Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Fri Nov 24, 2017 10:30

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: D-riboosi
PostPosted: Sun Jul 01, 2012 06:14 

Hei Maija ja kiitos vastauksesta.

Kokeilin D-riboosia ja Alfa-lipoiinihappoa, mutta jätin ne pois, koska en kokenut niistä olevan mitään hyötyä. L-karnitiinipurkki on tuolla hyllyssä, mutta en ole vielä kokeillut - jotenkin on kadonnut se vähäinenkin usko lisäravinteisiin, mikä minulla aikaisemmin oli, eikä huvittaisi vajota enää yhtää syvemmälle kilpparin vajaatoimintaan. Ehkäpä vielä joku päivä kokeilen sitäkin, kuka tietää :) NADH jää varmasti kokeilematta näiden tietojen pohjalta.

-antti

Profile  

PostPosted: Fri Dec 18, 2015 12:56 

Huomasin muuten nyt hyvin jälkijunassa, että käyttämässäni hollantilaisessa nettikaupassa riboosi on todella halpaa, 7,50e/200g. http://www.bodyenfitshop.nl/andere-prod ... se-poeder/ Tuohan on paljon halvempaa kuin muualla, enkä usko että laadussa on vikaa, olen käyttänyt paljon heidän muita tuotteitaan. Valitettavasti ko. kauppa ei postita Suomeen, mutta kaipa minä voisin sieltä yksittäisille halukkaille postittaa Suomeen etukäteismaksua vastaan, paketti Hollannista Suomeen maksaa 11 e jos paino on max 2 kg.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Fri Dec 18, 2015 11:05 

D-riboosi on mielestäni hyvä makeutusaine. Olen kokenut siitä vain lievää hyötyä terveydellisesti, mutta sokerin vähentämisessä se on ollut verraton. :)

L-karnitiini ja magnesium ovat olleet erittäin kelpo iltayhdistelmä, jonka ansiosta olen herännyt aamuisin paljon rentoutuneempana ja "pehmeämmillä" lihaksilla.

Profile  

PostPosted: Sat Sep 24, 2016 01:28 

Onko väliä mihin aikaan päivästä D-riboosin ottaa, ottaako sen 15 mg kerralla vai jaettuna ja onko haittaa jos sen sekoittaa samaan mehuun kuin macrogolin?

Profile  

PostPosted: Sat Sep 24, 2016 05:27 

Aamulla ehdottomasti, koska monille se on piristävää. Se on eräänlainen sokeri eli makeaa, eli tätä kannattaa hyödyntää jos voi, kuten Ankufikin sanoo. Siis jos tykkää vaikkapa karpalomehusta, heittää riboosit makeuttamattomaan karpalomehuun. Ihan hyvin sitä voi syödä lusikallakin purkista.

En ole varma tuosta makrogolista, teoriassa voi olla mahdollisuus, että riboosin imeytyminen heikkenee tai hidastuu sen kanssa (vaikka en usko).

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Sat Oct 15, 2016 01:40 

Onko kukaan muu allerginen d-riboosille? Mulla tuli palantunne kurkkuun ja meni nenä tukkoon. Mikä tuossa oikein allergisoi?

Profile  

PostPosted: Sat Oct 15, 2016 01:43 

Kuulostaa tosi harvinaiselta, sillä se on sokeri. Sokereille voi olla allerginen, mutta se on erittäin harvinaista. Ainakin jotkut riboosit valmistetaan maissista, toisista en ole varma mistä ne tehdään. Oletko allerginen maissille tai jollekin viljalle?

Kai niissä voi aina olla jäämiä jostain valmistusprosessin aineesta.

Profile  

PostPosted: Sat Oct 15, 2016 02:01 

Tuo suomalainen puhdas + d-riboosi ei pitäisi sisältää maissia. Oireet:palantunne kurkussa, huimaus, pönttö olo, nenä meni tukkoon ja uupumus välittömästi kun otin tuota. En kyllä keksi muuta selitystä tuolle kuin allerginen reaktio. L-glutamiinistakin sain kerran. En tiiä liittyisikö jotenkin fermentointiin?

Profile  

PostPosted: Sat Oct 15, 2016 02:36 

Menikö nenä siis tukkoiseksi vai räkäiseksi? Voi kuulostaa hassulta kysymykseltä, mutta esim. jotkut lääkkeet voivat vetää nenän tukkoon, mikä ei ole allerginen reaktio, mutta minulla kuningatarhyytelö aiheutti post-nasal drippiä eli rään valumista nenästä kurkkuun ja siitä olen kyllä hyvin varma, että se oli allerginen reaktio.

Kai se voisi olla joku homeisiin/sieniin liittyvä allerginen reaktio, niillähän monet lääkkeet ja lisäravinteet valmistetaan.

Profile  

PostPosted: Sat Oct 15, 2016 04:01 

Tukkoiseksi. Siskolla kävi samoin. Mulla myös romahti verenpaineet. Liekö joku histamiinireaktio? Muutenkin kyllä nyt makuuasennossa ollut koko päivän 80/50 paineita. Aamulla oli hurjat 80/47. Ollaan molemmat hometoksiinialtistuneita. Testattiin vielä kaksi kertaa. Sama juttu. Harmi. Ois voinu muuten ola hyvin potentiaalinen ravintolisä.

Profile  

PostPosted: Fri Oct 21, 2016 08:53 

Yritin etsiä PuhdasPlussan omilta sivuilta ko. tuotetta, mutta olisiko jo poistunut. Harmi, koska tämä on tietääkseni ensimmäinen ja ainut suomalainen D-riboosivalmiste. Ko. tuotetta löytyy kyllä nettikaupoista ja sitä mainostetaan lisäaineista vapaaksi...!! Yksi mahdollisuus voisi olla vielä kokeilla jotain muuta D-riboosia.

Mulla on D-riboosin ottamisesta sellainen käsitys, että sitä kannattaisi ottaa tasaisesti päivän mittaan. Koska lihakset tarvitsevat D-riboosia energiantuotantoon, ajattelen että siitä on eniten hyötyä näin. Jos liikun erityisen paljon, pyrin ottamaan D-riboosia sekä ennen että jälkeen liikunnan, kuitenkin korkeintaan kolmesti päivässä.

Profile  

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 06:32 

Onko muilla D-riboosi toiminut välittömästi aloittamisen jälkeen, vai onko vaikutus tullut vasta pitemmän käytön myötä? Itse juuri kokeilin ottaa ensimmäistä kertaa D-riboosia n. 15g karnitiinin ja kreatiinin kanssa. Mitään positiivista vaikutusta ei tullut, ainoastaan hieman lämmin olo.

EDIT: Ja lisäksi pakki sekaisin ja huono olo. Oiskohan pitänyt aloittaa hieman pienemmällä annoksella.

Profile  

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 10:59 

Mulla D-riboosi auttoi ihan tunneissa. Suolisto ei vaan kestänyt D-riboosia.

Profile  

PostPosted: Sat Apr 22, 2017 12:42 

Ai tälläkin voi saada mahansa sekaisin. Hyvä tietää.

Profile  

PostPosted: Sun Apr 23, 2017 10:45 

No ehkei kovin moni kuitenkaan. Minulle d-riboosi aiheuttaa suoliston tulehdusta, kuten KAIKKI kokeilemani luontaiatuotteet ja vitamiinit sekä monet hivenainevalmisteetkin. Varsinaisesti ei suolisto mene löysälle tai jumiin ennen kuin sitten kun tulehdus on jo melko pahana.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]