Krooninen väsymysoireyhtymä

Keskustelua kroonisesta väsymysoireyhtymästä ja siihen liittyvistä aiheista
It is currently Mon Nov 20, 2017 12:31

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 420 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 28  Next
Author Message
 Post subject: Re: Käyttäjäesittelyt
PostPosted: Tue Jul 30, 2013 11:31 

Olipas jännä kokemus eilen, kun minulla särki pää ja alkoi olla aura oireita, tunsin siis migreenin olevan tulossa. Otin buranan ja menin sänkyyn. Sitä ennen olin tuntenut jo jalkojen levottumuuden, mutta se tuntemus poistui.
Eli aivan kuin burana olisi vaikuttanut siihen, sillä koskaan ennen ilman mitään vahvempaa lääkitystä ei nuo levottomat jalat ole poistuneet eli en voi uskoa niiden vain lopettaneen sätkisen ilman syytä.

Profile  

PostPosted: Wed Jul 31, 2013 10:25 

Mä nyt jatkan vielä itsestäni sen verran, että sain uudet ferritiini tulokset ja sen arvo on nyt 10, eli tosi alhainen kyllä.

Profile  

PostPosted: Sat Aug 03, 2013 08:49 

Kyllä, ehdottomasti! Voi olla, että koko levottomien jalkojen syy piilee tuossa. Rauta on niitä aineita, joista ei läheskään aina voi annostuksen perusteella päätellä, riittääkö se, mutta koetulokset kertovat enemmän todellisuudesta. Sitä en osaa arvuutella, missä määrin myös uniongelmasi voisivat johtua tuosta.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Fri Aug 16, 2013 09:47 

Hei Angels,mitä kuuluu?:)onko rauta auttanut oireisiin?

Profile  

PostPosted: Sun Aug 18, 2013 05:07 

Hei Nelly, kiitos kovasti kysymästä :) Rauta tuntuu auttavan, olen ollut hieman yli viikon oireeton levottomien jalkojen suhteen, mikä on taivaallista.

Olen myös saanut nukuttua joten kuten melatoniinin ja inositolin kanssa, sekä olen myös syönyt iltaisin 5-HTP:tä, ehkä silläkin on osansa. Ja tyrosiinia otan päivällä edelleen.

Perjantaina olin kilpirauhasasioihin perehtyneellä lääkärillä ja sain lähetteen MDD-paneeliin, huomenna aamulla labraan ja kuukauden päästä olisi tuloksia odotettavissa. Toivon tosiaan, että sitä kautta jokin selviö tulisi.

Mitäs teille muille kuuluu? Mä oon taas vähän kuin uudestisyntynyt, kun oon nukkunut, pätkittäin ja aamulla herään tosi aikaisin, mutta kuitenkin ihan puhdasta kunnon untakin välillä. On se vaan niin tärkeää. Tosin en mä elämäni voimissa ole, eli päivät on sellaista aivosumua ja jatkuvaa väsymystä, mutta jaksan huomattavasti enemmän kuin ekan viestin aikoihin, jolloin olisin vaan itkenyt tilannettani - jos olisin jaksanut.

Profile  

PostPosted: Sun Aug 18, 2013 09:39 

Kiva kuulla että on helpottanut :D .ja tutkimuksia tehty ja tehdään.Minulla myös keskiviikkona aika,fysiatrille,tutkitaan yliliikkuvuutta ym.Nyt nautin kesälomasta ja lyhyistä sieniretkistä koiran kanssa,miten kunto sallii.tänään löytyi korillinen herkkutatteja,en meinannut jaksaa kantaa kotiin. :D

Profile  

PostPosted: Tue Aug 20, 2013 02:40 

Hienoa angels, että rauta on jo näin nopeasti auttanut noin paljon! Mahtavaa.

Nelly: Onnittelut tattisaaliista, hieman olen kade. :-> Rakastan sieniä, mutta en ole koskaan ollut kovin onnekas sienimetsällä, esim. suppiksia ja kantarelleja olen aina löytänyt vain muutaman, en koskaan isoa esiintymää. Kerran löysin melko ison kasan jyvätatteja.

CFS 8/2000, LDN 3/2007, panhypopit 11/2011, hypoglykemia, gastropareesi. Pirasetaami, nimodipiini, Medrol, T3/T4, EST/PROG, staph vax, koukkumadot, Q10, ALA, bromelaiini, I3C, GTF, D/E/K2, Mg, Zn, M-B12, MTHF... Blogi

Profile  

PostPosted: Thu Aug 22, 2013 09:30 

Jyvätatit on mulle ihan vieraita sieniä,täälläpäin ei taida kasvaa :) ...Nyt on käyty fysiatrilla,mutta mitään uutta ei selvinnyt vielä,lisätutkimuksiin kyllä pääsen,jee!!Mutta totesi että oikeita lääkkeitä ja luontaistuotteita olen käyttänyt,KIITOS Maijan antamista tiedoista!B2 vitamiini piti vielä lisätä,auttaa silmävaivoihin.Joku sidekudossairaus on todennäköisesti.Mutta olen iloinen että asia on alkanut edetä :D

Profile  

PostPosted: Thu Dec 19, 2013 11:37 

Hei kaikille.

