa). Nykyäänhän MSM:ää tosiaan saa kohtuuhintaan vaikka mistä ja millaisina tuotteina, mutta tämän ketjun perustamisen aikaan tilanne oli toinen.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Wed Apr 15, 2015 09:44 

Löysinköhän helpotusta MSM:stä...

Kokeilin aikaisemmin 10-12g/vrk. En ehkä heti huomannut selvää vaikutusta (mukuinkin huonosti), mutta jonkun aikaa purkin tyhjenemisen jälkeen vointi huononi. Nyt ole aloittanut uudelleen tietääkseni laadukkaalla OptiMSM-valmisteella samalla annnoksella ja tällä hetkellä fyysinen rasituskyky on selvästi parempi. Nukkuminen tosin taas aika huonoa (rasituksen puutetta?), mutta se huomioiden jaksaminen on melko hyvällä tasolla.

Kop-kop, on näitä hyviä jaksoja ollut ennenkin ilman MSM:ää.

Mietityttää kyllä, että kauanko tätä mömmöä uskaltaa syödä noin isolla annoksella? Ja riittäisikö jatkossa kenties pienempi annos, ehkä 5g/vrk?

Mitenkäs muut tätä ottaa? Itse huitaisen koko satsin aamupalan yhteydessä. Onkohan ajankohdalla tai sillä ottaako kerralla vai useammassa erässä jotain merkitystä?

Myyjä muuten suositteli C-vitamiinia MSM:n yhteydessä imeytymisen parantamiseksi ja olen laittanut C-poreen ja MSM:n samaan lasiin. Makua ainakin helpottaa kummasti, ei oikeastaan maistu juurikaan rikiltä.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]