Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Nov 21, 2017 12:03

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Re: Denaturoimatonta heraproteiinia
PostPosted: Fri Oct 15, 2010 09:23 

Maija: Hyvä jos Ion92 toimii. Olen käyttänyt itse Mass whey (mass.fi) ultrasuodatettua perusheraa joka maksoi 49e 4kg. Maustamattomassa ei ole laktoosiakaan eikä mitään makeutusaineita. Sekin toimii yllättävän hyvin.

Edullisuus riippuu myös annoksesta. Jos ottaa pakkauksen ohjeen mukaan niin Immunopro 5g annoksella on halvempaa käyttää kuin Ion92 25g annoksella. Vastaako ne mielestäsi Maija näin toisiaan? Jos vastaa, ehkä tuota Immunopro voisi kokeilla..

Mrs Horton: Minustakin näistä on vaikea ottaa selvää. Denaturoimattomien saanti on ilmeisesti kuitenkin parantunut mutta usein lukee, että hera on ultrasuodatettu.

Profile  

PostPosted: Fri Nov 12, 2010 06:12 

Sekoittuuko tuo hera teillä hyvin nesteen joukkoon? Tai siis liukeneeko? Itse en juo kuin vettä ja en saanut sitä oikein liukenemaan vaan se jäi "kökkäreiksi".. Ensin laitoin kylmään veteen ja sitten kuumaan veteen, mutta kumpikaan ei auttanut :( Pureskelin sen sitten osittain suussa, en tiedä muuttuuko vaikutus jotenkin... :/ Minulla on tuota Iherbistä tilattua yllä olevaa heraa...

Lisäys: Tuolla Iherbin sivuilla lukikin, että ei saa sekoittaa huoneenlämpöisiin mehuihin ja vesiin eli ilmeisesti tuo kuuma vesi olikin huono vaihtoehto :/

Profile  

PostPosted: Fri Nov 12, 2010 10:38 

Varmaan parhaiten sekoittuu "sheikkerillä", mutta itse olen saanut herat sekoamaan veteen OK lusikallakin. Parhaiten se onnistuu, kun sekoittaa vimmatusti vähän aikaa, laittaa vähäksi aikaa jääkaappiin ja sekoittaa sitten uudestaan (älä unohda jääkaappiin pitkäksi aikaa, se tuntuu oudosti imevän jääkaapista makuja). Jos jää joku klimppi, niin "liistraa" sen lusikalla. Jos haluaa lisätä veteen mehua mausteeksi (marja- ja hedelmämehut toimivat mielestäni ihan OK) niin lisää se ennen heraa, muuten voi tulla epämääräistä klimppisoppaa.

En tietysti tiedä tuosta iHerbin herasta, mutta tekniikalla tuntuisi olevan väliä. :->

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sat Nov 13, 2010 12:38 

Kiitos Maija :)

Lisäys: Otatteko te yhden lusikallisen päivässä vai kuinka?

Profile  

Post subject: Re: Denaturoimaton heraproteiini
PostPosted: Thu Oct 02, 2014 05:50 

Ajattelin kokeilla tuota Ion92:sta, mutta ei ole aiempaa kokemusta heraproteiinista. Mikä tuote tuolta siis pitäisi tilata? käykö noi normaalit/makeutetut 400/800 gramman vai pitääkö olla Hydrolyzed jota saa vain 4000 gramman purkissa? http://ufs.fi/lisaravinteet/proteiinijauheet.html

Profile  

PostPosted: Thu Oct 02, 2014 06:01 

Eiväthän nuo isommassa purkissa olevat edes ole Ion92, vaan jotain muuta tuotesarjaa? Ion92 on se mitä minä ja useampi muu täältä käytti, mutta koko tuotesarja on mennyt uusiksi, niin en osaa sanoa mitä nimenomaista tuotetta itse käytin. Muistan vain, että se oli maustamaton Ion92 ja mustassa pakkauksessa - ja nyt ne ovat kaikki näemmä valkoisessa.

Tietääkseni kukaan täältä ei ole käyttänyt hydrolysoitua heraa (en edes tiedä toimiiko se), koska se on tosi pahanmakuista, eikä kukaan ole erityisesti valittanut mausta...

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sun Nov 09, 2014 10:07 

Olen nyt noin kuukauden käyttänyt Ion92:sta ja olen huomannut että huulissa ja kielessä on paljon pieniä haavaumia. Myös alahuuli on jotenkin turvonnut. En tiedä liittyvätkö heraproteiiniin, mutta tulivat sen jälkeen kun aloitin käytön. Laktoosi-intoleranssi minulla on, mutta laktoosituotteiden käyttö oireilee lähinnä ripulina ja Ion92 on laktoositon muutenkin.

Profile  

PostPosted: Sun Nov 09, 2014 11:58 

En osaa sanoa, mistä tuo voisi johtua, mutta kuulostaa kyllä minulle mahdolliselta yliherkkyydeltä. Ehkä voisit kokeilla jotain eri heratuotetta? Tai ainakin kannattaa kokeilla olla kokonaan ilman, siitähän näkee onko kyseessä hera vai ei.

Onko mitään muuta uutta, joka voisi mielestäsi aiheuttaa oireet, esim. mitään muita uusia lisiä ravintoon, jotain flunssaa jonka jälkeen olisi puhjennut tuollainen tai vastaavaa?

B12:n puutos ja anemia voivat aiheuttaa suun ja kielen kivuliaisuutta, mutta en tiedä voiko niistä tulla tuollaisia haavaumia.

Profile  

PostPosted: Mon Nov 10, 2014 10:09 

Joo, pidän nyt vähän aikaa taukoa herasta, niin näkee johtuuko oireet tuosta.

Ei ole kyllä nyt flunssaa ollut eikä uusia ravintolisiä. Alfalipoiinihapon otin käyttöön, mutta vasta muutamia päiviä sitä olen syönyt. B12:sta tulee käytettyä lisäravinteena. Raudan puutosta on ollut kokoajan, mutta luulisi että se olisi aiheuttanut haavaumia jo aikaisemmin, jos siitä olisi kyse.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 2 hours [ DST ]