En ole ihan varma, onko minulla jo CFS-diagnoosi, mutta yksityinen omalääkärini kuitenkin kirjoitti LDN-reseptin tuolla diagnoosilla. Inhimillisen tekijän ulostulosta asti olin etsinyt lääkäriä, joka LDN:ää minulle kirjoittaisi. Olin niin väsynyt, etten meinannut jaksaa elää. Masentunut en ollut. Ei neurologi eikä endokrinologi suostunut LDNää määräämään, kun eivät olleet asiasta tai CFS:stä kuulleetkaan.

Perussairauksia minulla on ykköstyypin diabetes, MS-tauti, astma, subkliininen hypotyreoosi, vitiligo ja fibromyalgia. Uniapneatutkimuksen viimeisintä tulosta minulla ei vielä ole. Suppeassa unitutkimuksessa oli viitteitä sekä uniapneasta että levottomista jaloista.

Maijaa jo s-postilla lähestyin ja kiittelen vielä näin julkisestikin. Mahtavaa, miten paljon yksi ihminen voikaan saada aikaan, kun tärkeän asian puolesta jaksaa toimia.

Profile  

PostPosted: Sat Dec 28, 2013 10:47 

Does grapefruit seed extract, or some kind of Sauerkraut or Korean Kimchi (or any similar sour cabbage) support the immune system and the digestive system?
I believe grapefruit seed extract can be found in pharmacies.

Patients, please ask for your GP's permission for trying any of them.

Profile  

PostPosted: Mon Jan 13, 2014 04:14 

Sain "virallisen" CFS-diagnoosin 9.1.2014. Kudosteni käsivarressa ja pohkeessa taikinamaisuus oli lääkärille viimeinen vahvistus epäilyynsä.

Onko tästä kudosten ominaisuudesta täällä keskustelu minkälaisilla nimillä? Ei kai ole kyse EDS:stä, kun niveleni eivät ainakaan käsissä ole yliliikkuvat?

Profile  

PostPosted: Mon Jan 13, 2014 05:08 

EDS voi olla, vaikka ei kärsisikään yliliikkuvista nvelistä. Diagnoosin saaminen tosin käytännössä vaatii joko yliliikkuvuuden tai poikkeavan ihon (hauras tai venyvä).

Samantyyppisestä kollageenipoikkeavuudesta kuitenkin lienee kyse, vaikka ei olisikaan "virallista" EDS:ää. EDS:hän on käytännössä spektri, jossa oireet vaihtelevat lievistä hyvin vaikeisiin. Varsinaista nimeä tällaiselle EDS-tyyppiselle tilalle ei kai ole. Tyypillisiä oireita ovat esimerkiksi alhainen verenpaine, purenta- ja suuongelmat, suolistovaivat, likinäkö, tyrät, lipoomat, hemangioomat, astma, refluksi, mustelmataipumus, huonosti parantuvat haavat jne. Usein tällaisia on paljon myös suvussa.

Polohan oli ennen sitä mieltä, että CFS jakaantuisi "EDS-tyyppiin" ja "infektiotyyppiin" (sekä sekamuotoon), mutta nykyään hän ilmeisesti uskoo kaiken takana olevan jotain EDS-tyyppistä. Uskottavaa minusta.

Asiasta on keskusteltu täällä lähinnä siinä EDS-ketjussa sekä yksittäisiä viestejä varmaan kymmenissä muissa ketjuissa.

Profile  

PostPosted: Tue Jan 14, 2014 01:30 

Juuri äsken kirjauduin tänne "jäseneksi". Ikää kohta se 45. Mulla on fibro, ollut niveltulehduksia muutama - reumat negat.-, välillä selkäydinpuntion tuloksena ei-kirkasta nestettä - ilmeisesti jonkinlainen tulehduksen jälkitila, kipuja kovasti, en oikein reumapotilaan kriteereitä täytä, lääkäreiden mielestä ainakaan . Nyt on papereissa alkanut pyöriä tuo CFS. Googlasin sen, ja ilokseni löysin tänne. Paljon tuntuu olevan infoa ja kokemuksia. Perehdyn niihin mielelläni. Nyt toki on kovasti jo nukkumaanmenoaika, 0:30. Mutta jospa jo tänään päivemmällä...

Profile  

PostPosted: Tue Jan 14, 2014 01:01 

Tervetuloa foorumille! Entä borrelioosi? Kaikkien epäselvien nivelvaivojen yhteydessä pitäisi aina muistaa borrelioosi. Sinultakin oletettavasti on se testattu, mutta valitettavasti suomalaiset testit ovat kovin epäluotettavia. Moni potilas onkin lähettänyt verensä Saksaan testattavaksi, siellä on paremmat testit.

Profile  

PostPosted: Sat Feb 08, 2014 10:54 

Hei,olen uusi täällä ja ihan ekaksi pitää Maija sinua kiittää hyvästä foorumista ja kaikenkaikkiaan kaikesta,mitä olet tehnyt tämän cfs ja monen muun taudin eteen :!: Ensi viikolla pitäis minulle tulla se uusi kirjakin,cfs ja fibromyalgia.

Minulla ei ole dg,enkä ehkä täytä fcs kriteerejä,mutta olen menossa 2 viikon päästä lääkäriin(en Pololle,vaan muu kuulemma hyvä)selvittelemään väsymystä ja huonoa muistia.Lisäksi minulla todella hankala unettomuus ja myös masennus.Lääkkeet ei auta nukkumaan,saatan valvoa monta tuntia aamuöisin.

Ikää on jo 51 v.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 420 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 28  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]