Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Sun Nov 19, 2017 11:28

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Kannustavia esimerkkejä elämästä CFS:n kanssa?:)
PostPosted: Wed Jul 23, 2014 11:16 

Maija wrote:
Mitokondrioiden toimintaa voi yrittää parantaa ja siten uupumusta helpottaa monilla ravintolisillä, kuten Q10, lipoiinihappo, karnitiini, riboosi, B2-vitamiini, niasiini eli B3-vitamiini (etenkin sen muoto nimeltä NADH), magnesium (etenkin magnesiummalaatti) ja PQQ. Jotkut saavat näistä paljon apua. Eräällä tutulla jopa ruokayliherkkyydet helpottivat selvästi. Noistahan Q10, riboflaviini, magnesium ja joskus myös lipoiinihappo voivat auttyaa myös migreeniin.

Kiitos Maija,

Mitpkond. suhteen ei ole tehty koskaan mitään selvittelyjä. Koepalat ja MRI eivät tuoneet mitään selovyyttä asiaan. Monien ENMG-testikertojen jälkeen löytyi neuropatia. Ajatus on tullut lihasten heikosta rasituksen siedosta ja väsyneisyydestä ym.

PQQ on ihan outo minulle. Täytyy googlata illalla. Olen kokeillut niin monenlaisia tuotteita ja rahaa on kerrallaan vain yhteen tuotteesen. Toisaalta on tullut mitta täyteen erilaisten tuotteiden kokeiluista. katsotaan nyt...

Olen syönyt pitkät jaksot Mg ja Q10, enkä kokenut hyötyväni niistä. Viimeimmäksi kokeilin serrapeptaasia ja aiemmin tyrniä, jotakin juomaa, monivitamiinipillereitä ja omegaa. Olen myös saanut B-vitamiinin 3-piikkisarjan ja tabl. Mg ei auta edes lihaskramppeihin. Ainoa hyöty oli se, että Q10 vähensi hammaskiven muodostusta.

Nyt oli pakko aloittaa Priorinin syönti uudestaan, sillä päälaelle uhkaa muodostua kärpästen kiitotie.

En tiedä mistä johtuu, en ainaskaan ottanut rankasti CFS-dg.n saamista, mutta olen harmaantunut tosi rajusti. Dg saaminen oli helpotus, oudot jutut saivat nimen. Ehkä äidin painostuksella on ollut merkitystä. Olen ärähtänyt hänelle asiasta, mutta hän ei osannut ottaa opiksi. Saa nähdä, että auttaako priorin harmaantumiseen.

Auringon vaikutusta harmaantuminen/vaalentuminen ei ainakaan yksin ole, sillä migreenin takia on aina pellavahattu päässä. Minulla on se käsitys, että punaisuuspigmenttiset harmaantuvat muita reippaamin vai onko se vain mutu-juttu. Olen n. 5 vuotta sitten lopettanut tukan värjäämisen kemikaalilastin vuoksi. Olin sen verran heikossa kunnossa, että karsin lisäaineita ja turhuuksia pois. Sillä oli se merkitys ainakin, että kynnet alkoivat voida paremmin.

Nykyään pesen tukan vain vedellä ja päänahan seb. exeema voi paremmin. Kosteusvoiteella käsitteleminen tuotti ongelmia, tukka oli aina likaisen näköinen. Laitan sitä edelleen silloin tällöin.

CFS, EDS, kaular. relatiiv. spin.stenoosi, autonom.h. oireisto, TOS, selkäkipu, neuropatia, palleatyrä, gastrospareesi, hypotyreoosi, uniapnea, adenomyosis, punajäkälä, DHEA- ja kalsiumvajaus, DM, rectumprolapsi, oudot lihakset

Profile  

Post subject: Re: Kannustavia esimerkkejä elämästä CFS:n kanssa?:)
PostPosted: Fri Jul 25, 2014 11:21 

Mä käytän magnesiumöljyä ja se tuntuu auttavan lihasten palautumiseen. Tosin sitä pitää laittaa jatkuvasti koska elimistö kuluttaa sitä niin paljon!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours [ DST ]