Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Mon Nov 20, 2017 08:20

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Varoitus: iHerb kusettaa rahasi
PostPosted: Wed Mar 14, 2012 07:54 

Olen suositellut iHerbiä moneen kertaan, koska siellä on edulliset hinnat ja erinomainen valikoima. No, nyt olen joutunut firman huijauksen uhriksi. Nyt kymmeniä viestejä myöhemmin he vihdoin myönsivät, että eivät ole aikeissakaan lähettää minulle tuotetta, jonka tilasin viikkoja sitten, josta olen maksanut rahaa ja jota he eivät koskaan lähettäneet. Ensimmäinen asiakaspalvelija ei edes pyytänyt anteeksi, toinen pyysi anteeksi mutta ei silti aio tehdä asian hyväksi yhtään mitään. Lisäksi he myönsivät, että heidän tilausjärjestelmässään on vakava virhe (mikä tekee sen käyttökelvottomaksi). Sen he "toivovat korjaavansa joskus".

Kyllä vituttaa nyt. Olen tehnyt puljusta varmaan 50 tilausta ja ohjannut sinne kymmeniä uusia asiakkaita ja tällaista "palvelua" saan. Nyt en tiedä mitä tehdä. Jotkut tuotteet voin toki ostaa lokaalisti tai muista verkkokaupoista ja maksaa vain esim. 30-50% enemmän. Jotkut kuitenkin maksavat moninkertaisesti täällä tai niitä ei ole ollenkaan saatavilla. Onkohan mitään muuta verkkokauppaa, josta voisi tilata? Tiedän, että jotkut jenkkiläiset verkkokaupat ovat iHerbiäkin halvempia, mutta ongelma on se, että Hollantiin voi tilata ilman tulleja vain 22 eurolla kerrallaan, jolloin halpakaan kauppa ei auta, jos postikulut Eurooppaan ovat huikeat, enkä ole vielä löytänyt sellaista, jossa ne olisivat kohtuulliset. Ja EU:sta en ole löytänyt mitään lähellekään yhtä edullista - plus niiden postikulut ovat yleensä jopa korkeammat kuin iHerbissä.

Voikohan Better Business Bureaulle tehdä valituksen, vaikkei asu Jenkeissä?

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

Post subject: Re: Varoitus: iHerb kusettaa rahasi
PostPosted: Wed Mar 14, 2012 08:57 

Miten he nyt tuollalailla? Olen myös iHerbin vakiasiakas ja olen saanut hyvitystä m.m. Now Foods Drink Sticks:eistä koska paketissa oli 11 eikä 12 kappaletta kuten piti. Sain myös heti rahat takaisin kun kysyin miksi yhdet tilaamani kapselit haisivat pahalle. Onkohan asiakaspalvelussa nykyään eri porukka? :?

Profile  

PostPosted: Wed Mar 14, 2012 09:07 

Selkeästi kukaan ei siellä nykyään osaa asiakaspalvelua, ensimmäinen oli todella toivoton kun ei edes pyytänyt anteeksi ja toinenkin melko toivoton. "Olemme pahoillamme, mutta emme silti voi tehdä asialle mitään." Miten niin "ette voi"?

Katsoin millaisia valituksia muut ovat tehneet firmasta BBB:hen ja iHerb oli aivan selvissäkin tapauksissa maksanut rahat takaisin vain, jos kyseessä oli paljon tilannut hyvä asiakas (näin siis itse sanoivat)! Heille selkeästi ei ole olemassa ideaa "asiakas on aina oikeassa". Paljon tilannutkaan asiakas ei ilmeisesti ole oikeassa, ellei valita BBB:hen (tai sitten minun ~50 tilaustani ei ole tarpeeksi). Ei vain ole järjen hiventäkään olla maksamatta rahoja takaisin jostain muutaman dollarin tai enintään muutaman kympin tilauksesta. Pahimmillaan nuo BBB-vastaukset olivat ihan ihmeellisiä, tyyliin "iHerb: asiakas ei saanut tuotettaan koska peruutti tilauksen" "asiakas: öö, miksi mulla on shipping confirmation sitten?" "iHerb: no, sitten se on vaan kadonnut johonkin". Joku oli tilannut Australiaan tuotteen, jonka tilaussivulla ei lukenut sen sisältävän kanaa, vaikka itse tuotepaketissa luki niin, ja tulli takavarikoi sen, koska Australiaan ei saa viedä kanatuotteita. iHerbin mielestä vika ei ollut heidän vaan asiakkaan, jonka olisi pitänyt tarkistaa asia tullista?!

IHerbin eri tuotteiden kommenteissa on kyllä paljon valituksia tyytymättömiltä asiakkailta, mutta jotenkin sitä on aina rationalisoinut niin, että no kun kaikki on aina _minun_ kohdallani toiminut, se toimii jatkossakin. Ehkä niillä muilla on ollut jokin väärinkäsitys asiakaspalvelussa.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Wed Mar 14, 2012 09:23 

Joo, ei kyllä muutaman (kymmenen) dollarin tähden kannata asiakasta menettää. Minulla on asiakaspalvelu tähän asti pelannut hyvin, mutta hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen kokemuksistasi. Ilmeisesti iHerb ei halua pieniä tilauksia koska postimaksukin on muuttunut niin että alle 40 dollaria se on 6 dollaria ja yli 40 dollarin tilauksesta vain 4? Harmi! Olen tykännyt tilata sieltä - no ei mikään hyvä jatku ikuisesti. :(

Profile  

PostPosted: Sat Mar 17, 2012 08:46 

Itse olen tilannut ainakin 30 kertaa ja juuri täällä viikolla tuli 2 pakettia. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut.

