Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Tue Aug 21, 2018 01:28

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: suuri annos Q 10
PostPosted: Mon Jan 22, 2018 10:40 

jaka wrote:
potilas, käytätkö perus Q10 eli ubikinonia 50 mg vai ubikinolia?

Minulla ubikinoli laskee pulssia ja verenpainetta. Voisikohan nämä juuri olla syynä siihen, että alkaa väsyttämään ja pyörryttämään kun valmiste alkaa vaikuttamaan? onko välttämättä hyvä laskea pulssia, jos se CFS:ssä kuuluu olla korkeampi esimerkiksi alhaisemman veren määrän takia? jos pulssia laskee, verta ei pääse elimiin siinäkään määrin, mitä sitä nyt pääsee.

Käytän perus Q10 eli ubikinonia.

Minä ainakin voin huonosti, jos pulssini laskee alle 70:n. Mutta tämä on varmaan yksilöllistä. Minua alkaa myös pyörryttää ja oksettaa, jos verenpaine laskee "normaaliksi" eli alle 130/80. Tuo on minulle ihannepaineen alaraja, ihan sama, mitä viralliset arvot väittävät.

Profile  

PostPosted: Sat Jan 27, 2018 07:18 

Otin kokeeksi ubikinonia 200mg 3x vrk. Sydän alkoi muljahtelemaan ja vähän tuntui tulevan ylimääräistä virtaa, mutta kun en seuraavana päivänä ottanut, niin uupumus oli melkoista. Taitaa olla parempi jatkaa kokeilua vähän pienemmällä annoksella :D

Profile  

PostPosted: Sat Jan 27, 2018 08:59 

mmjan wrote:
Otin kokeeksi ubikinonia 200mg 3x vrk. Sydän alkoi muljahtelemaan ja vähän tuntui tulevan ylimääräistä virtaa, mutta kun en seuraavana päivänä ottanut, niin uupumus oli melkoista. Taitaa olla parempi jatkaa kokeilua vähän pienemmällä annoksella :D

Mulla alkaa sydän muljahtelemaan ubikinonista ensimmäisillä ottokerroilla, jos on hieman taukoa aineesta. Nyt ollut taas pitkään päivittäin käytössä niin Q10-muljunnat eivät tunnu. Aikoinaan, kun aloitin ubikinonin, tuntui selkeä piristävä vaikutus noin viikon verran, jonka jälkeen teho hiipui ja sen jälkeen ei ole tuntunut enää mitään kummempia vaikutuksia energiatasoihin.

Profile  

PostPosted: Sun Jan 28, 2018 07:00 

Olen nyt kokeillut ottaa ubikinolia (50 mg) illasta ennen nukkumaanmenoa, koska se aiheuttaa minulle aluksi väsyneisyyttä ja huimausta (laskee sykettä ja verenpainetta). Otin ubikinolia torstai-iltana ja perjantaina heräsin kumman pirteänä, uupumusta ja aivosumua oli huomattavasti normaalia vähemmän ja vaikutus kesti koko päivän. Eilen illalla myös otin ubikinolia ja tänään on ollut sama vaikutus. Sivuoireena tulee kyllä lievää päänsärkyä (onkohan annos edelleen liian iso? tai sitten vain vie aikaa keholta tottua). Ubikinolin puoliintumisaika on yli 30h, joten en usko että sitä tarvitsee ottaa joka päivä, vaan joka toisen päivän annostus riittänee ja näin se ehkä säilyttää myös pidempään tehonsa. Kaikki lisäravinteet ovat kyllä menettäneet vaikutuksensa, joita olen kokeillut, joten saa nähdä miten käy tämän kanssa.

Profile  

PostPosted: Sun Feb 11, 2018 07:39 

Ubikinolin päänsärkyä aiheuttava vaikutus oli vain alkuoire, jota ei ole esiintynyt enää muutaman ensimmäisen kerran jälkeen. Lisäsin ubikinolin (50 mg) kylkeen nyt myös PQQ:n (10 mg) ja sillä on samanlainen vaikutus kuin ubikinolilla. Nämä tuntuvat toimivan hyvin yhdessä. Myös nyt PQQ:n lisäyksen jälkeen tuli lievä päänsärky aluksi.

Profile  

PostPosted: Sun Mar 04, 2018 09:53 

Huomasin että PQQ aiheuttaa seuraavalle päivälle (eli siis sille päivälle, jolle itse valmisteen piristävä vaikutus on jo lakannut) väsymystä, lihassärkyä ja päänsärkyä. Googletin että joillain muillakin on ollut samaa ongelmaa.

Profile  

PostPosted: Mon Mar 05, 2018 10:55 

Voisiko siihen auttaa magnesium tms? Jotkut ravinteethan vähentävät jonkin toisen aineen määrää elimistössä ja tuohon sopisi magnesiumin puutos.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Mon Mar 05, 2018 06:17 

Olen ottanut PQQ:n yhdessä ubikinolin ja magnesiumsitraatin kanssa illalla ennen nukkumaanmenoa. Näin vaikutus alkaa arviolta noin 6 tunnin päästä ja herään aamulla pirteämpänä. Voisi tietysti kokeilla isompaa annosta magnesiumia.

Profile  

PostPosted: Sun Mar 18, 2018 09:04 

Ubikinoli tuntuu olevan menettäneen suurimman osan vaikutuksestaan, vaikka olen sitä ottanut vain 3-4 kertaa viikossa. Olen myös 100 mg annoksella kokeillut, mutta en saa siitä lisäapua. Harmillista kun näin käy aina kaikkien lisäravinteiden kanssa.

Profile  

PostPosted: Sat Apr 07, 2018 06:35 

Kirjoitan tämän myös tähän ketjuun kun liittyy Q10:n. Eli kokeilin Jarrow Formulas:n Fulvic acid (Shilajit) -valmistetta torstaina. Siitä tuli aluksi aika raju stimulanttimainen piristävä vaikutus, joka jatkui iltaan asti. Illalla tuli todella huono olo ja päänsärky, joka jatkui vielä lähes koko seuraavan päivän. Perjantaina aamulla oli suunnilleen samanlainen olo kuin on liian alhaisessa kortisolissa, eli käsien tärinää ja heikotusta.

Annoskoko todennäköisesti taas aivan liian iso (250 mg kapseli, vähintään 60% fulvic acid).

Profile  

PostPosted: Sun Apr 08, 2018 08:58 

Hmm... Minulla shilajit toimi juuri päinvastoin, eli hieman unta parantavasti.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sun Apr 08, 2018 06:25 

Nämä vaikutukset tuntuvat olevan yleensä aina henkilöstä kiinni. Itselläkin ubikinoli/ubikinoni aluksi väsyttää, mutta myöhemmin piristää ja siksi otan sen illasta, vaikka suurimmalla osalla se piristää aluksi, jotka kokevat saavan siitä näkyvää apua. Enää en kyllä huomaa suurtakaan vaikutusta kyseisestä valmisteesta.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]