Profile  

PostPosted: Sun Mar 18, 2012 07:16 

Ekan kerran kun hain LDN-läkettä, niin täytin oikein sellaisen kaavakkeen, jonka lähetin kelaan. Sieltä sitten tuli vastaus, jotta ei ole kelakorvattava. Sen jälkeen ovat jo apteekissa sanoneet, jotta ei korvata. Ostan puolen vuoden LDN:t kerralla. Tarkkaa hintaa nyt en muista, kun otan heti nistä ne laput pois ja heitän roskiin.

Asut Amsterdamissa :)

Oletko kokeillut marihuanaa?

Itse olen fibroon ja kyllä auttaa, mutta vaikutus on lyhytaikainen, joten en suosittele.

Olen ollut matkoilla Amsterdamissa joitakin vuosia sitten ja iltaisin pössyttelin maruhuanaa, joka ottaa aivan älyttömästi keuhkoihin, kun ei muuten tupakoi.

Mutta kyllä nukuin hyvin ja aamulla oli lihakset vetreät hetken aikaa.

Nykyinen lääkitys + lisäravinteet + ravitsemus sellainen, jotta ihan pärjää.

Profile  

PostPosted: Sun Mar 18, 2012 01:41 

Hain eilen apteekista 200 kpl 4,5 mg LDN-kapseleita ja hinta oli 68,04 euroa. Nehän riittävät noin puoli vuotta joten kuukausihinnaksi tulee noin 11 euroa. Että ei niin paha...

Profile  

PostPosted: Sun Mar 18, 2012 09:12 

Jotain tuota hintaluokkaa mininkin 200 kappaleen purkki maksoi.

Profile  

PostPosted: Wed Nov 26, 2014 10:41 

iHerbista taas. Kun ei ole parempaakaan löytynyt. Mutta nyt DHL ottaa vielä huolintamaksun, olikohan 18 euroa. Oletteko tilanneet postitse iHerbistä? Miten tulliasiat silloin menevät?

Profile  

PostPosted: Wed Nov 26, 2014 11:29 

Itse olen tilannut noin 10 kertaa iherbistä ilmaan mitään ongelmia. Lähetystavaksi olen aina valinnut International Airmail. Näin lähetys kestää pari viikkoa. Kannattaa vaan pitää lähetys alle 35 euron niin ei tarvii maksella tulleja ja alveja.

Profile  

PostPosted: Wed Nov 26, 2014 02:59 

olisin vaan tilaamassa Ohhiran probioottia joka maksaa 38 euroa... Miten se tulli hoidetaan jos napsahtaa päälle? Onko hankalaa airmail lähetystavalla, onko jollakin kokemusta?

Profile  

PostPosted: Wed Nov 26, 2014 05:47 

Ainakin tähän asti Airmaililla on ollut mahdollista saada tullista läpi hiukan hintarajan yli menneitä paketteja mutta DHL:llä ei mitenkään(kaikki tarkastetaan) ja voi tulla hankaluuksia pienemmälläkin summalla. Itse olen pitänyt DHL-tilaajia vähän masokistisina, maksetaan extraa että paketti jäisi mahdollisimman varmasti jumiin.

Profile  

PostPosted: Wed Nov 26, 2014 07:22 

Astrid wrote:
olisin vaan tilaamassa Ohhiran probioottia joka maksaa 38 euroa... Miten se tulli hoidetaan jos napsahtaa päälle? Onko hankalaa airmail lähetystavalla, onko jollakin kokemusta?

Tullilta tulee lappu josta pyydetään tekemään nettitullauas, muistaakseni nettotuonti nimikkeen alla ja muutaman tiedon näppäilyn jälkeen se lähetetä'än eteenpäin. Mikäli tarvii maksaa tulli, niin se ohjautuu heti meksettavaksi. mikäli ei tarvitse maksaa, niin tullauspäätös pitää vahvistaa jonkin ajan päästä. Maksukuitin ja tilauslistan voi laittaa liitetietona.Toimitaan nettipankin tunnuksilla. Näin, kun tulee tavallisena postina, ei tule huolintaliikkeen kautta. Näin oli vuosi sitten, voi olla että on vähän muuttunut.

Nyt näköjään saa tulla isompiarvoisia tuotteita läpi ettei ole tarvinnut maksaa tullia. Olen tilannut nyt lasikiristallia kattovalaisinta ja jalkalamppua varten.

CFS, EDS, kaular. relatiiv. spin.stenoosi, autonom.h. oireisto, TOS, selkäkipu, neuropatia, palleatyrä, gastrospareesi, hypotyreoosi, uniapnea, adenomyosis, punajäkälä, DHEA- ja kalsiumvajaus, DM, rectumprolapsi, oudot lihakset

Profile  

PostPosted: Thu Nov 27, 2014 10:52 

Kiitos neuvoista :)

Profile  

PostPosted: Tue Dec 09, 2014 08:32 

iHerbistä tilattuun DHL:n kuljettamaan tavaraan on nyt napsahtanut tuntuva lisähinta. Aikaisemmin DHL-kuljetukset olivat jopa edullisia, nyt mukaan on tullut yli 18 euron (15 € + ALV) "tullivakuutusmaksu" normaalin tullauksen lisäksi. Ko. maksu on käytännössä DHL:n keino rahastaa lisää tavarasta, jonka asiakas on jo tilannut. Omaan tilaukseeni tuli tällä metkulla yli 10 % lisähintaa, joten DHL ei luultavasti ole enää halvin kuljetustapa.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]